Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1409 ggr
Saffran0Spice
0

Nu blir det flytt!

Nu får det vara nog!
Hundattack efter hundattack har skett här där jag bor, senast igår kväll fick jag kasta iväg en Chihuahua som högg mig i benet och for efter min hund!

Så nu är det bra, det blir att flytta - men hur det ska gå till vet jag inte än…
Jag känner att varken min eller hundens hälsa klarar av mer av denna skiten nu.

J*VLA skit grannar som ska förstöra livet för alla andra 😡

[tk1971]
0

Mm, vi ska också flytta. Grannarna här i radhusområdet uppskattar inte hundar. Vi har redan lagt ut lägenheten som "kommande försäljning" på en mäklarbyrå och nu letar vi efter ett nytt, hundvänligt boende.

[Cookie Monster]
0

Så himla tråkigt att man ska behöva flytta pga idioter… Det är ju inte säkert att du slipper det på det andra stället du flyttar till.

Känner en som fick flytta akut pga av att grannarna var för jävliga mot personens katter när katterna var ute på balkongen som var innätad. 😟

Hildgrim
1

Vad trist. :( Antar att det rör sig om flera hundägare då eller? För om chihuahuan är så pass aggressiv att den faktiskt hugger folk så borde väl polisen kunna göra något åt saken?

Saffran0Spice
0

#3 Ja det är flera, runt 8-9 oansvariga inom samma område - polisen gör inget utan svarar bara att man ska strunta i det eller sköta det själv -.-'

Just vavva ägaren har 3 stycken som löper amok i området, dock var bara en med igår.

Hildgrim
0

Okej då förstår jag att du vill flytta. :(

russin
4

Vi har en hel del sådant här med, men jag vägrar att flytta då jag älskar mitt område och närheten till skogen. Jag har skaffat försvarsspray och nåde nästa hund som försöker ge sig på mina igen…..

wingren
0

Förj*vligt att man ska behöva flytta på grund av idioter :( Håller tummarna för att nästa boende blir perfekt! :)

Wellcraft
0

#6 Är det någon speciell ras eller helt olika?
Har inte märkt så mycket här i Norrköping att folk har aggressiva hundar lösa.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Saffran0Spice
0

Fyllde idag i massa papper och ringde runt det som behövdes, nu kan vi bara vänta =(

Hildgrim
0

Är det svårt att få tag i boende där du bor?

Saffran0Spice
0

#10 det är 2-3års väntetid, byte av lägenhet var 11års väntetid

Men hoppas jag får en snabbt - det byggs ett nytt komplex med 35 nya lägenheter och man kan flytta in i april-maj nästa år. Fick ett intyg av min läkare att flytten bör ske snarast så förhoppningsvis kan jag få en av de nya lägenheterna om inget finns ledigt innan.

russin
0

#8 - vi har mycket amstaffkorsningar i området som tyvärr många av dom inte är pålitliga med andra hundar - bakgårdsavlade hundar som får för lite motion och stimulans…, samt även en del "tuffa hundar" med "tuffa grabbar". Det händer saker emellanåt (bor i Klockaretorpet) och det är även otroligt mycket hundar i området.

Wellcraft
0

#12 Kände skönt så jag vet vad jag ska ta avstånd till då jag oftast går där runt skjutbanan o runtomkring. Känner igen det där med understimulerade amstaffkorsningar, har som tur var sluppit aggressiva lösa hundar. Funderar på att skaffa försvarssprej, då man aldrig vet när olyckan är framme.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Forest]
0

Här var vi inne med på flytta bara en bit men det är inte pga hundägare eller andra hundar utan mer skit less på hyresvärden som bara hovar in hyror och gör inte ett skit för att man ska trivas. Blir det flytt blir det närmare ett grönområde.

Ambrose
0

Usch för sådana grannar! Det verkar vara ett ganska vanligt problem att grannsämjan är lite sådär när hundar är inblandade? Verkligen tråkigt. Om alla ändå kunde sköta sitt… Jag måste ha haft tur. Bor i hund himlen. Lägenhet med skog utanför dörren och 10-15 minuter spårvagn in till centrum. Dessutom bor det kanske 14 andra hundar i de två lägenhetshusen och nästan alla är supertrevliga och de som inte fixar andra hundar så bra hålls kopplade eller under väldigt noggrann uppsikt. Jag har aldrig haft, eller ens hört talas om någon som har haft problem. Förutom en ung kille med en stor, stark och understimulerad mastiff, men alla känner honom och vet att de ska hålla sig undan.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Taxelina1
0

TS Har du kontaktat bostadsrätts föreningen? Kanske dom kan ta tag i ditt problem.

Det här är ett problem för alla boende i området. Finns det andra instanser man kan kontakta angående problemägarnas hundhållning? Det låter ju inte riktigt klokt att  man ska behöva flytta då andra bär skulden🤔

Hälsning från en stor djurvänCool

Saffran0Spice
0

#16 är inte med i den, så de vill inte göra något för att hjälpa mig
Det är många som flyttat redan då området är som det är, ''tyvärr'' handlar det inte bara om hundhållning.
Området har blivit kommunens samlingsplats för knarkare, alkoholister och bråkiga asylsökande familjer. Så även om jag älskar min lägenhet så känner jag att det inte är säkert att bo här varken för mig eller min djur =(

Taxelina1
0

Ajdå. Låter inte så trevligt😕

Hoppas du hittar något, snabbt😉

Hälsning från en stor djurvänCool