Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1895 ggr
padfoot
0

Snygg vindtät vårjacka, tips?

Inte helt hundrelaterat, men lite… :)

Någon som har tips på en snygg, vindtät vår/höstjacka med rejäla fickor? Som är praktisk på hundpromenaden men som samtidigt inte ser jättesportig ut och funkar som "stadsjacka"?

Kikat lite på Fjällräven t.ex. men tar gärna emot tips på märken/affärer. (Bor i Stockholm.)

[SaCas]
0

Om du vill ha en längre jacka kan jag tipsa om didriksson thelma :) Har själv en sån och är jättenöjd!

padfoot
0

#2 Tänkte mig i första hand en något kortare jacka men ska kika på Didrikson. :)

crimson
0

Skulle rekommendera att kolla engelsons.se! Billigt, snyggt och praktiskt! Köpte en därifrån nyligen, den är inte kort, men den är tunn och snygg. Finns även hundförarvästar och tjocktröjor som är toppen :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[Forest]
0

Tips kolla in Haglöfs har 2 jackor och ena är inne på sitt 7 aktiva år med mig håller ännu och ser snygg trots att jag har vart mycket i skog o mark 😉Dom kostar lite men har det du söker, stora fickor ser bra ut och håller för både vind,regn och en massa snårigt ris  😉

AktivaSiri
1

Jag brukar tipsa om engelsons som #3 gjorde :) Men även http://www.idefixteko.se/ brukar ha prisvärda produkter till bra priser :) Finns en hel del jackor.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

PerhapsimAnna
0

Jag skulle vilja rekommendera arraks softshell jacka! Den är en rätt neutral jacka och har mycket stora och praktiska fickor och ryggfickor! Jag äger en softshell väst och är supernöjd! Den är ju lite mot det glansigare hållet och sitter rätt slimmat men jag gillar att kragen går hela vägen över munnen så att man kan dra upp den och slippa draget i nacken. Kan även säga att deras storlekar är väldigt stora, har i vanliga fall M men på min väst har jag XS, den sitter fin fint!:P

http://www.arrakoutdoor.se/jackor/akka-softshell-jacket

Kanske lite för "sportig" men jag gillar den!:)