Kennelhosta - Nysningar?
Min ca 7 månaders storpudeltik Nyx verkar ha fått kennelhosta. För några dagar sedan började hon nysa väldigt mycket, vilket bara blivit värre. Igår började hon host/klökas några ggr och det kom lite slem vid något tillfälle. Det känns som kennelhosta men när våra andra hade det så nös dom inte utan bara hostade. Dock läste jag på SVA att det kan förekomma nysningar vid vissa infektioner men brukar dom då nysa såhår mycket? Hon får typ nysattacker väldigt många ggr, det är det som är huvudsaken hos henne. Jag har uteslutit noskvalster då hon inte drar in utan är rena vanliga nysningar, dock rätt kraftiga och då flera ggr. Min kompis hundar har precis haft kennelhosta så därför känner jag mig ännu mer säker på att det är det. Ska bli spännande å se hur våra andra två hundar reagerar och om dom får det, inga symptom hittills..
Putt
Har hunden hosta med, så kan du nog räkna med att det är kennelhosta - det går för fullt över minst halva Sverige just nu.
Hjälper inte vaccineringen som den ska eller hur kommer det sig att så många får kennelhosta?
Vaccinerna som finns gäller bara för några få virus - dom allra vanligaste. Dock finns fler och även som vaccinerad kan dom få kennelhosta.
Hunden kan bli dålig även som vaccinerad, men det brukar bli lindrigare.
Hälsning från en stor djurvän
Då förstår jag. Tack #4 och #5 🙂 Jag hoppas innerligt att lilla Nyx blir frisk snart!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tack för era svar! :) #6 Nyx är redan mycket bättre! :) dock är min kompis valp sjuk nu (förmodligen smittad av Nyx) så det är lite tråkigt :/ några hostningar hos våra andra två men kan inte avgöra om det är kh eller bara normalt så vi får se :)