Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 16036 ggr
htt
21

Valpväntartråden 2014

Förra året gjorde jag en tråd som jag döpte till valpväntartråden och den blev väldigt poppis här på iFokus, då vi alla som skulle skaffa valp under 2013 samlades på ett och samma ställe och fick babbla hur mycket som helst om våra efterlängtade nytillskott! 

Den tråden fick jättemånga kommentarer och nu bestämde jag mig för att starta en ny tråd för oss som ska ha valp 2014! :) 
Så dela gärna med er av allt! Och gärna söta valpbilder ;)

emelieeileme
6

Får man vara med om man ska skaffa hund, även fast det inte är valp? :)

Cahira
16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver inte vänta längre. ❤️ Velat ha chinese crested i ca 10 år så min väntan var jättelång!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
0

Åh önskar att jag kunde göra ett inlägg här om min kommande valp, men jag får antagligen vänta ett par år innan jag skaffar valp.. Så tittar återigen in här och drömmer ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RedMonsters
6

Flocken utökas med en malle någon gång under 2014.

Medarbetare på brukshundraser.

Mlyy
2

Ska skaffa en Sheltietik i vår/sommar! :'D har väntat ända sedan i somras och än är det väntan kvar, meeen den som väntar på något gott… ;)

Haztparken
2

Blir en Storpudelvalp våren/sommaren 2014 😍

123fyra
3

Ska hämta min lapsk vallhundsvalp den 25! Längtar så :)

Nevina
3

Jag ska skaffa en långhårig Chihuahua-valp (hane) i sommar! Längtar såå! ❤️

tjoopa
4

Tiken vi (kanske) ska ha valp efter sköt lite på sitt löp så vi väntar ännu på att småttingarna ska titta ut ;) Antingen i slutet av januari eller början av februari hoppas vi på att det föds en liten stjärna åt oss

Marieangelica
7

En liten Chihuahua flyttar in till mig i vår/sommar. 😃Tiken jag hoppas få valp efter är redan parad och ska valpa i mars. Längtar så jag spricker!!! ❤️

[[Boris Sager]]
0

Längtan är också ett härligt tillstånd.

Har redan tillräckligt med småtyper att sköta. Kul att se tråden.🙂

SuperLimm
3

Jag ska förhoppningsvis skaffa en Eurasier valp i juli/augusti! Tiken ska paras i februari/mars (när hon nu behagar börja löpa) och jag hoppas att det blir en liten tik till mig! :D

Mvh Linn

RedMonsters
2

Har hittat en intressant kull som beräknas födas någon gång i maj!

Swadika
4

Det blir kanske en valp här i sommar, eller ja det är väl mer familjen som skaffar valp men ändå :) En Chihuahua såklart :D Vi har redan börjat kolla lite på olika kennlar, antingen blir det Theos uppfödare om hon har en kull lagom till sommaren annars har vi både 1 och 2 reserver :) Vi ska däremot ha en långhårig denna gång :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Becka889]
5

Igår blev det bestämt att vi får ett tillskott till flocken, i form av ytterligare en vit Schäfer, om två veckor! Ska bli så roligt med valp igen då nuvarande jycke fyller fem i sommar :)

VendelaS
1

Blir min första egna hund (utöver familjehund) i sommar. En till schappe kommer förhoppningsvis att utöka flocken i juni. :)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

tjoopa
9

Nu har småttingarna kommit! 😂 Igår (på min födelsedag!) föddes 5 små underverk, 1 creme-färgad hane och 4 svarta tikar med vita tecken 😍 Rasen är bichon havanais och valparna är halvsyskon till min vovve Elvis.

(Får använda bilden)

htt
2

Jag kanske också borde skriva i den här tråden, var ju trots allt jag som startade den!

Vi har en Dansk/Svensk Gårdshund, han fyller 1 år i april och vi har honom på foder. För ett tag sedan hörde hans ägare av sig angående en toppenkull som förhoppningsvis ska födas i mars, det är verkligen en DRÖMKOMBINATION. Hon har tänkt ta en hane därifrån och sätta ut honom på helfoder och frågade om vi var intresserade, eller visste någon som var intresserad.

Jag trivs superbra som fodervärd, har världens bästa kontakt med våran hunds ägare och allt känns bara så bra. Jag har träffat den väntade kullens mamma, pappa, halvbror och alla är verkligen toppenhundar på alla sätt.

Det blir väldigt tight med 1 år mellan hundarna, men så värt det tror jag :) Allt passar bra i tid och engagemang- våran unghund är världens snällaste och tryggaste kille redan nu.

Såå- nu blir det denna jobbiga men ack så roliga väntan, igen!
Nu till veckan borde man kunna se säkra tecken på om tiken är dräktig eller ej. Vet inte om de ska ultraljuda henne då det inte är min hunds ägare som har kullen utan en uppfödarkollega åt henne lite längre ner i landet.
Jag hoppas att tiken är dräktig, att det blir många friska valpar och en riktigt fin hanvalp! :)

tjoopa
1

#18 Spännande 😛 Håller tummarna för att det föds en lovande hane åt er!

Cahira
8

Min plutt är 16 veckor nu! 😍 Han kommer bli så stilig!

DixieBC
0

#20 Han är så himla söt😍

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

SmileyMalin
1

Åhhh vilken rolig tråd!

Jag har haft span på en speciell kombination sedan höstas nån gång. Nu har valparna fötts och om alla klarar sig och utvecklas bra kommer en av dom få flytta hit ❤️ Så jäkla nervöst 😛

Rasen är parson russell terrier och lillen/lillan kommer i så fall flytta hit i början av april. Känns som evigheter bort!

htt
1

Tiken går in i 5e dräktighetsveckan imorgon… Inget riktigt besked ännu förutom att "hon verkar dräktig". Hade inget minne av att väntan var såhäääär jobbig, trots att det bara var ett år sedan sist! :)

Hell
2

Får hem ett litet knytt om 3 veckor. <3 Det blir min första egna hund så jag är både nervös och överlycklig!

