Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1015 ggr
Frida B
0

MyDog efter kennelhosta

Är väldigt kluven. Förra Lördagen visade det sig att Nimbus fått kennelhosta (konstigt då han varken smittat hunden han bor med eller de hundar han träffade innan). Och jag hade planerat att ta med honom till MyDog 3-6 januari då jag jobbar som funktionär där. Frågan är bara, är det ett dumt beslut eller vad tror ni? Han smittar ju inte längre då, men det är sveriges största hundutställning…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

vallhund
0

Hade lämnat hunden hemma.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Frida B
0

#1 Motivera gärna varför :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ambrose
0

Eftersom det går så otroligt mycket kennelhosta just nu så hade jag sett till att hålla hunden/hundarna + dig själv, borta från andra hundar 2-3 veckor innan MyDog, för att vara på den säkra sidan.

När du väl är där så måste du kanske inte gå med hunden uppe i ansiktet på andra hundar.. både för dina och andra hundars skull, även om det kommer vara väldigt trångt där.

Jag ser inget problem med att du tar med dem sålänge du är säker på att dina hudnar är friska. Kennelhosta kan ju vara segt att bli av med om man har fler än en hund eftersom det kan vandra fram och tillbaka :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Catta-
0

Jag hade tagit med hunden men inte låtit den umgås med så många främmande hundar. Har hunden varit symptomfri 14 dagar bör det inte smitta längre.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Frida B
0

Svårt att inte låta hunden umgås med andra hundar då vi kommer att sova med ca 5 andra hundar, sover en bit bort från MyDog då jag måste åka tåg annars, och går absolut inga tåg klockan 4 på morgonen…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
0