Kurs på BK
Jag har 3 brukshundklubbar i närområdet men det verkar tyvärr som ingen av dem har ngn renodlad Lydnads klass 1 kurs :(((
Det verkar som att alla har gått över till Rallylydnad .
Det verkar vara jättepopulärt ….
Hur har ni andra det på era BK ?
Jag är med i SBK Göteborgsavdelning och de har kurssläpp först nästa vecka, men 2 vardagslydnadskurser har redan släppts. De hålls av några som studerar till hundinstruktörer. Men jag misstänker att det i alla fall kommer bli en k9 nosework kurs i vår och en sökkurs. Kanske en Agility kurs med.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
På TOBK har de både vardagslydnad och tävlingslydnad klass 1. Sedan har de moment kurs och lydnad och bruks tävlingskurs. Lydnad är ganska populärt här. ;)
Vår klubb är väldigt liten, men vi kommer både ha en kurs tävlingslydnad klass 1 och en i rally. Även allmänlydnadskurser och en kurs i freestyle.
Vi har ingen kursverksamhet alls för tillfället eftersom intresse saknas. Har du provat att kontakta klubben och säga att du är intresserad av en lydnadskurs? När vi får medlemmar som hör av sig och ber om en specifik kurs brukar vi kolla av intresset hos resterande medlemmar, i många fall så blir kursen då av :)