Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 928 ggr
rasmussonsara
0

Bärstenshalsband

Har precis plockat årets första fästing på våran tollare. "Vanligt" fästingshalsband är inget vi vill ha på henne & tidigare år har vi provat olika sprayer eller saker att ha i maten & dylikt. Jag är väldigt nyfiken på Bärstenshalsband & skulle gärna prova detta. Då vi har en tollare som alltså är långhårig undrar jag om någon här har en långhårig hund som haft ett, fungerar det trots den långa pälsen eller trasslar det bara in sig? Vad är era erfarenheter av halsbandet på era hundar? Oavsett kort/långhårig. Rekomenderar ni det? Varför/varför inte? Vart kan man köpa till ett bra pris? Finns det olika märken, isf vilket är bäst? Vill veta ALLT! :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Sealle
0

Har ingen personlig erfarenhet av bärnstenshalsband men använder du sökfunktionen här på iFokus så finns det redan tjugotalet trådar om bärnstenshalsband så du kan alltid läsa där. Som alla alternativa läkemedel så funkar det på vissa, andra inte. Tror det beror mycket på om man själv tror på det ;) Rent generellt skulle jag dock säga att på majoriteten av långhåriga hundar/katter så funkar det inte.

-Aida-
0

Min hund är långhårig och de funkade faktiskt inte, men han va ju snygg i halsbandet, jag valde att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, de va synd att de inte funkade för oss, verkar vara väldigt individuellt.

russin
0

Totalt värdelöst dom gånger jag provat - på olika raser.

Lon@
0

Samma här, funkade bra inte, också på en olika raser.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

lyckotassar
0

Det funkar inte på mina. Har du testat bravecto??

Wellcraft
0

Har aldrig funkat.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Karolina-H
0

Att kasta bort pengarna att köpa bärnstenshalsband. Det funkar inte på någon hund och kommer tyvärr aldrig att göra. Köp något som finns på apoteket som man vet fungerar :)

Codeavalone.blogg.se

Turast
0

Fungerar på min kh collie

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

rasmussonsara
0

#5 vad är det? vill inte ha nåt med massa kemikalier, därför jag blivit intresserad av  bärnstenshalsnbandet..

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

-Aida-
0

#9 Jag provar just nu ett eget fästingmedel man gör hemma, jag vill inte heller ha en massa kemikalier  på min hund, har bara använt de idag, kokade ihop de imorse, så kan inte riktigt uttala mig ännu om de funkar eller inte.