DET ÄR SÅ HÄR.....
Känner mig uttömd på krafter och vet inte riktigt hur jag ska orka med. Tog mig an en amstaff blandis för lite mer än ett år sen. Plockade i princip upp henne från gatan under otrevliga omständigheter. Det har varit allt annat än lätt. eftersom jag inte hade mycket info om hennes bakgrund eller om ens amstaffar, fick jag luska runt en hel del och vet att hon från början sålts som "renrasig" och hamnat i flera fel händer. Därför har hon en del inlärda och nedärvda beteende problem. Det Visade sig även efter vet besök och prover att hon led av olika allergier, som kostat hunden och min lilla familj blod, svett, tårar och pengar. Ovanpå detta har ett antal personer som haft henne förut ( det är en klick bestående av skitar) indikerat på att de vill ha henne tillbaka, så det har också varit en stressfaktor. Inte juridiskt sett , för hon är min, men stressigt över oron för att de skulle försöka kontakta min son (på ett mindre trevligt sätt). Som om detta inte räcker, har jag nu märkt av att vår fina hund börjat snubbla när vi går i trappor, " trampar fel" och klumpigt. Såklart är det första jag tänker på ATAXI. Har bokat vet tid , ska dit på onsdag. Jag har ställt in mig (inte berättat för sonen) på det värsta. Är påläst och har sett vilket helvete allergierna ställer till med nu. Men ATAXI har jag aldrig upplevt, fast läst om det har jag gjort. Finns det verkligen inget jag kan göra för att bromsa sjukdomen, göra det lättare för henne? Vad kan förväntas? Finns det nån som vet? Med vänlig hälsning, Jen..
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Kan tyvärr inte göra annat än att skicka styrkekramar ❤️
Du har gjort ett jäkla jobb som är guld värt, så vi håller tummar och tassar att ni slipper det värsta🌺
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 Tack Önskar att jag kommit längre med henne bara. Någon som haft en amstaff tidigare, någon med mer erfarenhet, kunskap och pengar , hade lyckats bättre än mig. Jag har i heller inte haft råd med en hundinstruktör, som kanske hade kunnat bidra med mycket. Jag är bara en vanlig människa som förvisso, liksom ni, är passionerad och värnar om djur men jag är inte hälften så duktig som många andra här. Ni är ju aktiva inom olika hund sporter, tävlingar och annat. Jag hade inte ens planerat att skaffa nån utav mina hundar, utan de hamnade hos mig lite av en slump och så klart för att de inte har haft det bra. Det känns lite värdelöst nu faktiskt. För även om hon får mkt kärlek ifrån oss, har hon inte fått den hjälpen hon förtjänar. Och sen nu detta! Först hamnade hon hos skit folk, sen ska hon lida psykiskt men även fysiskt pga allergier. Och slutligen kanske behöva tas ifrån oss pga jäk.. människor som från början endast velat tjäna pengar!! Jag HOPPAS att svaret vi får från vet, inte är det jag fruktar.
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Lycka till, ta inte ut det värsta i förskott. Vet själv vilket elände allergi är också.
Lycka till! Kramar till er.