Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1114 ggr
Hiro
2

Kommande hundar (drömtråd)

Vilka hundraser skulle du vilja skaffa om du fritt kunde välja, allt tid och alla pengar i världen? :)

Hiro
0

Själv skulle jag vilja ha dessa; ^~^
• Norrbottens, uppvuxen med rasen och enligt mig världens bästa ras om man jagar med den.
• Norsk Buhund, verkar vara en ras som skulle passa mig väldigt bra.
• Boerboel, har endast träffat en men det var en jätteunderbar hund som tyvärr gick bort alldeles för tidigt.
• Bullmastiff, läst om den och verkar som en trevlig ras med härlig personalitet som jag skulle kunna tänka mig att ha.

Whippet
0

1 Malinois, boxer, Schäfer 😍 Men det kommer förhoppnings visst bli sant någon gång 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

JenniferSoderberg
0

American Pitbull Terrier och Amstaff!

Elverpige
0

-Fler eurasier
-Grönlandshund
-American Staffordshire Terrier
-Hollandse Herdershond, långhårig

woopwoop
0

Finns nog bara en ras jag vill ha, och det är Malinois, och det kommer det också bli när min nuvarande malle-mix är 6-7 år, så blir det en ren malle. :D

kanin och häst
0

Irländsk varghund!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

axa
1

Hade man allt det så skulle min lista se ut såhär:

•Border collie 

Border collies är en hundras som gjord för mig, i alla vägar. Underbara på alla sätt och vis.

•Shetland Sheepdog

Shelties är detsamma som BCs- som gjorda för mig och helt underbara

•Chodský pes

Verkar passa mig bra.

•Nova scotia duck tolling retriever

Trevliga ras som också verkar passa mig.

Förhoppningsvis kommer jag ha dessa raser i framtiden!

[Amethyst94]
1

KH collie, afghanhund och tibetansk mastiff. Kär

Cahira
3

Om man drömmer vitt och brett utan restriktioner så:
Saluki, Whippet, Italiensk vinthund, collie, australian cattledog, border collie, boykin spaniel, american cocker spaniel, mittelspitz, finsk och svensk lapphund, cairnterrier, bedlington terrier, boston terrier, airedale terrier, riesenschnauzer, dobermann, pitbull, labrador, Pudel, mexikansk nakenhund, lancashire heeler, shih-tzu, tibetansk terrier, schapendoes, welsh springer spaniel, catahoula leopard dog, dogo argentino, grand danois, berner sennen, och så vidare. :)

Jag älskar att dagdrömma men är färre än 1% som jag verkligen skulle skaffa för det måste ju fungera. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Candy123
0

Helt klart australian kelpie och drömmen kommer förhoppningsvis bli sann kanske redan 2016/2017 :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Sugar Mist
1

Just nu är jag inte speciellt sugen på någon annan hund än aussie, senare i livet kanske en malle eller HH, men för tillfället duger aussies fint.

-

Godisburk
0

Border collie, Malle, Schäfer, Aussie, Nova Scotia Duck Tolling Retriever 😃

thea_thea
0

Aussie, Pudel, schäfer, amstaff, staffe, afghan, saluki, BC, DP-golden, boerboel, sheltie, pincher, dobermann, Tax, husky, kelpie, xolo, ridgeback, Chihuahua och många fler. Vissa vill jag bara ha för att de är coola (dobermann, xolo, ridgeback, chihuahua) och andra skulle faktiskt passa mig.

[Teddies matte]
0

Storpudel och en Kerry Blue Terrier!

[Wilbur]
1

En Borzoi, helt klart min drömhund! Kommer troligtvis aldrig bli så pga min allergi :(

RosaMoln
0

Aussi är väl drömhunden, men kommer nog aldrig att slå in ;) Jag har för lite tid och skulle nog inte kunna ge den tillräckligt med aktivering för behovet ^^,

-Aida-
0

Shiba Inu är min drömhund.😃

Paxxa
0

Saluki, Whippet, Malamute, Husky, Dalmatiner, Flat. Just nu iallafall ;)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Arrowhead
0

Har en hel del raser jag drömmer om!
Just nu ligger staffe på första plats, sen kommer (utan inbördes ordning) schäfer, aussie, amstaff, alaskan malamute, border collie, finsk lapphund, svensk lapphund, cattledog, grand danois.. Finns säkert massa fler men det är dessa jag kommer på just nu.
Kommer ju inte kunna ha vissa av de pga olika saker men staffe är jag i alla fall säker på kommer bli nästa :)

russin
0

Det finns fler jag är sugen på att ha.

