Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1018 ggr
deadsnigel
0

Åt dött djur

Åkte ut till ett fält idag med hundarna, har en valp på 8 veckor som hängde med, Jag såg att hon åt på något och så sprang jag dit, vilket var nån/några delar av dött djur och blod, en liten pälsbit fanns kvar och detta fick hon i sig lite grann innan jag tog bort henne, Ska jag vara orolig för något? 😕

VildaVittra
0

Smaskimask, vilket fýnd!

Mina voffsingar brukar gräva ner märgben några veckor för marinering och de har överlevt, så jag gissar nog på att din gör det också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
1

Hundar är ju som tur är skapt för sånt 🙂

Nu har vi inte hund själv men vet att grannens hund brukade sluka råttor, älgjaktrens osv helt utan problem.

Ev kan han vad jag förstått bli lite dålig i magen om han är ovan (vår katt blev det när hon började jaga tex)

l'm back

[tk1971]
0

Mask på sin höjd gissar jag. Du får väl hålla utkik efter det ett tag.

-Aida-
0

Vet inte heller om de skadar nåt mer än ger kass mage, min hund slicka i sig en vinge från en skata som låg på gatan, lagomt äcklad man blev. >

Wenniz
0

Mina hundar har inte blivit sjuka eller liknade, bara lite dåliga i magen dagen efter. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
labradoodle
0

När min valp var 10 veckor svalde han en död mus i ett villasamhälle. Det enda jag bekymrade mig över var om musen kanske dött av råttgift och liknande skit som villaägare i området hålls med. Men hunden mådde helt bra efter det, så det var lugnt. Håll koll bara!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