Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1053 ggr
rebeckanystrom-
0

kliande öron??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här me våran nya hund sen en vecka tillbaka och är lite undrande om hans öron, kliar i bägge öronen och i det ena har han rivit upp så det är helt svullet. Tidigare ägare har lagt märke till att de vart rött men inte mer än så. Och hos vet fick vi en lösning vi ska testa med i 7 dagar mot svamp. 

Men tänkte kolla här om någon har varit med om något liknande?

Saffran0Spice
1

Aj stackaren, ser verkligen obehagligt ut ❤️
Liknar örat på min förra när han började så svamp, så hoppas det ni fick hjälper!

Kallaterrier
0

Vår hund är kvalsterallergisk och ibland yttrar sig allergin så att öronen blir irriterade, röda, hettande och det kliar. Hjälper inte svampmedlet mot klådan så fråga veterinären om Betnovat, det är kortisondroppar som är klådstillande. Det är inte ovanligt att allergiska hundar får problem med öronen, det kan vara värt att ha i bakhuvudet.

Miner00
0

du kan se min kommentar på amstaff iFokus.

rebeckanystrom-
0

#1 . ja hoppas att de går ner sig så han slipper klia så fruktansvärt.

#2 . vi är lite rädda för allergi, därför är vi extra vaksamma då han är amstaff / dogo argentino som har problem med allergier o så.

Saffran0Spice
0

#4 Om ni är riktigt osäkra så kan ni ju ta hunden och allergitesta!
Ev kanske göra hudskrap för att utesluta ohyra (men det kanske är gjort?)

drika
0

min hade svamp och vi köpte ett bra medel som gick och köpa hoss vetrinären mot det, dem kollade om han hade svamp direkt tog bara ett par minuter.

Hälsningar

Fredrika