Västgötaspets - lik min egen ras, men lite mjukare i temperament och lite större (och mer köldtålig).
Cane corso eller bullmastiff - jag är molossmänniska i grunden.
Bracco Italiano är hur läckra och trevliga som helst, men vet inte riktigt om den passar mig - lite för mycket jaktinstinkt där tror jag.
Australian shepherd - en av få pälshundar jag gillar, men är nog lite för mycket för mig (eller kanske inte, vi får se hur framtiden blir). Likaså australian cattledog - urhärliga hundar, men för mycket för mig.

[Estelle13]
0

Nån gång i framtiden skulle jag vilja skaffa mig antingen en dalmatiner eller en bullterrier, tycker om hundar som ser speciella ut och bullterriern får gärna vara helt vit och dalmatinern får gärna vara rätt mkt vit den med. Är svag för vit färg på hundar. Vit storpudel har annars varit min drömhund i många år men det har jag redan här hemma. En silverpudel är också något som jag drömmer om ibland men en ny hund lär inte bli än på många år eftersom jag redan har skaffat två hundar på bara ett år 💕

MaaariaS
0

Chinese crested powder puff,chihuahua,aussie och GD

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

LuLeLo
0

Åh, älskar sådana här trådar :).

Skulle jag skaffa en till hund idag skulle det bli en Flatcoated Retriever. Ganska lik min nuvarande ras (cocker spaniel) men med ännu bättre egenskaper (liten jakt, liten pälsvård, lite mer "go").

Tass Josephine

Levijo
0

Drömmer om massa olika hundar! 

• kh collie - "lagom" brukshund för mig och de är ju så himla vackra

• Schäfer - Älskar hur lätta de är i sättet. Alltid villiga att arbeta

• Azawakh - Gillar skarpt deras tillgänglighet (or lack of, snarare). Gillar när hundar är enfamils/enmanshundar

• Saarloos Wolfhond - Hund som älskar sin familj men struntar i utomstående. Väldigt självständig, vilket jag gillar

• Tjeckoslovakisk varghund - Lik Saarloosen, men mer arbetsvilja. En ras jag verkligen överväger just nu

• American Bully - Familjekär hund med andra bullrasers temperament men utan "gameness". Skulle också passa perfekt 😍

Just nu är saarloosen, tjeckoslovakern och american bullyn mest trolig/aktuell, men de andra är också drömraser

Luckysoul
0

Catahoula leopard dog
Canaan dog
Australian cattledog
Beauceron

Hade jag haft alla pengar och all tid i världen så hade dessa definitivt funnits i mitt hem ;)

FannyGoldfish
2

Azawakh är min absoluta drömras, någon gång i framtiden vill jag se mig själv äga den rasen 😍

Mika-S
0

Jag har både drömraser som jag antagligen kommer äga och dom som jag aldrig kommer äga. De som jag någon gång kommer äga är: jaktlabbe (blir troligtvis med en i sommar), Kelpie, malle och faraohund. De drömraser som antagligen aldrig kommer finnas i mitt hem är saluki, ungersk vizsla, berger des pyrénées, beldington terrier och alaskan malamute. Erkänner dock att drömraserna jag inte kommer äga tycker jag mest om för att de är så grymt vackra!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Fjordell
0

En till italiensk vinthund är drömmen

Jag gillar även miniatyrbullterrier, staffordshire bullterrier och american staffordshire terrier (haft en tidigare), men det är nog inga raser jag kommer att skaffa i första taget pga alla sjukdomar.

dimsy
0

Akita ❤️

Flöffo
0

En sheltie och en schäfer/adopterad blandras. Möjligtvis en tollare också.

//Flöffo

Vovisch nr2
1

-Flat Coated Retriver -Engelsk Cocker Spaniel -Korthårig Collie -Finsk Lapphund Kanske Golden Retriver när jag blir äldre.

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

DuBetMig
0

Helt klart fler portugisiska vattenhundar!! <3

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

taylor__lambert
1

Raser som jag vill ha mest är:

• Nederlandse Kooikerhondje
  • Svart & Vit Engelsk Cocker Spaniel
  • American Wolfdog

Raser som jag troligen kommer skaffa inom snar framtid om allting går rätt till:

Nederlandse Kooikerhondje

Svart & Vit Engelsk Cocker Spaniel

Raser jag vill ha men inte kan ha pga allergi:

• Grönlandshund
  • American Wolfdog
  • Schäfer
  • Alaskan Husky
  • Samojed
  • Alaskan Husky
  • Alaskan klee kai

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

nadilda
0

Förutom lagotto och schapendoes så är det väl dessa:

• Kelpie- passar väldigt lika mig och passar väldigt bra till det jag vill göra. Verkar vara väldigt roliga hundar.
  • En svart schäfer med mycket fart i- så underbart snygga och har alltid varit svag för schäfrar.
  • Berner Sennenhund- så otroligt mysiga hundar, men vill bo på landet först.
  • Antingen en tollare eller en flatte- Har alltid varit en retrivermänniska.

Kommer inte på fler just nu! 🙂