Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 446 ggr
[esselin]
0

När börjar utställningen?

Imorgon hade jag och min pappa planerat att åka in till österbybruk-utställningen, dock är detta våran första utställning (vi ska inte ställa ut, bara titta) och vet inte riktigt när på dagen utställningar brukar börja haha. Vi hade tänkt oss att vara där vid 10-11 ungefär, blir det för tidigt? Vi vill ju helst inte behöva sitta och vänta alltför länge innan det börjar.. :P

[[Boris Sager]]
0

Ar det nagon speciell ras ni sk titta pa? Sjalva utstallningen brukar borja v. 7 tiden med vet. besiktning, bedomningarna i ringarna vid 8 tiden.

AnneN
0

Kolla på arrangörens hemsida, där brukar det finnas PM med info om bland annat vilka tider som gäller.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[esselin]
0

Ja, många raser men framförallt vill jag kolla på malamuterna :P Men oj, 7 var väldigt tidigt! Hur länge brukar det hålla på, så man inte har missat allt ifall man kommer vid 10-11 haha?

[[Boris Sager]]
0

Gruppfinalerna brukar borja vid 15 Tiden och finalerna vid 16-17, beroende pa nar grupperna ar klara.

[[Boris Sager]]
1

Bedömningen i Malamute ringen börjar tydligen kl 9 och det är ca 27 hundar före. Man säger att domaren brukar döma ca 15 hundar i timmen, men vissa hundar brukar vara dragna, så det är nog bäst att vara där i god tid, åtminstone v 9.30 tiden skulle jag tro, om manvill se Malamuterna.

thea_thea
0

Brukar vara på utställning vid 5-6 tiden, men då sover vi i husbilen. Var där vid 8 eller 9 så missar ni inget. Då kan ni gå och mingla med utställare och uppfödare också, brukar vara riktigt trevligt.

Paxxa
0

Jag ska dit o ställa, dock inte malamute ;) Ringarna börjar kl 9, och är det 27 hundar innan i ringen så skulle jag tro att malamuterna börjar ca kl 10 :)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com