Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 2098 ggr
padfoot
1

Specialsök - tips på behållare

Håller precis på och tränar in specialsök med min hund. Behöver tips på behållare att gömma dofterna i, har så dålig fantasi. Vad använder/föredrar ni? Tips på små men stadiga behållare mottages tacksamt.  Inte för dyra, eftersom jag vill ha flera likadana. Tesilar? Ströare (var köptes de isf)?

smurfan-13
0

Jag har byggt en hållare och så kör vi m gamla barnmatsburkar, men alla typer av mindre burkar funkar ju.

oh-la
0

Vi kör med barnmatsburkar och tesila. nu när vi bara kör sök på både utomhusmiljöer och bilar brukar jag använda sugrör. Droppar hydrolatet på en topz, in i ett sugrör och knipsa av den änden som är kontaminerad en liten bil. Funkar i plastbehållare också och är bara att slänga när man tränat klart :)

padfoot
0

Tack för tips! :)

Ska gå en kurs i K9 Nosework senare i vår också, kanske försöka hitta nåt som funkar även där…

oh-la
0

Välkommen in i en grymt rolig sport :) vi skulle gjort doftprovet i början av året för att få börja tävla, men tyvärr höjdes åldersgränsen till 1 år, min tjej är bara 9 månader. En grym sport hur som helst :)

Sugar Mist
1

Saltkar från ikea vet jag folk som använder.

-