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[FridaGenborg]
3

Om jag fick bestämma själv så skulle vår familj utökas med en till sheltievalp i höst, dock så håller inte sambon med mig 😉 Vi får väl se om han ändrar sig!

htt
1

Hur går det för alla? :) 

"Min" tik är iallafall garanterat dräktig nu, hon går in i vecka 7 på måndag så det börjar närma sig! :) 

Jag kommer ha lite skolarbete i maj och juni men vara helt ledig juli-augusti, vilket förstås känns väldigt skönt! 
Så just nu jobbar jag så mycket som det går för att spara ihop pengar för att överleva sommaren. 

I övrigt så försöker jag verkligen intala mig själv att vi ska ha en valp och att det blir av, så jag verkligen kan njuta av den här väntan. 
Det återstår ju fortfarande att se om det blir någon hane, och om den hanen går igenom besiktningen. Eftersom vi ska ha honom på foder och han är tänkt till avel så är det ju väldigt viktigt att allt står rätt till på besiktningen. 

När jag väntade vår unghund så vågade jag inte alls hoppas, utan jag bara sköt undan tankarna och när vår valp gått igenom besiktningen utan anmärkning så fick jag nästan en chock, haha! :) 

Skickar en bild på blivande storebror….

Summerdogs
9

Den 2 mars ska jag hämta hem min efterlängtade Nicki!😃 *Miniature American Shepherd*

Cahira
6

Frodo 4 månader växer med dunder och brak. :)

Sugar Mist
5

Jag skaffade min valp under dom allra sista dagarna av 2013 så skriver vidare här. Flynn 4 mån. hade precis fått sig en dusch..

-

Sugar Mist
3

…och därefter fick flynns öron verkligen ett eget liv xD

-

htt
0

Åh vad söta valpar ni har allihopa! 

#27- Hur mycket mindre än en vanlig aussie brukar MAS bli?

Summerdogs
0

#31 Tik 33-43 och 36-46 för hane (MAS) men #30 har nog bättre koll om hur det är för aussien.

Sugar Mist
0

I rasstandarden för Aussien står det "Önskvärd för hanhund 51-58 cm Önskvärd för tik 46-53 cm". Det finns inget bestämt mått för hur stor aussien ska vara, finns högre och lägre aussien än vad som är önskvärt men inget som är tvunget. Aussien ska dock vara något längre än hög.

-

Gullan_J
0

Se här då vilken sötnos vi får hem nästa helg då! Lille Arrak, en labradorvalp :)

-Bättre ökänd än okänd

Ellen89
0

#28 sot! Har han forlorat pals? Ser ut som det ar mindre dar…? :)

Cahira
1

#35 Han hade sån torr hud att han mjällade enormt och olja i maten hjälpte inte och med hårt vatten så motverkade varje spolning all balsam och annat så jag rakade ned honom så jag kunde smörja med Aloe Vera. :) 

Hjälpte otroligt mycket! 👍

Ellen89
0

#36 ahaa! Vad bra att det ar batter nu… aloe vera ar super bra :)

Cahira
2

#37 Ja jag försökte en gång med pälsen på men blev ju så kladdigt att han behövde ett bad och vips så var han supertorr igen. 

men jag ångrar mig inte, han blev skitsöt i ponycut! :)

russin
1

Jag hoppas på valp senare i höst - eller rättare sagt valpar då jag planerar att para min ena tik framåt sensommaren. Går allting som jag vill, så stannar förhoppningsvis någon liten här🙂

Gullan_J
4

Ojdå vart tog min bild i #34 vägen? Här är iaf efterlängtade Arrak som anländer till familjen på söndag :)

-Bättre ökänd än okänd

Hell
0

Idag är det exakt en vecka till mitt lilla knott kommer hem! Önskar att jag hade massor bilder men får kompensera sen när han väl kommit hem. <3

Fenix_Chicci
0

Blir kanske kanske valp i slutet på året/början på 2015. 
Har iallafall pratat med en Havanais-uppfödare och det beror lite på om hon bestämmer sig för att ta valpar på den tiken och om vi beslutar oss för en till hund, har inte bestämt till 100% ännu.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Summerdogs
13

Nicki igen som kommer på söndag😍

LinDajSon
0

Väntar på parning, eller ja löp… om det tar sig som det ska så blir det valpar till försommaren/sommaren, ser fram emot att få åka och gosa på valpisar <3

tjoopa
6

Om det blir som tänkt ska kanske den här lillkillen flytta hem till oss i april ♥

htt
0

Vilka fina bilder alla visar! Åh, så valpsjuk jag är…
Tur att jag har en 10 månaders unghund som håller mig sysselsatt så det inte baara blir valpväntan här hemma. Och såklart studier och jobb ;)

Någon som hittat något fint valphalsband?
Jag har försökt söka i djuraffärerna här och hittar verkligen ingenting..
Så det blir nog att beställa ett :)

Sugar Mist
1

#46 Jag har en billig scarf+halsband ifrån börjes tingsryd. Kostade 30 spänn tror jag och gick att spänna ut väldigt mycket.

-

Cahira
0

Jag kör alltid på inställbar storlek på halsband åt valpar eftersom de växer så fort. :)

htt
0

#48- Jo, jag med. Men vill gärna ha ett tunt, ställbart nylonhalsband med "snabbknäppe" första tiden och det finns ingenstans verkar det som :(

LinDajSon
0

#49 Jag hade katthalsband på förra valpen den första tiden :)

Fenix_Chicci
4

Samma uppfödare som jag pratat med tidigare om valp i slutet på året har en kull nu, alla valpar var tingade tidigare men en ångrade sig så nu är den vi vill ha tillgänglig. Har pratat med henne och hon tyckte det verkade bra m.m. men är fler som vill ha den valpen.

