första lydnadskursen
Nu så var första gången på lydnadskursen avklarad
Var där igår kväll och det fortsätter på tordag kväll i två timmar!.
Hunden tyckte det var jätte kul och se andra hundar som drog i kopplet och som spelade allan med sina hussar och mattar, han förstod nog att det inte bara är han som håller på så
Vad jag förstod så håller många hundar på så när dom inte får tillräckligt med stimulans och motion?!
Så nu har jag gjort ett nytt schema till oss, och vi har redan varit ute i över en timme i skogen idag.
Jag tyckte iallafall att det var jätte kul
Någon annan som går/har gått lydnadskurs?

Jag har gått med Tyson.
och det du säger att hunden drar i kopplet är för att hunden har för lite stimulans och aktivitet, stämmer till fullo. =)
Det är lite som hunden tänker
"jag drar för matte bryr sig inte att ha full koll på mig och jag kan ju alltd testa och e vad som händer, för jag är ju understimulerad och aktivitet, tja det är det minsta jag får".

Ja, jag går också kurs med min hund Ludde. Har gått i klass 1 i tre terminer nu. Men jag är så dålig på att träna hemma så det är därför. *ler* Fick 147 poäng förra året. Man ska ju ha 160 för att gå vidare till klass 2. Men mina nerver när jag tävlar är inte så bra och det känner Ludde. Ev ska jag tävla i oktober nu. Vi får se.

Vad jag förstod så håller många hundar på så när dom inte får tillräckligt med stimulans och motion?!
Bland annat. Det kan bero på massor av saker bla:Hunden har inte fått lära sig hur man beter sig i koppel, Hunden är understimulerad, Hunder är överstimulerad och kan inte koppla av.
Jag tror det oftast beror på att hunden helt enkelt inte fått lära sig vett o etikett vid koppelpromenader :) Som många gånger kan bero på lathet från matte/husse….
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har gått flera stycken med mina tidigare hundar. Ett bra sätt att få andra att kunna se vad man gör för "fel" med sin hund och vad man behöver träna mer på. Sedan är det bara att pka hem och dunder träna sig själv och hunden. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Glömde svara på frågan 
Har gått privat hos instruktör och tyckte det var kanon. När jag skaffar valp kommer jag absolut gå valpkurs eller någon allmän lydnad.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
De är det du får göra åt mig Åsa:P säga vad vi behöver träna på och så får vi träna ihjälp oss sen:) hihi
Nepp jag har inte gått någon kurs. Först skulle vi gå valpkurs, men de ställdes in.. sen skulle vi gå lydnand eftersom han var för stor för valp men neeh de ställdes med in för att de var för lite folk. Dem erbjöd att vi skulle gå i forts. lydnand då ist men de kändes inte riktigt bra när han inte gått nått.
Nu i september snacka mitt ex mamma om att hennes förestag skulle ha nått och att jag fick vara med gratis. Men jaa.. hon har inte hört av sig och de lär väl inte hända heller när han numera är mitt ex som sagt.
Och nu.. jaa, nu är jag mega fattig.. Men vill jätte gärna gå kurs.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#7: Japp det fixar vi ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hej ja jag går ju inte på specifik lydnad, men jag går valpkurs med min just nu. har varit på 2 kurser än så länge.

jag har gått på fortsättnings kurs med min nemo och valpkurs det var jätte bra

yes har gått lydnad klass 1 med Benjy
Just nu håller jag även i en valpkurs. Så himla underbart med valpar. Även roligt att få ge tips till valpägarna. =D
Vad fick ni göra sista gången på lydnadskursen?.
Jag har varit iväg 3 gånger, håller på 5 gånger till.
Guud vilken skillnad säger jag! han varken morrar eller gör utfall längre!. Nu skäller han bara lite, men han går ännu fot brevid mej
känns som om det verkligen värkar ge något!