Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 773 ggr
PyzenMy
1

Hund som drar, extremt...

Hej, Min hund som är en blandning mellan labrador och smålandsstövare, drar jätte mycket i koppel. Jag har haft honom i 1 1/2 år nu och han är 2 år gammal. Det känns som att jag har testat allt, olika selar, olika halsband. Jag berömer han när han gör rätt och säger till när det är fel, har även testat att bara stanna utan att säga något när han gör fel och vänta tills han kommer på de själv.. 

Han vet att det är fel att dra för är vi själva går han fint men så fort det är någon/något i närheten så drar han, det känns som att han glömmer då, eller bara skiter i det.. 

Är det någon som har något tips? … som sagt jag har testat massa träningsätt och knep men inget som funkar längre än för en stund.. 
/ en frustrerad matte till en stark hund…

jagvarkreativ
0

Alltså, här kommer jag och talar utan förslag men vill bara tillägga att det är en väldigt ung hund än. Hoppas det löser sig!

VildaVittra
1

Midjebälte. Du inte bara avlastar din rygg, minimerar möjligheten till omkulldragning och minskar risken för orangutangarmar, men du får två händer fria för att jobba med ett tydligare kroppsspråk med hunden. 

Sedan är drag en väldigt rolig sport och bra för att trötta ut energiska hundar. Du har inte funderat på att testa det med honom?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PyzenMy
0

#1 ja han är ju det, men vi har tränat så mycket… Han är en stor hund och koppel träning har vart min prioritering sen jag fick han, det känns som vi borde ha kommit längre? :/

PyzenMy
0

#2 okej, midjebälte har jag faktiskt inte testat, det får jag göra. 
jo jag funderar på det och har kollat runt lite. tack för tipsen!

Sealle
1

Har du testat skvallerträning? Om han endast börjar dra när han ser en annan människa/djur (som jag förstod det)?

Candy123
0

Har du provar vgw-selen :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

PyzenMy
0

#5 Ja jag har skvallertränat honom ett tag, men än kommer han inte när han får syn på nåt. Han kommer till min sida när jag säger "här" men det går snabbt, han springer fram till mej sen hoppar han framåt  i ett mega ryck i kopplet.. 

#6 ja jag har en sån hemma, det gör  inte lika ont när han drar och ibland går han bättre i den, men så fort jag inte har den på är han 10 gånger värre igen :/

Kallaterrier
0

#7 När du använder WGW-selen är du noga med att belöna honom VARJE gång han går fint? Tanken är ju att han ska koppla ihop det att han går fint bredvid dig, framför utan att dra eller hur du vill ha honom, med något positivt. Han ska välja att gå där du vill för att han det lönar sig för honom.

Wellcraft
0

Kör lite passivitet, låter som en hund som lätt går upp i varv.
Ge hunden meningsfull aktivering i övrigt, ordentliga spår, barmarksdrag, lydnad etc.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

PyzenMy
0

#8 japp det gör jag, men ibland är de knappt så jag hinner för han flyger fram lika snabbt som han gick jämte mej.. 

#9 ja han går VÄLDIGT lätt upp i varv.. 
ja, jag antar att de bara är att kämpa på med allt möjligt. 

Tack för tipsen alla!