Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 446 ggr
Ellinor_ludde
0

Stressig dag, IGEN!

Nu vart det måndag igen, det betyder en mkt stressig dag, både i skoolan och på fritiden. Skolan börjar tidigt på morgonen, mycket långa tråkiga lektioner & korta raster. Efter skolan så var det raka vägen hem, äta mellis, ge marsvinen mat, och packa ihop till brukshundklubben. Sedan cykla jag till teatern som var jätte skoj, tränade lite pjäsen som vi ska börja med och gjorde lite övningar.
Efter Teatern var jag så stressad att jag fick sätta mig ner och ta en kopp te innan jag cykla som en galning hem igen. Hade inget tid åt middag, utan fick åka iväg direkt till brukshundklubben eftersom pappa skulle på derby (han är fotograf), och slängde i mig en 90gr hamburgare och när jag väl kom till brukshundklubben så hade de redan börjat lite lätt med träningen. Gick ner till ängarna längst ner på planen och släppte han lös så han fick springa runt och göra sina behov och jag kunne på samma gång sätta mig ner och pusta ut. Hoppade lite lägre hinder tills ludde fick sitt vanliga ryck då han bara springer runt,runt och runt hela tiden och skäller,morrar och hugger mot mina händer (på skoj, men mkt irriterande) så jag som var så stressad och på dåligt humör slängde en pinne brevid honom så han skulle bli lite rädd, då kröp han fram till mig. Jag passade då på att gå fram och tillbaka längst planen tills han gick brevid mig. Jag tittade bara framför mig och gick fram och tillbaka minst 20ggr, tills jag stannade och då lade sig ludde brevid mig och tittade uypp, herregud vad han fick beröm :) Han hade gått smetat in på mitt lår och tittat på mig i minst 10min, oj vad jag blev stolt. Satt mig ner och gosade med ludde vid bänken och snackade med de andra på brukshundklubben. Och jag har bestämt mig för att träna lite freestyle som hjärngympa för honom då vi inte har något att göra :D

AnneN
0

Låter som om du ändå haft en bra dag trots all stress

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ellinor_ludde
0

Ja,precis ^^,
Glömde berätta att jag fått tillbaka det här med min rygg, det gör så j'vla ont! Har haft det tidigare, flera gånger. Och doktorn har sagt att det är någon inflammation i musklerna.

AnneN
0

ajajajaj då det lät inget trevligt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!