sluta dra i kopplet...
Hej
När min hund ser en annan hund blir han riktigt ivrig o drar det börjar bli riktigt jobbigt nu o tänkte att det är bäst att göra något då han snart fyller 3 år, varje gång vi går förbi en hund vill han hälsa han drar o drar riktigt jobbigt hur ska jag träna bort detta mot människor är det inte lika jobbigt för det mesta går han bara förbi dom utan att dra. när jag cycklar eller går ensam (om det inte kommer någon hund) är han lugn som en ko:) o går utan problem så som jag vill men såå fort det kmr en hund…….. herregud
Har du läst något om skvallerträning? Kanske kan vara något.
Nej det har jag inte vet inte ens vad det är…
Sök lite på forumet om skvallerträning så får du mycket information 🙂
Såg en video om det på youtube :)nu vet jag
Vi har samma problem med varan lilla - jag vill prova skvaller traning ocksa men har jobbat mycket med godis och att han kollar pa mig hela tiden (och han kan det nu pa mycket kortare distans an 1 ar sen)… ser ocksa till att jag inte sager hej till andra hundar nan mer… ar enklare sa :) Han har sina lek kompisar och det racker. :)
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Skvallerträning + VGW sele, min hund går fot nu :) Drog som en tok innan, fick resultat efter 2 veckor.
håller med, skvaller träning löste många av problemen med min hund.
Jag säger kontakt, kontakt, kontakt. Träna olika kontaktövningar - först hemma, sedan kanske i trädgården, sedan på promenaderna i olika situationer. Ta gärna med hundens mat ut och belöna varje gång den tittar på dig. Och inte minst, visa med hela kroppen och rösten också hur glad du blir!
Detta har funkat för oss. Och då har jag en jack russell terrier, en ras som ofta anses som livliga och därmed dragiga i kopplet. Men min hund går mycket sällan framför mig i kopplet, utan istället går hon ofta bredvid mig och tittar mig i ögonen.
#8 Jag får nog ta o köpa mig en VGW sele så, en klicker har jag hemma och håller på och träna in det i hans skalle, men det går lite trögt då han är så rädd för skarpa ljud tex när man blåser tuggummi mm
#10 Han är redan väldigt duktig på att kolla i ögonen och han är lite försiktig men när jag är ute på promenad är det som en helt annan hund men det har iaf blivit lite bättre :) Har en Jack russell blandning så då ska det väl gå då :D
Nu har syrran köpt en hund och varje gång vi möter någon skäller den intensivt och högt hur ska man träna bort detta då han vägrar lyda, håller på och tränar klicker och så men ja..
#11 varan ar ocksa en 'terrorist' blandning… det har raknar vi med att jobba pa hela hans liv… lycka till!