Men om hon bestämmer sig för oss så får vi hem en havanais-tjej runt påsk!

htt
0

#51- Vad roligt! :)

Hell
3

Vår skrutt hämtas hem i övermorgon! 😃❤️

Monstertassar
7

Hämtade för en vecka sedan exakt idag denna valpen! En border collie hane med mycket motor och visar redan att han har vallinstinkter :D Ska bli skoj att få köra vallning med denna pojken :)

Hell
0

#54 Åh, blicken på honom! Utstrålar bus! 😉

Fenix_Chicci
6

Fick mejl från uppfödaren nu, hon har beslutat att det är vi som ska få valpen! Så nu kommer lilla Malva flytta hem till oss vid påsk. Hon kommer från tatankas kennel.

[[Boris Sager]]
4

Frodo blev ju jättefin som nerklippt också! Grattis!😃

Min mammas 11 veckors Svante är den senaste och yngste vovven jag känner.

Gullan_J
3

Arrak <3

-Bättre ökänd än okänd

Summerdogs
11

Igår fick jag hem Nicki♡ Väntan för min del är över :D

RebeccaDaisy
8

16 mars flyttar Siri hem till mig ♥️

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

Cahira
1

#60 American hairless terrier? :)

Mixie
0

#49 hööks har perfekta valphalsband;) endast 19:-

//Mickan

[[Boris Sager]]
2

Benny född 20131117 Malteservalp

Hell
5

Hastur har flyttat hem till oss! <3

RebeccaDaisy
0

#61 Ja, precis :)

Cahira
0

#65 Smått avis. 😃

RebeccaDaisy
3

#66 Förstår det :) Det är en riktig drömhund och nu ska det bli verklighet, kan knappt förstå det :)

Cahira
1

#67 Kommer du ge sötnosen en egen tråd eller kommer du blogga eller nåt annat vis så man kan följa godingens utveckling? :)

RebeccaDaisy
2

#68 Hon kommer få både en egen tråd och sen kommer man kunna följa henne på min hemsida :)

Marieangelica
3

Kullen jag väntat på föddes i lördags, 1 mars! 🙂 Var minst sagt pirrig och sprallig hela dagen. Det blev 1+1 så ingen stor kull men en hane blev det som tur är.

Nu räknar jag ner dagarna tills valpen är tillräckligt stor för ett besök som blir i slutet av mars. ❤️

LinDajSon
2

Hoppas på parning inom ett par dagar… Vi testade i går men inte riktigt höglöp än. Nervöst!

ViktoriaL
21

Vi hämtade hem vår fina tik Bonny förra veckan! :D

Marieangelica
0

Grattis! :D Vilken liten sötnos.

DixieBC
0

#72 Grattis!😍

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

htt
3

Min tik var beräknad att föda igår och därför väntade jag redan i söndags på besked i stort sett. Så det har varit olidliga timmar nu heela måndag och tisdag. Men äntligen verkar tiken vara på g och valparna kommer mest troligt inatt! :) Så spännande och håller verkligen alla tummar på att det blir minst en hane!

SmileyMalin
3

Idag fyller min blivande stjärna 5 veckor!! Nu börjar det verkligen närma sig :-D 

I måndags var jag och hälsade på för första gången och jäklar vilken energi det var på kullen! Nu jäklar ska jag nog kunna få mig en riktigt häftig tävlingshund! Hoppas på en sån där riktigt galen valp som gör mig riktigt gråhårig :-D :-D

htt
0

Å herregud vilken cirkus det varit idag! 
Jag visste att tiken var igång och uppfödaren trodde att hon skulle föda under natten, vilket hon gjorde. Det föddes 2 hanar och en tik (trodde hon då) men en hane klarade sig inte tyvärr. Men den hanen som var kvar såg verkligen jättefin ut och "han" skulle få komma hem till oss. Jag var såklart jätteglad, som jag väntat! 

Men nu ikväll ringde hon och sa att hon sett fel i stundens hetta, att det inte var en hane utan en tik :( Så det blev två tikar som klarade sig till slut och vi skulle ha en hane.

Cahira
0

#77 Beklagar. :( Blir det tik istället eller blir det att vänta/leta vidare?

htt
0

#78- Uppfödaren ska nog ta tiken (är en uppfödarkollega till henne som har kullen) men vi kommer inte att vara fodervärdar, känns som att be om extra arbete om man skulle ha en fertil hane och en fertil tik i samma hushåll.
Så vi väntar vidare, på en kombination som jag sneglat på tidigare och varit väldigt sugen på! 
Det passar lite sämre i tid, men samtidigt är det inte olägligt. 

Den kullen väntas kring 10 maj, och jag tror att det blir bäst såhär. Så ultraljud nu om några veckor så får vi se!

Majskiii
0

Känner på samma sätt som #3

Yellow22
3

Denna lapphundstjej hämtar jag och min pojkvän om 2 veckor. Längtar så mycket! :D

bamreb
2

Jag och sambon blir med goldenvalp till sommaren. Vi har hittat en kennel som vi älskar, där det snart blir valpar, så vi hoppas att det finns en liten hane till oss. :) Kan ju säga att jag inte precis längtar mindre när jag ser alla bilder i tråden.

Yellow22
2

Väntan är över för vår del, i fredags hämtade vi våran valp! Vi döpte henne till Tilly. Plötsligt har jag fått förståelse för det där med hundtricket ;)

RedMonsters
2

Ändrade planer. Valparna är på G just i detta nu. Har ej sovt alls. 1 tik och två hanar än så länge. Hoppas på minst 1 till. Så att jag också får.

[nettaahs]
1

Jag och sambon väntar en Schäfervalp! :) Vet dock inte när, men under 2014 ;) Såå spännande!

VendelaS
0

Bara 1 vecka kvar till min efterlängtade schappe valp Vilda kommer! :D

www.lakritsnos.com

Marieangelica
1

Man kan inte bli annat än lycklig när man läser denna diskussion. 

