Tips på slitstarka leksaker?
Min unghund biter sönder typ allt utom "repben" på max 20 min, och då han inte har leksaker hemma att tugga på tar han andra saker han inte får ha…
så behöver fler hållbara leksaker, tips tack?
Kong är hållbara, särskilt de svarta (sådana här: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundleksaker_hundsport/kong/kong/249677 ).
Kong eller såna tunga gummibollar som är helt fyllda. De gummibollarna var det absolut enda vår lab inte tuggade sönder på fem minuter, hon var en flistugg! Kunde fått jobb på ett sågverk… ;) Andra ba "Min hund har haft den här leksaken sen hen var valp" min lab:biter sönder på två minuter. Så, hårt gummi! (Finns ju rätt mycket mer slitstarka saker nu än när jag hade lab på 90/00talet. Tror kong har en extrastark linje leksaker om jag inte minns fel) Ps. Du vet det säkert redan men när repen börjar tråda sig ska de slängas, annars kan de komma ner i magen och knyta om tarmen.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
En gammal brandslang kan funka. Dock endast under uppsikt. Vi har en som vi använder vid kamplek, är det enda som hållt hittills :)
http://t.zooplus.se/shop/hund/hundleksaker_hundsport/bollar_for_hundar/boll/338825#feedback/shop/hund/hundleksaker_hundsport/bollar_for_hundar/boll/338825 bionic ball - bra omdöme. Finns även som frisbee 2in1 dragkamp. Sök på kong extreme, det är deras serie med extra slittåliga leksaker.
kong, starmark och egenknutna leksaker är bra :)
tuffies brukar funka bra :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
En fråga till Er som har hund som tar sönder/dödar sina leksaker. Ni köper ett mjukisleksak med pip i, anser ni att leksaken var dålig då den gick sönder eller att ni köpte helt enkelt för klen leksak? Se länk för se vilken typ av leksak jag menar som mjuk med pip http://www.xxl.se/hund/lek-och-traning/leksaker/party-pets-hundleksak-jul-32-cm/p/1107695_1_style
Jobbar i butik därmed rent nyfiken på vad ni anser om detta :)
#7 Jag köper bara mjukleksaker med pip för att använda som belöning vid träning, så de måste vara tåliga eftersom det blir en del dragkamp med dem. Köpte en liknande de du länkade till en gång, men tyget gick sönder direkt, första gången hunden (som bara väger 4 kg) tog tag i den. Så just de leksakerna verkar ha ganska låg kvalitet, vet inte vad det är tänkt att de ska användas till om de går sönder när en liten hund biter i dem en gång. Annars brukar jag köpa sådana som påstås vara extra tåliga, de brukar hålla bättre. Mjukdjur från ikea har jag en del också, de håller mycket bättre än djuraffärsmjukdjur.
8 tack för svaret :) Jag har själv liknande leksaker som håller flera år tills jag anser dom ser mindre roliga ut kastas dom ;)
#7 Beror lite på hur de går sönder, om de som #8 säger går sönder i tyget när en liten 4 kgs hund drar i dem är det ju dålig kvalitet, men om en stor hund ligger och biter och drar sönder dem är det hundens fel. Alltså, även om en stor hund och jag har dragkamp och den går sönder med en gång är det ju kvaliteten… Men om pipen går sönder gör det ju inte så mycket… Så beror lite på vad en gör med leksakerna, hur de går sönder. Min lab låg ju och höll i leksaken med tassarna och drog i den med tänderna, som en varg som äter på sitt byte ;) då skyllde vi inte på leksaken ;) det enda som höll var en ren gummiboll och ett kongben med plats för godis inuti. Tennisbollar tog två sekunder innan de såg ut som packman ;)
Köpte en Kong och än så länge håller den 👍
Han fick den vid 11 i morse och den är fortfarande hel, jippi, funkar som tuggleksak, aktiveringsleksak och studsboll, lyckligaste hunden i stan just nu haha <3
Den enda leksaken som håller här hemma är en vattenboll. Mjuk sak i typ silikon. Har köpt de på ullared. Det enda är att han börjar med att ta av överdraget vilket är av tyg men när han fått av det så får han inte sönder den mer. Vanliga tennisbollar håller inte länge och gossedjur tar några sekunder så är de trasiga. Även om de går att göra bitarna mindre i en längre stund och så måste man ju sprida ut bitarna i hela lägenheten så det är ju 10 minuters jobb allt som allt. 🤪
Han har lyckats få bort någon liten bit av den men den har hållit i ett halvår om inte mer nu. Trotts att den legat framme på golvet. Köpte också en boll som har en plingande liten boll i sig. (ser ut som en stor kattleksak). Den har också hållit förvånansvärt länge men har aldrig sett dem igen och den börjar ge sig nu efter att husse och hunden använt den som dragleksak var och varannan dag nu i några månader. Hade jag hittat en sådan igen hade jag lätt köpt några till.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#7 Sånna leksaker kan vi leka med tillsammans, men jag förväntar mig inte att de ska hålla många minuter om hunden får ligga ifred och tugga på den.
Nä, ska det tuggas är det ben som gäller. Rep och kongar håller mycket längre än mjuka leksaker.
Kong produkter brukar hålla bra
Jag flätade strimlade jeans jag. :) Men kolla så de inte äter tyget.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#15 skulle inte hålla så länge till min odåga ;)
#16 Tänkte först göra tre flätor och fläta till en till fläta. :) Annars brukar brandslang vara populärt. :)
Vart får man tag på brandslang? Jag har hört det tipset jätte många gånger men aldrig fattat vart folk får tag på dem :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Tror brandstationen har avdankade slangar men inte säker.. 🤔
Här kommer lite tips från mig ;) Om hunden gillar bollar - boomer ball leksaker från zogoflex, hyperpet och senast har jag testat chuck it bollar - mycket nöjd :)
Tack alla för tipsen, fått många bra tips på hållbara leksaker :D
Skönt att veta att man inte är ensam med en "mördar hund" ;)
#1 Vi har en sådan och den fungerar super, väldigt slitstark och hon kan hålla på med den länge.
#23 ja mina odåga har fått en kong som den i #1 nu och han älskar den och den håller :D