Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4835 ggr
GotTreats?
1

Bra/Dåliga hundleksaker

Vad är den bästa respektive sämsta hundleksaken enligt er? Tänker hållbarhet och säkerhetsmässigt osv :) Länka gärna om jag missat att det redan finns en sån här tråd!

Får förhoppningsvis hem en valp snart om det ''tar sig'' haha, så jag försökte hitta lite info om detta men hittade tyvärr inte vad jag sökte. Eller nojjar jag för mycket kanske? 😛

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar

taylor__lambert
1

Bästa mjuka leksakerna är väl ändå IKEA gossedjurs saker, brukar hålla bättre än vanliga gossedjur man köper i affären tycker jag. Har en IKEA råtta här hemma som har funnits i 3 år nu, endast tassarna och öronen bort bitna på den :p Köpte några julklappar av gossedjurs form till hunden som redan nu är trasig och pip delen har börjat visas på den ena, så tycker nog IKEA är slittåligast. Sen är väl bollar alltid kul och hållbara :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

GotTreats?
2

Tur att man inte behöver montera ihop deras gossedjur 😃 Tack så mycket för tipset!

IngridSvensson
0

Tycker Petcares zogoflex toppl är superbra, hållbar och miljövänligt material.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

GotTreats?
0

De såg riktigt intressanta ut faktiskt, kan man hitta dem i butik eller är det beställa som gäller? 🙂

IngridSvensson
1

Finns i butik i staden närmast mig, men det kanske är billigare att beställa? De är lite dyra, men håller väldigt länge, så det är ett stort plus! :D

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

GotTreats?
0

Ska passa på att kolla om jag får vägarna förbi i morgon *hoppas hoppas*

AnneN
0

Gällande hållbarhet på leksaker så beror det väl lite på hur hårdhänt hunden är med dem… Min blandistik lyckas rätt snabbt ha sönder även leksaker som uppges vara extra hållbara just för hundar som är hårdhänta, medan min labbehane mest bär omkring sakerna så de håller hur länge som helst även om de är av sämre kvalitet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

GotTreats?
0

#7 Jo det har du självklart helt rätt i.  Enligt en del så verkar det dock som att det finns leksaker som går sönder bara man tar i dem, ville mest undvika dessa🤔

Murmeltuss
0

Min förra hund fick en ikea katt av mig men hon svalde ena örat och sen spydde hon upp det som tur var. Så ikealeksaker rekommenderar jag inte.

amandasjo
0

Jag undrar detta lite med. Vår familjehund ÄLSKAR ljudet av när saker slits sönder och har inte leksaker någon längre tid eftersom de alltid går sönder efter ca 1h.. Vi provade att köpa ett sådant mjukisdjur utan fyllning med repinnehåll istället. Denna höll hela ca 2 dagar.

Det är tråkigt för han har nästan inga leksaker då de alltid går sönder och det är ganska dyrt att köpa nya varje dag..

Sådana hårda godisben och sådant är inte heller alternativ.. De vill han gömma och gräva ner i soffa och under golvet.. :(

nadilda
1

En sån här boll vet jag att många av mina kompisar är väldigt nöjda med, min hund har tyvärr inte insett det roliga med bollar. Har dock köpt en till min framtida valp och den verkar väldigt hållbar och bra!

http://www.csigora.com/produkter/beloningsleksaker/med_boll/100630__jw_hol-ee_roller/

Em_
0

Gossedjur har en medellivslängd på 5 sekunder, de går helt bort. Tennisbollar är flådda inom 3 minuter. Har ett par kongar och bollar som är ett par storlekar större än hundarnas halsar. Boll på snöre är också praktiskt, men inte lika hållbart som de i solitt gummi. Använder grövre rep för att kampa, men de får absolut inte lägga sig med de, för då blir det garnnystan av de.

isabella93
2

Mina har ett par olika Ikea-mjukdjur som hållit bra i ett år, trots dagligt ruskande och dragkamp med dem. En kong har de också som håller bra.