Idag fyller lille Pompano 4 veckor och om några timmar ska vi åka och hälsa på honom för första gången!❤️ Det är många fjärilar i magen men framförallt enorm lycka och förväntan just nu! Håll tummarna för att det går bra.😃

VendelaS
0

Nu är det bara två dagar kvar! På måndag hämtar vi lilla Vilda!

www.lakritsnos.com

Dramatik
2

Torsdag nästa vecka hämtar vi hem vår lilla Oktan. Dagarna kunde inte kännas längre just nu :P

Tenacia
0

Vi inväntar en sanktis valp i juni =)

Dom ska födas runt 7 april nu ! Så hoppas verkligen de föds en långhårig hane för de e de vi vill ha =)

Fenix_Chicci
0

3 veckor kvar nu tills Malva är 10 veckor och vi får hämta hem henne. Längtar!

Marieangelica
3

Valpen var helt fantastik!!!❤️ Jag föll pladask. Och uppfödaren  kunde inte varit bättre, vi klickade på en gång! Är så otroligt nöjd med dagen. Nu väntar jag bara på att dom andra som hört av sig ska kolla på valpen innan jag får besked om hur det blir. Håller alla fingrar och tår stenhårt! ❤️

htt
0

Tiken vi väntar valp ifrån nu blev väldigt ordentligt parad och nu 3 veckor efter herrbesöket tyckte hennes ägare att hon fått lite mer rosa-aktiga spenar och redan blivit lite rundare. Det kan ju vara inbillning men vi hoppas på det bästa! :)

Marieangelica
0

#93 Va spännande! Hoppas dom har rätt! :D

VendelaS
4

Idag är dagen som jag så länge väntat på! Vi ska hämta lilla Vilda!!! :D

www.lakritsnos.com

Marthaovermo
9

Jag kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant att vi ska få hämta hem drömvalpen om två och en halv vecka. Hon är en liten shetland sheepdog som jag hoppas blir min stjärna på tävlingsplan. Vi kommer kalla henne Luna :D På söndag ska vi åka ner och hälsa på kullen för andra gången och jag klarar knappt av att vänta!

Marieangelica
0

vilken liten sötnos! :)

russin
3

Här vill inte damerna koma igång med något löp inte och är många veckor sena. Så kanske jag parar på kommande löp istället, för annars riskerar höstlöpet bli så otroligt sent. Vill inte riskera att få julvalpar🤐

Så kanske det blir små valptassar här hemma redan i sommar om allting går bra🙂 Få se när löpen behagar komma igång.

Cahira
0

#98 Spännande!!! Och inte alls elakt eller så! *bara tanken gör mig sugen*

russin
4

#99 - jag har längtat så länge efter att ta en kull igen, så det är nästan nervöst 😃 6,5 år sedan min förra kull.

Försöker bara få ner damen i fråga några pyttefå hekto till, för att allt ska gå så bra som möjligt - men attans envisa små fula hekton. Hon är en väldigt lättfödd dam trots att hon är aktiv 🙂

Men hon är duktig på att bygga bo i alla fall 😂😉

[FridaGenborg]
0

#96 Vilken sötnos!! Får man fråga vilken kennel du ska köpa från? Sitter själv i planer om nästa valp och vill se mig omkring så mycket som möjligt 🙂

Cahira
0

#100 *jag ska inte ha heeler. Jag ska inte ha heeler. Jag ska inte ha heeler.* 😍

russin
0

#102 - jag lovar att bomba med valpbilder om det blir några 😉

Cahira
0

#103 Yay! 😍 Jag menar NAY! 😡😃

russin
0

😃😂

Marieangelica
5

Jag kan knappt beskriva min lycka just nu! Jag har slungats mellan lycka över att ha funnit den sötaste, charmigaste och mest otroliga lilla valpen till förtvivlan över att inte veta om han får bli min…TILLS IDAG då min underbara uppfödare mailade mig och berättade att hon beslutat för att kontakta dom andra potentiella valpköparna och berätta att hon inte vill slösa på varken deras eller hennes tid för hon har redan bestämt sig för, MIG! 😃Lyckan är obeskrivlig.

Så om han fortsätter utvecklas så fint som han gör hämtar jag hem lilla Tettchi's Pompano "Neo" om 4 veckor! ❤️

Marieangelica
5

Bilden blev så liten så gör ett nytt försök! ❤️

Cahira
1

#107 Såå söööt!

mogenflicka
0

fick hem min valpis för en vecka sen ungefär . 
Jag är förälskad , Han är heeelt underbar!!

#89 vilken ras? helt underbart fin :)

Marthaovermo
0

#97 Tack, hon är helt underbar! #101 Funny blacks kennel i Göteborg, rekommenderas varmt :-)

Dramatik
0

#109 Han är en Amstaff. Längtar ihjäl mig, bara två dagar kvar tills vi kan hämta honom nu :)

Och åh vad mysig din ser ut, får mig att längta ännu mer. Förstår att du är kär! :)

Tenacia
0

Idag kommer denna chokladbiten hem =)

Får nog bli en Perry ! hehe

Marieangelica
0
Tenacia
1

Japp =)

Betthina
6

Jag har väntat så länge nu och lyckad blev total när uppfödaren berättade att tiken var dräktig, lyckan steg ännu mer då jag fick bilder på de nyfödda bebisarna. Nu är min lilla Thorleif, tredje hunden i min älskade flock, sex veckor - snart snart snart :D

http://thinisens.blogg.se

Betthina
0

#115: Thorleif är en korthårig weimaraner :)

Dramatik
2

#115 Vilken sötnos! :)

SmileyMalin
1

Idag är det äntligen dags att hämta hem flockens nya lillasyster :-) äntligen!!!

SuperLimm
0

#115 Åh så söt! Weimaraner måste vara den snyggaste rasen! :)

Mvh Linn

[Mickelinet]
2

Vi har inte tingat någon än, men i sommar så ska vi skaffa en cockerpoo! Längtar!😃Det blir familjens första hund :)

mogenflicka
0

#111 ser ut som han är bluenose på bilden? :)
jätte fin! :)

Dramatik
0

#121 Stämmer bra det. Blue fawn är han :)

Powereeh
0

Har tittat på Tollare och Kooiker, ska bli så spännande att få hem den tillslut. Undrar vem av dem det blir… 😃

htt
2

Igår gick tiken in i 4e veckan och då kände uppfödaren små fosterblåsor <3
Jag har däremot haft en massa mardrömmar inatt om att det bara blev tikar, haha :)

Haztparken
2

Tiken jag vill ha efter har ca 4 veckor kvar och dom har gjort ultraljud på henne som visade att hon är dräktig!

