Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 693 ggr
Sealle
0

Skillnad på Hurtta selar?

Vad är egentligen skillnaden mellan den "gamla" Hurtta Y-selen och den uppdaterade? I vanliga fall brukar ju uppdaterade versionen av en produkt ersätta den äldre, men så verkar inte vara fallet här.

Finns det några konkreta skillnader i passform eller slittålighet etc? Eller är det bara annorlunda färger (jämfört med Lifeguard-serien)? Vilken ska man köpa och varför?

Sugar Mist
1

Uppdaterade selen har ryggrem, 3(4?) koppelfästen, ett på ryggen, ett på bröstet och under magen, minns inte om det finns ett vid nacken också? 

Standardselen har som ett X på ryggen där enda koppelfästet sitter. 

Skillnaden när det gäller passformen vet jag inte personligt än då jag bara har standardselen men kan tänka mig att den uppdaterade inte skaver lika mycket vid armhålorna, men vet inte som sagt :)
Storleken skiljer sig också har jag hört, en hund som har 80 i storlek på vanliga har troligtvis 70 i storlek på uppdaterade, dvs en storlek mindre.

-

peafie
0

Den uppdaterade selen har remmen som går runt bröstkorgen längre bak. Tittar du uppifrån så ser den gamla selen ut mer som ett kryss medan den nya versionen nästan liknar en H-sele. :)

Bloggen     ○    Instagram

peafie
0

Äsch, #1 hann före med ett mer utförligt svar. 🤐

Bloggen     ○    Instagram

thea_thea
0

Ryggremmen sitter inte fast i bandet runt magen så om hunden går med slakt koppel så det hänger ner på sidan blir inte hela selen sned! Största plusset enligt mig.

Sealle
0

#1 #2 & #4 Tack för svar! 🙂 Såg ju att bilderna på hemsidan var olika men hade svårt att förstå vad det innebar i praktiken, men nu förstår jag bättre.