Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 1034 ggr
Rommel
0

Lek med klicker

Nu när jag har tränat in en hel del av vardagslydnaden och den sitter bra. Så har jag lekt med klicker idag. Hero klickades in rätt snabbt. Det gick åt cirka 20 bitar "godis" sen fattade han allt. Han kunde sitt innan och nu tränade jag in sitt-stanna. Det fixade han lätt. Vi har varit ute och lekt med klickern, Ricky, Hero och jag. De fick sätta sig och stanna båda två. Ricky vet sedan länge vad klicker är. Han dansar på kommando. Bl. a.

Sen tog jag ut Sarmik som fick gå lös med mig han gick vid min sida utan koppel t. om med störningar runt sig. Mäniskor och en annnan hund, visserligen på avstånd (hunden) men ändå. Betänk nu att detta är en Vinthund. Dem kan man inte lära n å g o n t i n g enligt "säkra källor" Hahaha.

Är oerhört stolt över min flock. ´pyser av stolthet`hehe

KajsaM
0

Vad roligt :D Grattis!

TinaH
0

roligtSkrattande

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

V-lang
0

Visste väl jag redan jag har ju redan använt dina knep på gubben….funkar superbra

Tack för hjälpen puman du är super

Men vad bra att det funkade på dina pluttar också =)

Rommel
0

V-lang: Sååå, din gubbe dansar på kommando. Det var ju bra! :-P

Tog ut gänget på kvällsturen för en stund sedan, Alla tre. Och det var ju en sabla tur, för nu regnar det småspik här.

Köpte "godis" till hundarna, jag använder mig inte av affärernas/zoobutikernas "godis" Hero har sitt foder plus äppelbitar och morötter i "slantar" De andra som inte tycker att detta godiset är något att ha, får Delikatessbröd (hårt, vitt) och Mariekex. När alla är ute, så gäller det att hålla isär alla olika godissorter. Men det har jag vant mig vid.

V-lang
0

Hahaha äpplen och morötter han är bra go han =)

Skorpan gillar gurka, sallad, paprik, rå potatis hehe

Japp gubben är inklickad och klar, och bannat vad han dansar ;)