Vattenskål - vilket material?
Vilket material är bäst i skålar?
Jag behöver en ny och stor vattenskål men vill akta mig från skålar som utsöndrar skit. Jag har glömt vilket material som var sämst respektive bäst, och hittar inga bra artiklar/källor.
Men någonting säger mig att keramik är bäst och "ofarligast".
Har jag rätt?
My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺
Har rostfria till mina
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Keramik är nog inte tokigt om den är glaserad på insidan med en giftfri glasyr. Plast känner jag personligen nej till. Rostfritt som Frida föreslår är smidigt då det är lätt att diska.
Jag har ett par rostfria nu från Hunter. Snygga och smidiga, men vattnet tar slut på nolltid så jag behöver en större skål.
Men jag är säker på att jag läst att rostfria skålar inte är att föredra, då de utsöndrar något, eller hämmar upptaget av några mineraler eller liknande. Jag letar och letar efter källor på det, men jag hittar ingenting, så det lär ju inte vara så farligt?
Blir tokig, haha!
My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺
Jag har en rejäl kermaikskål till min Rottis. Tycker att den är perfekt eftersom den är tung och hon inte kan välta den. Var extra bra då hon var valp och använde den som huvudkudde :P
Den enda problemet med kermaikskålar är att det ibland bildas en "slemmig hinna" i skålen. Detta beror på vilken typ av vatten man har. Jag har inte haft problemet, men t.ex. mina föräldrar har.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#4 Känner igen slemproblemet. Blir så här med i kattens skål (keramik). När hundarna är här dricker de ur plastbyttor och där blir det inget slemmigt lager. Vet du exakt vad det beror på i vattnet?
Rostfria till ena och plast skålar till den andra :)
I'm out 
#5 Kommer inte exakt ihåg.. men tror att det antingen hade med kalkmängden eller hård/mjukheten att göra.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag föredrar rostfria. Använder rostfria med plast på utsidan och gummi under, både smidiga och snygga 🙂
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/