Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1984 ggr
My.
1

Var hitta dagmatte?

Hej,

behöver hjälp med ett något tjorvigt problem. 
Sambon och jag tog för två år sedan hand om två vuxna omplaceringshundar och har sedan dess studerat hemifrån. Nu har både jag och sambon blivit klara med utbildningen och erbjudna jobb. Jag kommer kunna jobba 50% hemifrån men övrig tid måste jag arbeta på kontor och behöver därför hjälp med hundpassning. Har hittat en jättetrevlig tjej via grannar.se som har passat hundarna i vårt hem 1dag/vecka den senaste tiden vilket alltså är lite lite när jag börjar på det nya jobbet om två veckor. 

Har sökt med ljus och lykta efter en dagmatte som kan passa våra hundar på hel eller deltid utan framgång, så jag undrar därför:
Var har ni hittat er dagmatte?

Fick igår veta att våra hundar inte får gå på dagis då de är okastrerade hanar. Kastrering är inte ett alternativ då de fortfarande avlas på av tidigare ägaren.

thea_thea
0

Jag är dagmatte och dom hittade mig genom en hundrastgård i närheten. Annars kan man ju hitta en som man vet är arbetslös/sjukskriven eller liknande.

CissiD
1

Jag har min okastrerade hane på dagis så du kan ju alltid kolla om det finns fler hunddagis i närheten. Alla hunddagis har ju olika regler. 

Jag har funderat på dagmatte men det har varit svårt att hitta. Blocket kommer det ut annonser om dagmatte ibland. Kan tänkta mig att man själv kan lägga ut en annons där och få några bra svar. Lycka till med att hitta en dagmatte!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

karanfil
0

Vi hittade vår barnvakt på care.com och där finns också hundvakter/dagmattar, åtminstone i min stad.

Sealle
0

Jag kan tipsa om Facebook. Finns många grupper där om hundvakt/dogwalker/dagmatte osv.

fridarebecka
0

I mitt område finns massa facebookgrupper där folk köper/säljer djur och husdjurstillbehör. Kolla om du har en liknande grupp hos dig och annonsera där :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)