Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1619 ggr
[Tilde]
0

Kan det gå?

Simba är världens snällaste mot hundar ute på gatan. Han hälsar glatt på alla, stora som små, tikar som hanhundar (dock är han lite reserverad mot stora svarta hundar). Vi fick igår besök av en bortsprungen hund som virrat sig in på grannens tomt. Eftersom de inte var hemma gick sambon dit för att hämta in hunden till oss istället, i vår trädgård, medan vi försökte hitta ägarna. Simba blev dock helt galen! Han tyckte tydligen att inkräktaren skulle dö snabbast möjligt…

Nu till mitt lilla problem. Jag brukar vara hundvakt och har fått några "stammisar", men är nu orolig för om Simba inte skulle acceptera dem i huset..? Min tanke var att de träffas ute på en promenad och att de sedan får komma in hos oss tillsammans. Tror ni det skulle fungera? Om de liksom känner varandra innan hunden kommer in på Simbas revir.

Vill ju kunna ha över vänner med sina hundar utan att Simba vill döda dem… Vet inte om det också var för hunden var väldigt stor och lite osäker av sig. 🤔

molbojse
0

Jag som själv jobbar som dagmatte tar _alltid_ en gemensam promenad först utan att hundarna hälsar och sedan släpper hundarna lösa i typ en rastgård så de får nosa på varandra utan påverkan av mig/oss eller kopplen. Sedan är det promenad hem och så går alla in gemensamt som en flock :) det har funkat helt utmärkt alla gånger! :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Tilde]
0

#1 Ja det vore ju något! Testade det med en hund jag passade ett långt tag och min kompis hund. De gick inte så bra ihop i början men så gick vi en promenad där hundarna inte interagerade utan bara gick med oss. Efter promenaden satte vi oss ner för att fika lite i en park och då var hundarna helt ok med varandra. 🙂

russin
1

Hundar som mina känner väl är välkomna in i huset - okända hundar skulle få en rejäl omgång om dom kom hit…..