Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1728 ggr
hejhej9909
0

Vilken hund ras?

Hej vilken hund ras ska jag välja. Hunden ska inte skäla och vara bra med barn, och allergivänlig.

Katti
14

Vad har du att erbjuda hunden? Det är egentligen den viktigaste frågan. Hur kommer hundens liv se ut hos dig/er? Motion, aktivering, träning, pälsvård? Hur bor du? Vad vill du med hunden och ditt hundägande?

Cahira
10

Mjukisdjur.

Så gott som alla hundar skäller, mer eller mindre. Allergi är individuellt och vad en reagerar på kanske en annan inte reagerar på. 

Så enda som är bra med barn, aldrig skäller och är allergivänlig är - mjukisdjur.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

hejhej9909
1

Jag bor på landet och kan motioner hunden 3 gånger om dagen. Ska kunna leka med hunden och gosa med hunden. Får in skäla hur fort nån kommer in i huset.

Fridaaaa
5

Allergivänliga finns egentligen inte då det är olika från person till person vad man tål och inte tål-
Vänliga mot barn är individuellt.
Skällandet får man träna

#3 Mental träning behöver alla hundar, utöver promenader.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
4

Tycker även jag att det låter som ett mjukisdjur.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

woopwoop
1

"Får in skäla hur fort nån kommer in i huset." Vad menar du med det?

Saffran0Spice
0

#6 Tror TS menar att hunden inte ska skälla när det kommer någon.
TS verkar vilja ha en hund som inte skäller alls.

woopwoop
2

#7 Hm… Om så är fallet så säger jag nog också mjukisdjur…

Fridaaaa
3

Jag säger: träning träning och mental stimulans också.
Men ja med de kraven finns det ingen hundras som passar om man itne är villig att lägga ner träning och energi.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Neela
2

En hund blir vad man gör den till delvis men den är också en individ och ingen hund kommer vara helt perfekt i alla situationer.