Skendräktig..
Luna är skendräktig nu. Hon piper, gräver i mattorna, samlar leksaker(har plockat undan dom nu), hennes juver har blivit stora, hon vägrar äta sin mat och är allmänt orolig. Det jag undrar lite på är hur jag ska få henne att äta. Hon är kinkig vanligtvis men nu är det värre än någonsin. Hon vägrar sin egen mat men verkar ändå ha aptit för godis och annat gott. hon har även gått ner ca 2kg på en månad. Hon känns benig och jag börjar bli ganska orolig nu. Har ni några tips och idéer ?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Vår är likadan. Efter ett par skendräktigheter vet jag nu att det funkade för oss att ge henne annat, som köttfärs, kyckling och dylikt, under skendräktigheterna för att sedan ge henne vanlig mat igen när det var över, för då kinkade hon inte med maten. Jag skriver i imperfekt för hon ska kastreras på måndag.
Ett litet tips om man har tikar som lätt blir skendräktiga är att ge dem 1/2 mängden mat en en vecka ett tag efter löpet för då "kastas" låtsasvalparna eftersom det inte finns tillräckligt med näring… Det låter kanske konstigt och "elakt" men det är väldigt jobbigt för en tik att vara skendräktig med. .. ett litet tips :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se