Så håller tummar och tassar här hemma att vi till midsommar kommer få en ny familjemedlem i form av en Storpudeltik! 😊

SuperLimm
0

Tiken jag vill ha valp efter har inte börjat löpa än, vi är många som börjar bli rätt frustrerade haha :) Hon skulle löpt februari-mars någon gång. Hon har aldrig haft något tyst löp tidigare men uppfödaren är rädd att hon haft det men vi får vänta och se om hon kommer igång.

Mvh Linn

Clarawinston
0

Åhh va avis jag blir när jag läser allt detta. Min grabb fyller 5 år den tionde april men det känns som det va alldeles nyss vi fick hem honom! ;) Lycka till allihopa med era nya familjemedlemmar!

Marieangelica
6

Neo's första ståbild! 🙂 Han fyllde 5 veckor i helgen. ❤️

Haztparken
0

Jag menar 3 veckor i #125, inte 4 😃 räknade lite fel!

Har nyss pratat med uppfödaren och tiken har börjat få en fin valpmage nu! 😍

RedMonsters
0

Blev tyvärr bara 1 tik och 2 hanar. Jag skulle ha den andra hanen, om det blev en till tik…

SuperLimm
0

Nu i helgen började tiken äntligen löpa! vi har väntat sen i mars på det! :D Så nu hoppas vi på att parningen tar så blir det valp i augusti någon gång :)

Mvh Linn

bamreb
3

"Vår" valp föddes i helgen så nu är det drygt 8 v kvar till att han får komma hem :)

htt
1

I helgen var vi och hälsade på "vår" tik som beräknas valpa om knappt 4 veckor. Man såg redan att hon hade fått en liten bebismage och jag längtar och hoppas såå mycket! 

Tiken till vänster och vår hund till höger :)

Cahira
1

Totalt OT men shit vad amerikanskadad jag blivit redan. Trodde det var en rat terrier! 😮

Betthina
10

Nu har vi fått hem vår fina lilla weimaraner-valp Thorleif :D Han trivs jättebra i vår lilla flock och störebröderna Cleo coh Toshiro tycker det är latjo lajban :D

Swadika
0

På fredag hämtar vi hem en ny hund, kommer vara föräldrarnas hund mest men då det är jag som går hemma under dagarna så är det väl jag som tar hand om den mest. Han är dock redan nästan 9 månader :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fenix_Chicci
4

I fredags var vi och hämtade lilla Malva, helt underbar. Ett riktigt litet busfrö och tuffing.

[Mickelinet]
4

Nu har vi tingat en liten cockerpoovalp😂Vi hämtar den den 17 maj då den är 9 veckor :D

Swadika
3

Imorgon hämtar vi vår nya lilla :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

SuperLimm
0

Nu är tiken parad! Det blev en annan hane än den som var tänkt för den som var tänkt att användas ville inte riktigt. Så det blev en jättefin black and tan färgad hane, hoppas det blir någon sån tikvalp till mig! :D

Mvh Linn

Rias
0

#140 Vilken ras?

SuperLimm
0

#141 Eurasier :)

Mvh Linn

htt
1

Min tik har bara 2 veckor kvar och är mycket tjockare än förra gången då hon endast fick 2 stycken. Röntgen snart, det är spännande :)

Funderar dock på hur jag ska berätta för alla.. Vi har hållt det lite hemligt för de flesta tycker att vi har föör mycket djur (för tillfället 1 hund, 2 Katter) och med valpen blir det 2 av varje. Min svärmor kommer gå I taket, haha!

SuperLimm
2

#143 hehe jag känner igen det där! Jag har också två katter och en hund, plus två akvarium så jag tyckte det kunde passa bra med en hund till och ha två av varje. Den enda som är positiv till en hund till är dock min mamma och mina systrar. Alla andra tycker det är för mycket redan. När jag förra veckan sa till min farmor att jag eventuellt skulle skaffa en valp i sommar/höst tyckte hon det var bättre att jag skaffa mig en kille istället så jag kunde skaffa barn. Min första tanke var dock "vad ska jag med barn till?" så jag tror inte riktigt jag är redo för barn. 

Om det är till någon tröst så behöver ju faktiskt inte alla i släkten bry sig så mycket om vad man gör och hur många djur man har, så länge man klarar av att sköta alla ordentligt. Synd bara att det är så få som verkar tänka så 😛

Mvh Linn

Swadika
4

Nu är lilla Valle hemma :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Haztparken
0

Fick sms idag av uppfödaren att tiken födde inatt! 👍

Blev bara svarta valpar, 4 hanar och 2 tikar av rasen Storpudel.

Ska ringa henne nästa vecka för att prata lite och sedan när de är 3-4 veckor ska jag åka och hälsa på valparna och förhoppningsvis tinga en! 😍

oh-la
1

om 3 veckor åker vi och hälsar på vår lilla valpis. lyckan är total, men väntan är OUTHÄRDLIG!!!! får nöja mig med alla valpbilder. vi har inte hunnit träffa vare sig tiken, valparna eller uppfödaren än, bara pratat med varandra på telefon och mail, så det är lite extra pirrigt. det är en bit att åka dock, så det blir en heldagsutflykt. det är det värt för rätt valp :)

htt
5

Tralala goda nyheter! :) 
Det blev lite ändrade planer då uppfödaren skulle ha två kullar i vår med 2 veckors mellanrum. Hon skulle egentligen spara två tikar från den första kullen men eftersom det bara blev en tik och fem hanar så sparar hon en tik och en hane istället, och då blev vi förfrågade om vi ville ha en hane från den här kullen istället! :) Så nu har vi 8 veckors låång väntan framför oss tills måndagen efter midsommar då vi förhoppningsvis får hem vår lilla valp <3

baloo4
0

Idag är det dagen då vår kommande valp planeras att födas :)

Är såå spännande att gå och vänta på besked om att tiken har valpat !

