Specialsök - tips på behållare
Håller precis på och tränar in specialsök med min hund. Behöver tips på behållare att gömma dofterna i, har så dålig fantasi. Vad använder/föredrar ni? Tips på små men stadiga behållare mottages tacksamt. Inte för dyra, eftersom jag vill ha flera likadana. Tesilar? Ströare (var köptes de isf)?

Jag har byggt en hållare och så kör vi m gamla barnmatsburkar, men alla typer av mindre burkar funkar ju.

Vi kör med barnmatsburkar och tesila. nu när vi bara kör sök på både utomhusmiljöer och bilar brukar jag använda sugrör. Droppar hydrolatet på en topz, in i ett sugrör och knipsa av den änden som är kontaminerad en liten bil. Funkar i plastbehållare också och är bara att slänga när man tränat klart :)
Tack för tips! :)
Ska gå en kurs i K9 Nosework senare i vår också, kanske försöka hitta nåt som funkar även där…

Välkommen in i en grymt rolig sport :) vi skulle gjort doftprovet i början av året för att få börja tävla, men tyvärr höjdes åldersgränsen till 1 år, min tjej är bara 9 månader. En grym sport hur som helst :)
Saltkar från ikea vet jag folk som använder.
-