Bajsar rent blod
Hunden i fråga är påväg till veterinären just nu, sitter och väntar på svar.
Men sålänge tänkte jag att någon kanske kunde ge mig lite svar åtminstone. Fick nyss ett medelande om att hunden bajsar rent blod, bara rinner ur honom. Han har precis haft ganska svår kennelhosta, låg i princip medvetslös med feber en hel kväll. Detta var dock för en vecka sedan, och nu har han fått bisolvon några dagar och vila. Han har varit jätterastlös, och velat leka osv som vanligt. Men nu rinner det blod ur honom när han bajsar, han har feber och är lite blek. Är så himla orolig, klarar inte att förlora honom med. Någon som har en aning?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tur att ni åkt till vetten! Om han bajsar rent blod så förlorar han mycket blod och det kan leda till blodförlust. Men annars vet jag inte vad det kan vara.. :/
#1 inte jag som åkt till veterinären, är hans riktiga ägare som skrev när dom var påväg dit.. Dom är nog där när som helst. Som tur är är hon utbildad djurvårdare så lite kan hon i alla fall…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det enda jag kan komma på o tänka på är en tarminfektion faktiskt… min katt bajsade blod i sommras när hon vart sjuk av en helt spontan allergi.. Men nu har väl inte din hund någon allergi antar jag , men bajsar man blod så är det ju något knasigt med magsäcken eller tarmarna. Tänk när vi har magsår eller en tarm-irritation, det kan komma väldigt mycket blod . Bra att ni är p g till vet !
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Han kan ha tuggat på nån pinne o fått i sig en liten kvist elr nåt som har satts sig på tvären i tarmarna som kan ha orsakat sår??
Är det rent blod så kommer det troligtvis från nånstans längre ner i tarmkanalen iallafall så jag tror inte det är nån blödning i magsäcken eller högre upp som man behöver oroa sig för iallafall. Skulle kunna vara nån tarminfektion eller liknande.
Hoppas att allt går bra med vovven. 🌺

Tror precis som #3. Men den kan inte ätit nått olämpligt? Vasst eller så?
I och med att han haft kennelhosta har har inte fått promenader utan bara rastningar, under stenkoll. Så kan inte vara någonting han ätit ute. Frågade ägaren om hon haft ben eller dylikt till honon, men nej.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hoppas att han klarar sig :)
Hälsningar
Fredrika
#7 hoppas jag med…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vi håller alla tummar o tassar!
Bra att han är/är på väg till vet. Verkar som han behöver blodtransfusion, o ligga inne över natten.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ligger med dropp just nu, men ägaren valde att ta hem honom sen och ha honom hemma över natten. Vet misstänkte infektion i tarmen.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)