[Mickelinet]
6

Nu är det 13 dagar kvar❤️Känns som en evighet 😮

oh-la
1

idag fyller vår valp 3 veckor :) om 14 dagar åker vi och hälsar på för första gången. tiden går låååååångsaaaamt!

russin
3

Ja nu ska jag bara vänta några veckor, för att se om min ena tik är dräktig eller inte - hon hade kärleksmöte i helgen🙂 Om hon sedan är dräktig, så återstår att se vad det blir och om det blir någon jag ska behålla😃 Hoppas på en mysig sommar oavsett.

Marieangelica
12

I söndags hämtade jag hem Neo!😀 Han är helt underbar! ❤️💗

Dastan13
3

Står på kö hos två tollaruppfödare! Ena kullen föddes igår, dock min "extra"uppfödare. Så går nu och väntar på att den första tiken ska valpa. Hon är beräknad på fredag, men fick mjölk redan i lördags! :) såå spänd, håller alla tummar för att de blir en liten valpis till mig..

Cahira
0

#153 Så söööt! 

Min Frodo fyller sju månader idag! Tiden går fort när man har roligt. :)

Marieangelica
0

Tack #155! 😊 ja tiden går jättesnabbt och dom utvecklas i raketfart! ☺️

cactux
1

Var för 3V sedan och valde ut en underbar liten Shar Pei-blandning som kommer hem dagen jag slutar skolan. Ska bli underbart med en valp hemma igen! Det var 3 år sedan lilleman var valp. 😍

Stolt hundägareHund

gottaknowsome
3

Sitter och väntar pånatt min lilla chihuahuakille ska bli 8 veckor 3:e Juni. Tiden verkar gå långsammare ju närmare jag kommer Juni, haha. Bjussar på en bild från när han blev 5 veckor i tisdags. Min lilla chokladpralin ♡

tootiis
3

Ska åka och titta på en liten labbkille den 25 :D Blev kär när jag såg honom! Så vi hämtar honom i början på juni, då han är lev.klar den 1.. Min lilla Muskot

// MT ♥

Ronja&Ila
2

Jag hoppas på en valp nu iår. För de första nu att parningen tog och sedan att det finns en valp för just mig!

Haztparken
4

Var och hälsade på uppfödaren igår!

Nu precis skickade jag in tingningsavgiften på en liten svart Storpudeltik! 😊

Är så glad och kan knappt vänta dom 4 återstående veckorna tills jag får hämta henne!

Skickar med en bild på två av hennes brorsor då jag inte fick någon bra bild på henne. 😍

JodineFritzl
2

Väntar just nu på att det ska födas eventuella valpar hos iallafall två uppfödare, har dock pratat med fyra stycken så NÅGON av dom ska väl få till en lyckad parning. Chow chow har generellt en låg fertilitetsgrad så nervöst är det. Den första borde valpa i nästa vecka om parningen tog sig och den andra i juli.

tootiis
2

Var och tittade på godbiten idag, och föll helt och hållet för honom :D Så skickade precis in tigningsavgiften, och hämtar honom den 6e! Längtar!

// MT ♥

htt
1

Igår var vi och hälsade på våran valp som blev 4 veckor idag, de fick vara ute i solen för första gången och jag tycker om hela högen såå mycket! Men våran är förstås sötast ;)

Ellen89
1

#159, #161 & #164 Sa himla sota!!

oh-la
0

två veckor kvar idag tills vi hämtar vår lilla tös. det känns verkligen som om tiden går långsammare och långsammare… hur är det möjligt!

tjoopa
4

Om allt blir som tänkt kanske vi kommer att ha ytterligare 4 små lurviga tassar här inom en snar framtid 😂 Vi hoppas och håller tummar och tassar att Elvis ska få en "lillebror" 😍

gottaknowsome
5

Nu är väntan över för min del. Nu ligger jag här och beundrar det lilla miraklet Theo. Bilden är från hemresan :)

mini-monster
5

Varit och hälsat på valpar av rasen keeshond nu i veckan hos Bergareds kennel. Står mellan två hanhundar då båda är väldigt lika och fantastiskt underbara och söta. Om 3 veckor ska jag hämta hem en av dem. Längtar som en tok nu:)

[Forest]
3

Vi väntar inte på köpa valp men Enja väntar smått ganska så snart ❤️

Oliviahack
1

Om allt går som det ska så blir jag med valp om ett år ungefär! Ja om jag får jobb nu och kan ta valpledigt när det är dags förstås. Sånt vet man ju aldrig men man kan ju planera för det iaf.

tootiis
1

Imorgon hämtar jag min Birk :D tycker att denna dag kan gå snabbt!

// MT ♥

Mlyy
1

Ska hälsa på uppfödare och valpis imorgon, är så himla spänd! :D Får se hur det går! Ras är hemligt än så länge. ;)

oh-la
7

på måndag är det dags! då hämtar vi äntligen vår lilla tös :)

lilla jag
5

Jag längtar så jag spricker tills denna lilla böjk ska flytta hem till oss 😃 Bounty heter han och är en vit Bichon Havanais hane som flyttar hit den 15/7 så det är rätt långt kvar 😮

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Ellen89
0

#174 sot! Vilken ras?

oh-la
1

#176, staffe är det :)

Vattnadal
5

Vi gör egna, då vi behöver fylla på tävlingsspannet med 2 hundar. Skade borde löpa i höst, men drog igång i början av maj. Hane hade vi redan bokat, så nu blev det bara mer bråttom, låna hem hane, ögonlysa, parningar 3 dagar i rad, köra hem hane, och så hålla tummarna. Vi räknar med valpning v 30. 

