Mjuk leksak
Min hund älskar mjuka leksaker. Nallar och sånt, alltså. Problemet är bara att ingenting överlever en 8 månaders schäfer..
Jag köpte en nalle från djuraffären, för jag tänkte att om den är TÄNKT för hundar så måste den väl vara hållbar, men icke..
Är det någon som provat någon nalle som faktiskt håller en lite längre stund? Och är det någon som vet om det är farligt ifall de sätter i sig fyllningen från de där nallarna?
Förslagsvis så tror jag man billigast kommer undan med egentillverkade fleece leksaker i längden, då kan du sy många lager med fleece ihop för att öka hållbarheten m.m. =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#0 Köpte ett mjukisdjur utan innehåll. Den har hållit flera veckor nu. Min 4aåring och 18 månader gamla schäfervalp leker alltid med den. 4aåringen brukar ha sönder saker på 5 min.
Tyvärr har jag aldrig funnit någon mjukleksak som hållit så värst länge. Inget kommer undan dom där tänderna. Kanske det är svårt att hitta nå t som håller tyvärr..
Inte ens med mindre hundar håller sådant speciellt länge. Loppisar och second hand är oslagbart, för där kan man köpa på sig massor med mjukisdjur billigt och det gör inget om det går sönder😃 Är man rädd för ohyra, så går dom flesta mjukisar att tvätta i maskinen.
Jag köpte ett gäng mjukisdjur på loppis för 5kr styck, just för att jag tänkte att då gör det inget om de går sönder. Men sen började jag oroa mig för att han skulle svälja stoppningen..
#5 - jo man behöver ju veta om hunden tuggar i sig innehåller eller inte. Mina sliter bara ut och sen får matte städa😂
#6 Klockrent 😎
#6 Precis som det ska vara hahaha 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!