Rallylydnadsfrågor...
Hej! Jag och Sasha ska starta i vår första tävling nu i helgen och har lite frågor.. - I reglerna står det "Hund över ett (1) års ålder: Hund ska vara vaccinerad vid lägst tio (10) månaders ålder och inte vara utförd för mer än fyra (4) år sedan.". Sasha är vaccinerad när hon var ca 1,5 månad, ca 2,5 månader och när hon var ca ett år. Senaste var 2009. Hon är 6.5 år… Är det kört då? Får vi inte tävla? - det står även att godis inte får vara synligt. Är det ok om man har det i handen men att det inte syns eller får man inte ha med sig godis alls? Tack i förhand :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Då får du se till att vaccinera henne nu innan tävlingen annars får hon inte ens enligt SKK´s regler vistas på tävlingsområdet. Vaccinationen får inte vara gjord för mer än max 4 år sedan.
Nej du får inte ha godis i handen på tävlingplanen, det är okej att ha det i en ficka där det inte syns och inte kan ramla ur.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Arrangören kommer med största sannolikhet kolla vaccinationsintyget, så se till att få henne vaccinerad innan dess, annars kommer ni inte få starta. lycka till! :)
Tack! Vi ska åka imorgon och fixa det! :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!