Valpen valde mig
Jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är men ändå så himla glad.
Jag var i ett stall och fotograferade och hon som ägde gården sa att hon hade valparna i bilen eftersom hon inte ville lämna dem inne i huset. Jag fick träffa dem allihopa. De ignorerade mig. Ingen var speciellt intresserad. Ja förutom en liten filur som gjorde allt för att komma upp i mitt knä. En 6 veckorsvalp med korta ben och vinglig gång. Man dör ju så söt. Och så låg han i mitt knä tillslut efter många om och men och bet/sög på fingrarna och myste. När det var dags att gå skuffade vi in alla valparna i den lilla öppna buren i en tom hästbox där vi placerat dem för att kunna låta dem springa fritt. Men den där valpen vägrade lämna min sida. Den sprang efter mig och jag fick flera gånger bära tillbaka den .
Det gör ont i hjärtat när man ser att en valp har valt en och så har man inte råd. Tid finns. Men inga pengar. Suck.
Jag vill verkligen ha den lilla filuren. Han tog mitt hjärta med storm.
Rasen är Chinese Crested både nakna och håriga :)
Slänger in bild på en av nakenfisarna, inte den valpen som valde mig dock :)
Medarbetare på bildredigering! :)
Då funderar man på om man kan prioritera om sin ekonomi så att man har råd. Brukar alltid finnas hörnor att hyvla av.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja fast jag har precis börjat jobba. Får min första lön i september. Det är helt enkelt inte rätt tid för hund.
Medarbetare på bildredigering! :)
Uh vad jobbigt :( Jag tog ju pengar från mitt sparande för körkortet (inte särskilt smart) för att ha råd med inköpet…
Nytt jobb nya möjligheter kanske därmed tiden kommer vara mindre om du får jobba mer oxå. Jag har träffat några kullar utan att vara valpköpare det har vart enkelt då jag har vart så inställd på nej ska inte ha valp, men sista kullen jag träffade var det svårare att tänka så med. Då det var våran ena hunds valpar och denna gång var dom bara för söta, framåt busiga och ena tack och lov så var hon bokad annars hade det vart enkelt att stoppa ner henne i fickan ;)
Säger lycka till och jag hoppas att du någon gång kan skaffa hund söt var den verkligen förstår att det svider i hjärtat lite.
Har varit till lite valp kullar med min mamma när hon skulle ha valpar, aldrig har jag sett varken hon eller mig bli valda av någon valp, de känns lite jobbigt att ta en valp från kullen när dom struntar i en, men min valp däremot valde mig på sekunden han såg mig, följde efter mig överallt och skulle sitta brevid mig hela tiden, även om han var dödstrött så följde han efter mig och sov på golvet brevid mig, de va en härlig känsla. :3