Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1210 ggr
[Tilde]
0

Förstahjälpen-kit?

Vad har ni i ert förstahjälpen-kit till hunden/hundarna? 🙂 Vill gärna kunna köpa in allt i nästa vecka då vi kanske blir hundägare efter helgen!

Fridaaaa
0

Har inget förstahjälpenkit. Har lite bassaker som man även kan ha till oss människor som räcker tills man kommer till veterinären 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
0

Medicinsk kolsuspension och sparris, samt ögonsalvan Noviform (även bra att behandla infekterade småsår med). Sedan är en bra krage bra att ha och en munkorg (om nu olyckan är framme så hunden inte biter en när man flyttar på den på väg till veterinär).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
0

Just det, en doseringsspruta är alltid bra att ha hemma, de brukar man få gratis om man ber snällt på apoteket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
0

Tack för hjälpen! :) Sparris?

Ska kolla efter lite olika saker som kan behövas inför nästa vecka. Får nog åka en sväng förbi apoteket och fråga efter de olika sakerna.

Fridaaaa
0

#4 Ifall hunden sväljer något vasst är det bra för hunden att äta det så att det vissa föremålet "kapslas in" i det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#5 Oh… Det hade jag aldrig hört talas om! 🤪 Där lärde jag mig något nytt :)

VildaVittra
0

#6 Det ska vara hela sparrisar, småbitar kommer inte linda in vassa objekt.

[Tilde]
0

#7 Ok tack för tipset! :)