Inez och kantareller :D
Idag har vi alla varit ute i skogen och letat kantareller :)
Jag som har tränat Inez med att söka godis osv… tänkte att jag kanske skulle testa att låta Inez nu leta kantareller?!
Det gick super bra!! Hon lyckades hitta oss 540 gram kantareller innan vi bestämde oss för att det fick räcka för dagen ^^! Hon var så duktig!! Gick super fort också! Smarta gumman!!! :D
Hon ser så stolt ut efter sin vinst ;)
Någon mer som har gjort kantarell sök med era hundar ? :)
Tanken är att vi ska träna på det men tja vi har inte hunnit börja ännu
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ja vi har gått en kurs och min hund är säker på kantarell men vi har inte varit i skogen för i år har det varit för torrt där vi bor.
>>>Malum domesticum<<<
Vilken duktig tjej! Hur gjorde ni för att lära in, eller gjorde hon det på eget bevåg? Håller på att lära min vovve kantarellsök också :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag tog först en riktig kantarell och lät henne lukta men då trodde hon att det var typ en godis som jag skulle kasta som hon skulle hitta… så det funkade inte super men sen tog vi en handske som luktade kantareller och lät henne söka.
Så försökte vi början hitta kantareller men inte plocka dem förrns hon hittade dem, så fick hon godis :)
Inez är väldigt envis men hon är smart så hon lär sig fort :)
Åh vad roligt med kantarellsök! Min hund har en udda stil när hon spårar svamp - hon går på magkänsla då hon tycker de är jättegoda :P
- Nederlandse Kooikerhondje -
Vad duktig hon är! Så mycket hon hittade också.
Skulle vilja lära min jack russell detta, får ge mig ut för att leta efter lite kantareller kanske så man kan börja träna 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag tränar kantarellsök med vår lagotto, jätte roligt tycker vi båda två! :-)
// Nadja
Kul att hon är så säker på spåra annat än godis 😉 Har med haft funderingar på lära hundarna detta men varje gång jag är i skogen så tror dom matte hittar en massa hund-gott så risken är väl att dom mumsar mer än vad man hinner plocka 😕😎 Fin bild på lilla Inez och kantarellerna
Alltså, jag dör, hon är såååå himla söt!!! ❤️