Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 650 ggr
Minmilou
0

MUSH eller VoH?

Har provat båda dessa på min hund och han verkar tycka om båda två lika mycket. Men vilken av MUSH o Vom tycker ni är bäst? Vad är de för skillnad? Vet inte vilken av dom jag ska ha!

Fridaaaa
0

Mush om du inte tar "köttbullarna", måste du blanda själv.
VoH är helfoder 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
1

Jösses vad lurad jag blev av den här tråden. Jag har aldrig hört talas om dessa foder, jag trodde att det handlade om hundkörning eftersom den enda användningen av ordet "mush" jag har upplevt är när man sätter igång hundarna. 😃

[Torpedtass]
0

Mush är BARF (Mush Vaisto är helfoder).
VoH är helfoder, med undantag för deras kompletteringsvarianter.

Vi kör på VoH, köper hem hela kartonger på 5kgX3korvar dvs 15 kg/kartong och delar själv upp i lämpliga portioner. Kostar 477kr/kartong.

Ibland ger vi Mush Barf, vid något enstaka tillfälle Vaisto, men skulle bli för dyrt för oss att helfodra med det.

Hildgrim
1

Jag tycker helt klart Mush är bäst. Det är riktig barf, alltså utan tillsatta vitaminer/mineraler och variationen är större.

VoH har en del brister, framförallt så är det inte alla hundar som klarar en så pass kycklingbaserad kost utan kräver mer rött kött. Dock så är VoH betydligt billigare i nuläget. Vi får se hur det blir när Mush kommer med sina Vaisto i 3 kg förpackningar.

Men du behöver inte välja. Fungerar hunden på båda så blanda. :) Ser inget fel i att köra VoH som en billigare bas och komplettera med Mush.

Hildgrim
0

#2 Visst är Mush ett finurligt namn på ett hundfoder? :) Det var från början framtaget för hundkörning.

[JenniN]
0

Vi kör med VoH, och det är superbra! 
Vi kör med köttbollarna som redan är rullade, vi får dela dem åt huden då han är ganska liten. Men det fungerar bra och han tycker om det, trots att han är superduper kräsen.