Här foto på förra kullen, där Skade, Ubbe, Bestla och Fenja stannade hos oss. De blir 5 i november.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Oliviahack
0

#177 Vem är hon ifrån? Ska troligtsvis också ha staffe :)

tjoopa
1

Nu har äntligen "lilla" Harvey flyttat hem till oss ♥ Som vi har väntat och längtat efter honom :D

htt
1

Grattis alla som fått hem eller väntar valpar, och suuupersöta är de allihopa :)

På måndag blir vår valp 6 veckor och då ska vi hälsa på, för tredje gången hehe :) Bor nära och har superbra kontakt med uppgfödaren, så himla skönt : )

Mlyy
4

Nu kan jag inte hålla mig längre! :D Igår vad jag och hälsade på min blivande tös, hon var prick 5 veckor igår, så det är bara 3 veckor kvar till hämtning! :) ❤️

Ellen89
1

#182 jattesot!

Qepta
0

Jag väntar valp, dom är 15 dagar gamla så i mitten/slutet av Juli hämtar jag min tik.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Cookie Monster]
0

Vilken ras? :)

Ambrose
9

Om 3 veckor kommer jag hämta hem denna underbara lilla dam! Kan knappt vänta! Min största dröm som går i uppfyllelse😃

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

JodineFritzl
0

Fick mail från uppfödaren för nån timme sen med besked om att den ena honan inte blivit dräktig och den andra inte börjat löpa :/ Så tillbaka till ruta ett för min del.

Molye98
1

Var och träffa våran valp i dag det är 4 och en halv vecka kvar till hämtning så vi kommer åka till våran tös ofta

Novelia
2

Jag har väntat i flera år på den här rasen och senare väntat ända sen parningen gjordes. Nu är det knappt 2 veckor kar tills vi hämtar honom

I have no sympathy for people without empathy

Haztparken
3

Var på en informationsträff idag hos uppfödaren tillsammans med dom andra valpköparna, mycket trevligt och informativt!

Här är en bild på min lilla tös Nyx när min mamma håller henne😍

oh-la
4

nu har vi haft vårt lilla monster i en vecka. underbara, fantastiska lilla valpis :)

tootiis
8

Även jag har haft min valp i 1 vecka + 2 dagar :) Otroligt lugn. Alla som träffar honom trodde att han skulle vara vildare!

// MT ♥

Mika-S
0

Åh, jag är så galet valpsjuk!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Qepta
0

Idag blir min valp och hennes syskon 4 veckor, bara halva tiden kvar tills vi kan hämta henne.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

bamreb
9

Nu har lille Nexus bott hemma hos oss i lite mer än en vecka.

Novelia
9

Min fina lilla fluffipuffi som vi hämtar om 1 vecka och 2 dagar

gottaknowsome
3

Så fina hundar allihopa! Vet själv hur det är att sitta där och vänta, var ju inte där för så längesen själv haha. Så fort ni fått hem älsklingarna kommer tiden att gå blixtsnabbt! :D

Här är min lille kille som nu bott hos oss i 15 dagar!

Killen
5

Lilla Loppan ,10 veckor

kissmekate.blogg.se

Mlyy
3

Min lilla pingla växer, 6½ vecka gammal nu. :) BARA 9 dagar kvar!! ❤️

Sugar Mist
2

#193 Bara å ta mitt monster så kommer du se att valpsuget lugnar sig lite ;)

-

Cahira
8

Min attamanders valp Frodo har fatt en lillasyster och de alskar varann! Leker hela tiden, sover ihop och ar DODLIGT sota! 😍

Alskar att Frodo fatt sa mycket crest. ❤️ Han hade blivit mer sjalvstandig och svarare att kalla in precis innan katten flyttade in, men nu vill han in direkt for att leka med sin kompis. Han har lugnat ned sig jattemycket och blivit sa himla forsiktig med Owatonna. :) Jag ar sa stolt over min inte-sa-liten-langre valp. 😍 Kunde inte onskat mig en battre hund!

Eds SueZ
1

Vi hämtar vår valp om knappt 4 veckor! Han fyllde 5 veckor igår! Längtar!

FeliciaS
1

Igår hämtade jag min lilla skrutta på tre månader! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Novelia
0

Åh nej.. Jag blandade ihop dagarna. Har alltid trott att jag ska hämta valpo på torsdagen, men den 27 är på fredagen! Så jag måste vänta ännu en dag 🙀

Haztparken
1

Hämtar min valp om 2 dagar, alltså nu på söndag! Dagarna kan inte gå långsammare..!

Killen
2

En tills bild på min Loppan (som firar midsommar )

kissmekate.blogg.se

htt
5

IMORGON får jag hem min lilla valp! :) 
Trodde aldrig att det skulle gå såhär snabbt, och jag känner mig inte ens förberedd haha. Ska storstäda och valpsäkra hela dagen. Imorgon ska jag först, av nyfikenhet, få följa med på besiktningen och sen åker vi hem med honom från uppfödaren. 

Spännande :D

htt
8

Nu är våran Casper hemma, och idag har han bekantat sig ordentligt med storebror <3

SuperLimm
0

Nu är valparna födda och det blev 4 hanar så tyvärr ingen tik till mig denna gång :( Uppfödaren har en till parning på gång, bara tiken börjar löpa så jag håller tummarna för att det blir några tikar i den kullen istället! :)

Mvh Linn

Novelia
1

Idag hämtar vi våran valp

mini-monster
6

I måndags hämtade vi hem vår underbara kille Faxe! :)

LinaK
1

Inte alls avundsjuk på er i denna tråd 😂 Bitiga, kissande, bajsande, hoppiga och alldeles underbara valpar!

Själv får jag vänta tills början av nästa år, tiken jag vill ha valp ifrån kommer börja löpa snart och sedan blir det parning på löpet efter.  Usch för denna eviga väntan..

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Winrey
0

Jag ska ha valp nästa år så jag får vänta på Valpväntartråden 2015 😃

May the spirit of the wolf guide me in life.

Mlyy
4

Nu är hon hemma, Zaga! :D Bilresan gick bra, ca 3-4 timmar, inget gnäll, och faktiskt inte så mycket sovande heller. ;p

Strutsen87
3

Imorgon flyttar denna godingen hem till oss, finaste Diego.

I don't think the worst thing that could happen to me is raising a child with special needs. I think the worst thing is to raise a child who is cruel to those with special needs.

htt
1

Vilka fina valpar ni har allihopa! ❤️
Tiden går verkligen fort med valp, nu har våran Casper varit här i en vecka redan. Han är verkligen perfekt- oerhört pigg och lättlärd med mycket föremålsintresse. Bådar gott inför framtiden :) 

Jag har gjort en hundhemsida där ni kan följa mig, Casper och våran andra Dansk-Svenska Gårdshund. Publicerar bilder, utställningsresultat och annat småt o gott från vardagen med dessa underbara hundar. Nu blev det lite smygreklam här, föörlåt om det inte är ok 😇

Caraspers.hundpoolen.se är adressen!

lol girl
1

Åker antagligen och tittar på min ev. valp nästa vecka! :D Blir en till whippet som jag ska ha på foder vilket kommer bli sjukt spännande! :D Älskar verkligen känslan när allt med uppfödaren känns helt rätt! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Molye98
0

11 dagar kvar tills vi får våran Havanais tik är så spänd

russin
0

Vad mysigt ni har med alla fina valpisar. Själv blev det inget i år, då min tik gick tom. Vi försöker igen nästa löp 🙂

[Ayaka]
0

Får hem min valp om cirka 7 veckor, längtar 😃

RebeccaDaisy
2

4 september flyttar en till valp in till oss, så två valpar under 2014! Svea en Dogue de Bordeaux ♥️

SuperLimm
3

Nu har en Eurasiertik blivit parad så nu väntar jag på nytt! Nu håller vi tummarna för att det blir några tikar i den här kullen! :)

Mvh Linn

[Ayaka]
4

På onsdag får jag hem denna filuren, är så taggad så det finns inte!

Cahira
0

Vilka gullepluttar!

Min "valp" är inte så mycket valp längre. 10 månader idag!

gerbil99
4

Har längtat efter hund så-gott-som hela mitt liv och om bara 2 veckor (!) får jag och min familj hem den här lilla boxer killen!! :3

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Qepta
3

Aryah växer så det knakar. Hon är 11 veckor gammal och väger 8,5 kg.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

htt
1

Min valp växer också, nu är han 15 veckor och tiden går alldeles för fort! 😭❤️
Om ni vill kan ni följa oss på www.caraspers.hundpoolen.se

tootiis
2

Nu är min lillskrutt 19 veckor :D

// MT ♥

[Tiara05]
1

Hoppar in här i tråden jag med, var ju inte så länge sen som min hund var valp, 13 månader nu är hon och på onsdag ska vi åka och titta på en ny liten valp storpudel det med fast en svart och troligtvis blir det en hane denna gång om vi bestämmer oss för en valp.

Cireea
2

Väntar på min Zica som flyttar till oss vecka 38 😍

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Sugar Mist
0

#228 Oj vad han bleknat! Och vilka öron <3

-

Qepta
1

Aryah blir 12 veckor imorgon. Hennes ben växer med raketfart. Hon påminner om en kalv. För er som vill följa Aryah kolla in min instagram (Qepta @ instagram) uppdaterar dagligen där. 🙂

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

tootiis
0

#231 är ljuset som luras ;)

// MT ♥

PyretochLillhjärtat
1

V. 38 flyttar denna sötnos hem till oss :) Första besöket blir på onsdag :)

Cireea
0

#234 Det är ju ett syskon till min  som jag ska köpa! 😃

PyretochLillhjärtat
0

#235 haha va roligt, då är dom ju systrar :)

Cireea
0

#236 Jag har skickat ett PM till dig! 😃

Novelia
2

Idag slog det mig att min valp börjar bli stor. Han är bara 4 månader men Gud så han växer. När vi hämtade honom var han en lurvig boll med hängande öron och obefintlig knorrsvans. Nu är han långbent, ljusare och ser ut som en tonåring

tootiis
1

Min pojke blir 6 månader den 21a :o Inte klokt vad tiden går fort!

// MT ♥

htt
0

Tiden går alldeles för fort och min valp är nu 4 månader. Snart börjar vi valpkurs, längtar! 😃

www.caraspers.hundpoolen.se

Pyretstylee
3

Jag får hem en liten amstafftik nästa fredag. Var och kollade på dom förra veckan och dom var helt underbara. Ska vara fodervärd på henne så blir lite utställning men tänkte även testa på lydnad och lite andra hundsporter :)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Verticalvein
2

Här är vår lilla Molle som vi väntar på. Betalade tingningsavgiften igår :D

Cahira
1

#242 Omg! 😍

[Ayaka]
2

Min lilla tjej är redan 12 veckor nu ❤️

RebeccaDaisy
4

Här hemma har mina tjejer blivit bästisar och gör allt tillsammans ♥️

Cahira
0

#245 😍

Verticalvein
0

#245 Är det en AHT? VI väntar på att få ta hem vår AHT valp :)

RebeccaDaisy
1

#247 Ja, precis :) Jag såg bilden på eran lilla kille nu kollade inte tillräckligt noga förra gången. Super söt! Från RubyNells? Följer spänt alla kullar som föds så roligt att se hur olika dem utvecklas, en fantastisk ras :) Finns en egen bildtråd med Siri här och på nakendjur iFokus, sen finns en bild i #67 när jag träffade min lilla tjej första gången :)

Verticalvein
1

#248 Ja precis det är från Rubynells :) Macchiato är det som är vår lilla kille ^^
Jag fastnade direkt när jag fick syn på rasen, det ska bli så spännande och få vara med i uppstarten här i Sverige :)
Jag funderar på om jag ska starta en egen bildtråd till Ludde här sen när han kommer :)

Mlyy
1

Min lilla skruttis blev 5 månader igår, vart tar tiden vägen?! :D

LinaK
1

Kanske dags för en ny tråd med 2014/2015? 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

htt
1

Nu har jag gjort en Valpväntartråd för 2014/2015 :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.