Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 820 ggr
[Tilde]
0

Hundtränare, utbildning?

Hej allesammans! Hur utbildar man sig till hundtränare egentligen (alltså främst då med fokus på vardagslydnad och sånt, inte tävling eller sport)? De enda två kurserna jag har lyckats hitta är på distans och tar ett år. Kan man inte bli utbildad av en annan hundtränare eller faktiskt på en skola/lokal utan att det ska vara på distans? 🤔

[vattenhunden]
0

Finns skolor som har utbildningar mot hundinriktningar. Vet att vissa naturbruksgymnasium har vuxenutbildningar, kolla upp med närmaste skola.

[Tilde]
0

#1 Bor dock i Danmark, så det skulle i så fall vara i Malmö då om inget finns här (och om det finns där)… Får väl höra mig för :) Kan dock inte flytta då jag har ett hus ihop med min sambo så jag hoppas det finns något i närheten. 😃

[Tilde]
0

Har funnit ut av att man kan gå en utbildning via Dansk kennel klubb :) Dock ska man (såklart) vara medlem och ha gått grundkurs… Kanske blir det först när vi skaffar hund nr. 2 då. :/

taylor__lambert
0

Finns en skola i Jönköpings län, det är dock komvux inriktat (vilket inte är för alla). Tror att den heter företagare med hund och då kan man få utbilda sig till SBK instruktör under det året. Man bor där på deras internat och får ha med sig sin egna hund (krav).

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta