Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 2987 ggr
MissanTissan
0

Din hund!

Hej, nu finns det säkert redan flera av dom här trådarna, men vi kör på ändå.

Jag är lite nyfiken på vad andra har för raser, hur hunden är och vad dom tränar.

Bilder på vovvarna får gärna vara med.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2

Jag har då två hundar, en labrador och en border collie.

Border collien och jag brukar träna väldigt mycket agility, lydnad och miljöträning.

Labben tränar vi mer trix med.

BC heter Chip och är 2,5 år gammal. Han är så mysig och lite feg. Han är väldigt lyhörd, men följer brosan (labben)  Chip är tokig i leksaker, och gör vad som helst för att få leka en stund.

Mina hundar

Labben heter Fred och är 4 år gammal. Han är hur snäll som helst, men kan vara lite jobbig utomhus. Kommer när man ropar och är VÄÄÄÄLDIGT matglad.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Riot
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Långhårig Collie valp vid namn Ozzy. 
Han har precis fyllt 4 månader.  Han är otroligt envis av sig, ;-)
Men otroligt kontaktsökande, älskar människor mest av allt,
(lite väl mycket kanske, hehe!) En väldigt tuff och bestämd herre 
om jag får säga det själv. 

Våra planer i framtiden är personsök, rallylydnad, ev vallning (Jag ska testa att göra vallningsanlagsprovet med honom någon gång i framtiden och se hur det går först. ) Kanske agility, det beror på hur hans HD/AD röntgen visar. :)

CissiD
2

Jag har en Lancashire heeler valp på 7 månader som heter Pascal. Just nu har han mycket slyngelfasoner för sig och har kottar i öronen. Men till och från tittar den smarta hunden fram som lär sig trick jätte snabbt och älskar att lära sig saker. Människor och hundar är något av det bästa han vet men människor ligger lägre än hundar. Väldigt lättlärda hundar som kräver en del mental stimulans. En väldigt självsäker fegis(spökåldern är i full gång). :) Godis går att lära sig saker om det är rätt godis. Men inget slår en leksak eller en pinne när man tränar!

Mina planer är att träna och tävla i agility, lydnad och rallylydnad. Sen ska vi köra lite spår för skojs skull och kommer nog att vilja testa på ko fösning eftersom det är de de är avlade till. Hade varit roligt att se denna lilla hund göra det han är avlad för :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[vanilla skye]
2

Jag har en Coton de tulear tik på 10år. (har haft henne sedan hon var valp) Ingen specifik träning för henne, utan är ren sällskapshund, promenader och lite enklare lydnadsträning, men hon är inte speciellt lättlärd, kan sitt, ligg och stanna, ( observera att inte alla är svåra att träna, utan det beror ju helt på individen m.m… Men hon är en väldigt trevlig och människokär hund, älskar allt och alla, klok och snäll. Som en gammal dam. Utställd två gånger, varav blev 2a bäst in show en av gångerna :)

VendelaS
3

Jag har en schapendoes tik på 8 månader. Hon heter VILDA. Världens mysigaste hund, älskar mig över allt annat, ganska passande då jag älskar henne över allt också. Har just nu lite bomull i öronen och tycker att hon klarar sig väldigt bra utan matte i vissa situationer. Just nu har vi börjat träna lite tunnlar i agilityn, lite lydnadsmoment ur 1:an, rallylydnadsmoment och viltspår. Planerna i framtiden är att träna och tävla aktivt i vad hon tycker är kul. Jag skulle gärna köra agility i alla fall. Nästa höst ska vi även flytta och börja på hundsportsgymnasium tillsammans.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Sugar Mist
2

Just nu är jag hundlös med äger en hund som bor hos mina föräldrar för tillfället.

Denne heter Jackson men till vardags Flynn, är en australian shepherd grabb på dryga året nu. Hög aktivitetsnivå, lättstressad och väldigt sinnesstämmningskänslig/signalkänslig. Har svårt att koppla av och tar då gärna ut frustrationen på mig genom att skälla, bitas och kampa. 
On the bright side så är han så jävla underbar att träna med, sådan fightarglöd och så villig att lära sig saker. Han är oerhört positiv, social, kampglad, skottfast, matteglad, tuff och modig. Ett föremålsintresse som heter duga dessutom!

Han tränas i lydnad, freestyle, viltspår, personspår och utöver det körde vi mycket fys. Vi ska starta upp med vallningen inom kort också. 

-

Vizzla
3

Här är två tokiga taxar. Vi tävlar rallylydnad med Alf och Theo är mest sällskap. Alf får jaga hare också när vi har möjlighet, Theo har ingen jaktinstingt.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

luckysheltie
3

Det här är min trefärgade shetland sheepdog (sheltie) Lucky. Han är ca 6½ månad gammal. När han blir äldre, runt 1 år, ska vi börja träna agility och freestyle. Vi ska också (om det går) testa lite drag på längdskidor till vintern 2015.

För övrigt så är han en matglad kille som kan äta vad som helst. Han älskar att få springa av sig och busa. Han gillar också att träna för då får man ju mat och vara med matte.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

LuLeLo
5

#2 Vad roligt att ni har planer på personsök med er långhåriga collie! Jag tycker att man ska uppmuntra collieaveln så mycket som möjligt åt bruks och träningshållet, så att man bibehåller rasen i gott skick. Tyvärr har jag hört mycket annat :(.
Ska ni köra bruks då med och kanske satsa på tävlan?

Passar väl på att presentera Lotus då :)

Lotus är en liten herre på 20 månader nu (herre, vad tiden går!). Han är en Engelsk Cocker Spaniel, svart, med hemskt mycket päls.
Min lilla gubbe är en glad spillifjatt, som bara är glad och älskar allt! All träning, i alla former är superduperkul! Fatta vad matte får det lätt ;).
Lotus har startat i Rallylydnad Nybörjarklass två gånger, ska startas två gånger till i höst, och jag har planer på att han ska gå ganska långt i sporten.
Snart ska vi ta paus i rallyn och då läggs fokus på bruks istället. Om ett eller två år hoppas jag på att starta appellklass i spår med honom.
Förutom rallylydnad och bruks ställs han ut. Hittills har det bara varit en massa inoffar, men i vinter ställer vi på Stora S.

Ja, vad finns mer att säga? Lotus är som sagt glad, men också kärleksfull, älskar livet, och ganska aktiv och sprallig. Han har en del problem med passiviteten (något som jag verkligen borde ta tag i, trots att det är tråkigt! :P). Och så är han väldigt snäll. Alla hundar möts som lekkompisar och Lotus har inte haft någon jobbig könsmognad med typiska hanbeteenden eller så.
Inga jobbiga rädslor eller sånt skräp, inte heller en värdighetsattityd finns i honom. Gör han något gör han det ofta till 100% och så är han är en trygg hund.

Just det! Glömde nästan! Lotus är väldigt väldigt matglad. Jag kan träna ett träningspass utomhus med bara foderkulor som belöning, och det funkar super ;)

Tass Josephine

[marianova]
1

Jag har en blandis mellan finsklapphund och bordercollie, som heter Nova. Nu är hon 11 veckor. En riktig tjurskalle för tillfället..men det bästa med henne är att hon är extremt lättlärd och trygg i sig själv. :)

oh-la
1

jag har en liten staffetjej på 6 månader, min lilla Fei. en glad skit, tuff, med massor av humor, rolig att träna med, väldigt mycket "will to please". just nu håller vi på med Nosework, och ska förhoppningsvis kunna bli duktiga. hoppas det blir en godkänd sport inom några år så vi kan tävla lite framöver.

så fort som hon är röntgad och vi vet att hennes leder ser bra ut ska vi testa på lite agility och lydnad hade vi tänkt. nu är hon mest flamsig, så allt är ju på hennes nivå, men det ska bli kul när hon mognat till sig lite :)

Majken!
1

Zvea, 20 månader ung bruksschäfertik av den bästa och värsta sorten. Otrolig kamp/jakt och söklust, modig, trygg och vänlig men inte särskilt social är min hund. Alla dessa egenskaper gör henne ganska svårstyrd, men trots dessa bekymmer är hon en fröjd att träna med. Hon gör precis allt som förväntas av henne, och mycket mer. Vi tränar bruks, lydnad och drag. Har även lekt lite med skyddet ett par ggr, hon fixar som sagt precis allt.

Fridaaaa
2

Vi har en SB och en papillon/CCPP här hemma.

Lillan är snart 7 år gammal. Har henne som sällskap. Tränat lite olika saker genom åren: Agility, lydnadsklass1, spår, testat freestyle och rallylydnad också.

Roxy är 1 år gammal. Inte testat på direkt något än, kör på lite vardagslydnad, trix samt dogparkour. Även hoppat lite över hinder. Ska börja cykla med henne också. Ett riktigt energiknippe!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Riot
2

#9 Tack ska du ha! Oja, all avel är kanske inte den bästa. Men jag var noga med 
uppfödare, vi ville inte ha den där Collien som har extrem päls.. Jag är totalt ointresserad av utställningar. Viktigare att satsa på bruks tycker jag.  
Jag ska försöka att våga gå ut och tävla med honom, men först och främst 
börjar vi på amatör-nivå. 🙂 

Just nu tar vi det lite lugnt då han är i bråkåldern. 😉

JoannaLi
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min "bebis" är en 4-årig jämthundshane, kastrerad, "egenuppfödd" (olycka) som är mina morföräldrars. 

Är väl främst jakthund, men det var accepterat att han inte skulle bli en, eftersom att han varken hade något tryck i spåret, eller någon som helst viljan att gå själv, så han hakade mest på Tassa och sprang i skogen med henne. Nu under årets jakt har han dock provat att dra egna små rundor, och faktiskt valt att gå efter en ko själv! (Så otroligt stolt över min fjös!) 

Jag och han tränar mest lydnad, men vi har även provat på lite personsök, för att se om det skulle bli en bättre belöning. Förhoppningen är väl att någon dag kunna ta sig ut på tävlingsbanorna, och vi ligger väl egentligen på ganska god väg, det är bara skvallret som måste sättas ordentligt. 

Otroligt fin liten fjös är han, matglad och därmed lättmotiverad, och tycker väldigt mycket om att jobba tillsammans, så han är ganska kontaktsökande "av bara farten". Däremot ska vi inte säga att han inte är jämthund, för det är han, så han har lätt för att plocka fram det där döva örat när han vill.

lovechivas
4

Detta är min kommande whippetvalp 😂

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

Stormvindh
6

Har en Australian Shepherd tik på 3 månader idag som är en glad och social liten tjej som älskar livet just nu! Storm heter hon, ett namn som passar henne med tanke på alla hennes busrundor och röjande fram och tillbaka här hemma ;) Hon är himla lättlärd och gillar att träna vilket är kul och i framtiden hade jag gärna tränat agility och lydnad/rallylydnad med henne, allt beroende på vad vi fastnar för när det blir dags för det :)

Medarbetare på Vallhundar

russin
4

Jag har Mini (brun) och Polly (svart) - båda är lancashire heeler. Mini blir 4 år i december och Polly blir 3 år nu i oktober.

Båda är halvtossiga, busiga små tokar även om Polly är den med mest energi och har mest knasigheter för sig. Underbart glada hundar som gett mig en hel del extra grå hår😃 Dom tog helt slut på mitt liv med lugna hundar….😉

Ronja&Ila
3

Ila -Australian shepherd tik på 1,5 . Hon är kampglad, förig och håller ihop bra. Fantastisk tävling och träningshund. Vårt fokus ligger på Lydnad samt Rapport och spår. Hon vet vart hon står på jorden och är stabil tjej, stark vilja och kal vara en riktig liten bitch ibland, men i slutändan är hon förbannat rolig hund som ger mig många skratt! Emir- schäferhane på 2 år. Stabil och miljöstark kille. Väldigt typisk schäfer. Bra raka bett stark kamp, förarvek och härlig motor! Fokuset ligger på Lydnad samt spår.

Cahira
2

Jag har fyra hundar. Digger bc/collie 12 år, tränar ingenting men kräver lite tillskott för lederna sen han snubblade på sig själv och skrapade upp ansiktet samt hade sönder ögat. Vill inte riskera att han snubblar igen då han inte riktigt förstår att benen inte alltid hänger med.

Ixxi dvärgschnauzer 10 år, får nosövningar men är pensionerad från träning men leker höghastighetlekar med de andra hundarna. 

Apache bc/corgi 2 år (snart 3) är min träningshund. Vi apporterar, tränar freestyle, nosövningar, balansövningar, kroppskontroll, och lite skogsagility för skojs skull. 

Frodo chinese crested 11 månader och 3 veckor är min terapihund och är upptränad av Ixxi på hur man är ensam hemma, hur man åker bil etc. Jag har henne att tacka för en fantastisk liten individ! Han är bara sällskapshund och är lyckligast vid min sida oavsett. Han får nosarbete han med ibland men han blir inte galen om han går utan aktivering. 

Hundarna aktiverar varandra ganska mycket i bus och runtsniffande och vi har många spännande dofter av alla djur. Ibland har en tvättbjörn eller pungråtta gått över gården och det ska undersökas lääänge. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Miner00
0

putt

[Tilde]
2

Jag har min lilla Simba, en snart 10-årig liten tibetansk spaniel som också är en omplaceringshund. 🙂 Vi tränar inget särskilt då denna gamling inte riktigt är aktiv nog, haha. Men vi älskar skogspromenader i alla fall :)

Miner00
0

#10 men vilken fin vovve

tro&tvivel
0

Har en chihuahua/mops blandning.

Han är väldigt lekfull, leker gärna med kopplet när man är ute. Han är också väldigt osäker och skäller på människor och andra hundar. Han är snart 8 månader.

Miner00
0

putt

[Lillmatten]
0

Jag har en jaktlabbe på 1,5 år vid namn Charlie. Det är min första egna hund fast innan Charlie hade vi en släthårig Tax men den var en familjehund. 

Charlie är en väldigt aktiv hund som älskar att få träna. Vi kör mest agility och trickinlärning men också lite apportering, eftersök och dog parkour. 

Så fort man säger "ska vi leka?" ( betyder att vi ska öva på tricks) skuttar han överlyckligt till städskåpet där hundgodiset ligger ;)) och om vi ska till agilityplan behöver man inte ens säga något… han fattar ändå… 

Han är extremt mammig och vill helst inte vara en meter ifrån mig. Som tur är går det jätte bra när han är hos dagmatte ändå! ( även om det låter som jag varit borta en vecka när jag kommer och hämtar honom) 

Men han är en underbar hund och jag är väll när allt kommer omkring nästan lika beroende av honom som han är av mig ;)

The Animallovers!!!
0

Jag har ingen egen hund men jag går ut med en, Happy! Som ni hör på namnet är hon ALLTID glad och aktiv. Hon är en jaktlabrador:)på bilden kan hon se lite olycklig ut men det är hon inte!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Fridaaaa
1

#27 Är dock ingen bild med 😉

[Juel70]
0

framifrån

Jag har en schäfer-collie. (75/25) Drygt 4 år nu. Här njuter hon av solen och båtresa. Och så en bild till.

The Animallovers!!!
0

Fast jag kan ju se en bild på min iPad!? Jaha, då lägger jag upp en till;)

The Animallovers!!!
0

Här är hon:)

Fridaaaa
0

#30 Bilden syns nu i det inlägget men syntes ibland och ibland inte innan av någon anledning

IngridSvensson
0

Har en norsk lundehund på 15 månader. Han är pigg, glad, smart och vaksam. De ska vara självständiga och svårmotiverade i hundsporter säger de, men jag håller inte riktigt med där. Dock har jag inga superhöga ambitioner i lydnad osv, då hade jag skaffat en riktig brukshund istället. Men vi kör rallymix, vilket han är grymt duktig i och så tränar vi i viltvård inför kommande anlagsprov. Vi hoppas på att få göra ett innan snön lägger sig, men det är tveksamt. Så det blir nog till våren att vi kör ett prov i viltspår. Vi höll på med utställningar förut, men min hund gillar inte det så mycket. Men vi går på någon inoffare nära oss men inge mer än så. Hans tassar är very good tassar, så att söka efter cert är bara att glömma. Men jag tog inte honom för att ställa ut han Heller. Freestyle är jag nyfiken på, så vi kanske ska gå en sån kurs för att lära oss lite mer.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
0

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
0

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Miner00
0

putt

IngridSvensson
0

Här kom en bild. Kan tydligen inte lägga upp bilder från telefon..

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Ralktad
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har en liten och nätt B-schäfer på 11 månader. Alldeles underbar både till vardags och under arbete. Hennes förmåga att kunna koncentrera och fokusera sig till 110 % gör henne till en alldeles speciell stjärna. Än är hon fortfarande fjantig, men arbetar med stor arbetsglöd, och jag blir bara nöjdare o nöjdare för varje dag.
Gripa, som hon heter, är en orädd, trygg och stabil hund, hon tänker innan hon agerar, vilket jag uppskattar enormt. 

Vi tränar för tävling i lydnad och brukset, om någon månad kör vi igång med draget också.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Wenniz
0

Jag har då en Blandras (Border Collie/Siberian Husky) vid namn Sheila som är 8år gammal. Just nu tror hon att hon är valp igen (ung på nytt kanske?) så hon är alltid igång och vill leka. En säker, smart, snäll och självsäker dam som vet vad hon vill. Hon är väldigt snäll och älskar alla människor, speciellt barn, gamla och sjuka - för dem försöker hon alltid gosa och visa hur snäll hon är.

Sheila är en gammal Spår, Lydnad och Agilityhund men tack vare sakdor hit och dit är hon nu pensionerad som nöjer sig med träning då och då, men favoriten är alltid när hon får komma ut och spåra och visa vad hon går för-

Trots sin konstiga blandning så har hon väldigt bra psyke, hon är lugn, skäller sällan och är inte lättstressad. Tyvärr så har hon både vall och jakt i sig vilket slår över många gånger när hon ser vilt tyvärr - frustrerad Sheila.

Sheila kom till oss som valp då hon skulle jobba som terapihund till mig. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Miner00
0

putt

Miner00
0

putt

drika
0

Daisy 1,5 år och jag tränar lydnad och agility:) Daisy gillar när det är fart hon tycker inte om att göra saker där det går långsamt så rallylydnad gick bort fast vi testade det men det var inget kul tyckte hon.

Hälsningar

Fredrika

Carry-Rocksalt
1

Har en Welsh Springer Spaniel på snart 1 år som heter Legolas. Vi tränar endast vardagslydnad och tricks just nu.

fridarebecka
0

Det här är Trassel, han är 14 månader och lever upp till sitt namn. Han är till största delen Mudi, resten vet vi inte.
Ena dagen kan han vara världens mest följsamma och lättsamma hund, medan nästa dag ett monster med bomull i öronen, men vi härdar ut.
Vi tränar lite spår, parkour och drag, men inget seriöst, vi har inga planer på att tävla utan vill bara ha kul tillsammans :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)