Tennisbollar och andra ihåliga bollar är hopplöst, de är punkterade på några minuter, även om jag bara använder dem som belöning vid träning.

taylor__lambert
0

Dom flesta verkar ju ha förstöringsmaskiner till hundar 😂 Visst min hund är riktigt hård hänt när vi leker men jag ser ju också till att han inte drar sönder sakerna helt och sliter för mycket. Jag lämnar aldrig hunden ensam med leksaker för jag vill inte riskera att han får i sig något olämpligt. Samma sak gäller dagvovven som kommer på besök var dag som lätt sliter sönder ett träd om man inte får stopp på han, men jag ser till att han inte sliter allt för mycket i leksakerna då dom ska hålla ett tag. Kanske där som är skillnad varför det håller för oss, jag vet inte 😛

[Torpedtass]
2

Bästa: Kong Safestick
Sämsta: Tuggknutar

Lexie82
0

Det är tråkigt att de flesta hållbara leksaker är så himla dyra att åtminstone jag drar mig för att prova dem. Om jag VET att han kommer uppskatta en leksak och att den kommer hålla så är det en sak, men inte så kul att lägga 2-300kr på en leksak som sen ändå går sönder efter några dagar.

AnneN
0

Som belönings/kampleksak till min mer hårdhänta hund har jag en sån här, den har hållit i flera år för oss, men då får hon bara ha den då vi leker tillsammans inte leka ensam med den.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Flöffo
1

Jag tycker såna där små gummiringar är jätte bra, dem är inte så dyra heller. Jag köpte en liten sån på en hundmässa och den har hållt jätte länge. Min hunds favoritleksak som han leker med varje dag :)

//Flöffo

Lexie82
0

Den kampleksak som hållt längst för min ganska destruktiva schäfer är ett avklippt byxben i jeans.

GotTreats?
1

#14 Detta. 😃 Tyvärr så stämmer det nog att de flesta leksaker är riktigt dåligt gjorda.

Jeans låter som en bra ide 🤔

htt
0

Jag vill gärna ha leksaker som ligger framme men det är nästan heeelt omöjligt. Har två stycken 10kg's hundar som leker dragkamp tillsammans och den enda som inte gått sönder (har provat i stort sett ALLT) är kong safestick. Annars äts de upp, dras sönder, går upp i någon söm eller helt enkelt ratas. Den där ihåliga bollen är också riktigt bra, men det är bara den ena som tycker att den är rolig.

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta leksaker som håller för en malle brukar hålla för min hund- så "malleleksaker" ;) 

Annars har jag en jeansfläta som har använts för 3 hundar(2 stora aussies på 25kg+ och en dvärgpudel) under 3 år, och den är fortfarande i samma skick som när jag gjorde den, och den ligger framme hela tiden :) 

javascript:nicTemp(); <- bistos kampleksak i fårskinn var en STORHIT bland flera hundar jag lekte med, tyvärr höll den bara i ett halvår för min nuvarande aussie som valp, men ändå, hade inte tvekat att köpa den igen!

Den här vet jag också flera som tyckt varit bra, även fast hunden tuggat och försökt mörda den, och det enda som inte hållt är repet :)
https://animail.se/petstages-orka-jack-med-rep.html

Swing & Fling vet jag andra som använt, både till mallar, pudlar, aussies, dobbisar och flera andra och den har hållt, själv har jag inte köpt en för att jag är osäker på hur den håller, då jag tycker bollen är lite för mjuk..  
https://animail.se/swing-fling-chewball.html

Boomerboll är hållbara, jag verkligen totalälskar de men jag har inte köpt en själv då jag aldrig hittat en och när jag hittar en har jag inga pengar haha.. 
https://animail.se/natboll-boomer-vanlij.html

Försökte leta fram några malle-leksaker men hittade inga :/ 
annars är det bara att höra md malleägare vad dom tycker håller för sina hundar :)

Dåliga leksaker är de flesta man kan köpa i livsmedelsbutiker helt enkelt, och skinnez "roadkills", inget håller :/

-

taylor__lambert
0

#22 åh min vovve älskar boomer nätboll! Dessvärre gick den sönder när jag lånade ut den på ett kurstillfälle, den var riktigt populär bland alla vovvarna 😂

Sugar Mist
0

http://hundkompanietk9.se/nyheter/ Har jag för mig har bra leksaker som företaget själv testat, han/hon/hen finns även på iFokus, minns dock inte vad användarnamnet är..

-

Wenniz
0

Jag använder avklippta Jeans med "äkta jeanstyg" till min kampgalna Whippet, billigt om man har ett par gamla jeans som bara ligger. :) Hennes trasor håller ganska länge om vi endast använder de vid träning och lek. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
GotTreats?
1

Tack så mycket för tipsen 👍

TjockaBerta
0

Det som håller bäst är leksaker i latex. Bäst är det om det inte sticker ut någonting. Söndag är IKEA råttor. Håller ca 3 minuter och repknutar. En kväll och den är slut. Man måste passa så de inte äter snörena. Alla pip leksaker går bort. Jag vill inte behöva operera

>>>Malum domesticum<<<