Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 613 ggr
Hildgrim
0

Gps för hund

Någon som har tips på en bra gps för hund? Den bör vara liten och smidig då jag har en ganska liten hund.

Jag skulle vilja ha en gps på min hund när jag har henne lös så att jag snabbt kan hitta henne OM hon skulle komma bort. Jag får meddelanden om bortsprungna hundar på fb hela tiden, ibland med tragisk utgång. Så det känns som en bra investering.

Priserna verkar variera kraftigt. Från några hundra upp till många tusen. Hur pass dåliga är sådana i den lägre prisklassen i så fall? Jag har egentligen inte lust att lägga ner många tusen på projektet men vill samtidigt inte ha något skit som knappt fungerar.

[Forest]
1

Jag har fått hem flera jakthundar i vårt tidigare hem dom har haft dyrare varianter men ändå har dom inte kunnat pejla in hunden. Detta beror säkert på att vårat stall var i en "grop" och dit gick varje jakthund och la sig i halmen. Nu visste vi om dom flesta jaktlagen så man kontakta dom och dom förde vidare att det fanns en hund hos oss=därmed hittades dom skapligt snabbt. Men eftersom dom hade dyra halsband så kan jag bara gissa hur dåliga dom billiga är.

AktivaSiri
0

De billiga är ofta bara baserade på mobilmaster, så kallad a-gps vilket gör att man får ett ganska stort område där hunden kan befinna sig. Men det kan ju hjälpa, men vill man veta exakt så landar man i den dyrare prisklassen, och ja inte ens då är det säkert att man får rätt plats som ovan skriver.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se