Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2607 ggr
Melonclementin
0

Bästa kyltäcket

Dags att köpa kyltäcke och jag undrar om det finns olika "bra" kyltäcken eller om alla är ungefär likadana? Vad har du för erfarenhet av dem?

Vill främst ha kyltäcke istället för bara en våt handduk för att kylduken sitter fast på kroppen. Men skulle det bli samma effekt om jag sydde till en kylduk av vanlig frotté? Undrar vad ni tror/tycker som har erfarenhet!

Vill dock helst ha ett riktigt bra kyltäcke. Om du vet något riktigt bra, var hittar jag den? :)

Whippet
2

http://www.grizzlyzoo.se/ovrigt-Rukka/rukka-kylvast/?group=prod_prod_grp-s1%2F293 

Denna är rätt bra, funderar på att köpa en till min vovve :)

Tror inte det blir lika bra om du syr ihop en med frotté den är ju inte lika absorberande då…

I'm out Vilar huvudet i handen

Melonclementin
0

#1 Tack för tipset! 

Du har nog helt rätt och det är nog kyltäcke som får bli! :) Såg att den var slut på lager men den kanske finns i butiken! Bor nära västerås så jag ska åka dit en mindre solig dag och se om ja får fatt på någon :)

russin
2

Kikade på Hurttas kyltäcke/kylväst och det såg ut att ha bra passform - ungefär som deras polarväst.

Dock skulle jag vara försiktig med användning oavsett - bara kortare stunder (typ en promenad och sen ta väck)