Blev biten i ansiktet
Hur skulle ni reagera och agera om en veterinär under en undersökning river tag hårt i hundens ansikte, vrider huvudet snabbt och hårdhänt för att sedan bita hunden över nosryggen?
Anledningen var att veterinären ansåg att hunden ifråga betett sig oönskat.
Undersökningen ifråga innebar mycket smärta för hunden och var alltså inte en vanlig kolla-hjärta-och-lungor-undersökning.
Jag hade blivit svinförbannad! Så ska man inte bete sig mot min hund. En rejäl utskällning hade jag gett och sen aldrig mer kommit tillbaka..
Myrtorpets Möss och Kaniner
Jag skulle ringa mobila psykteamet då personen tydligen inte mår så bra och fått för sig att den är en hund. Det har ju varit ganska varmt de senaste dagarna, kanske värmen utlöst psykosen? 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Bitit veterinären i ansiktet.
Nej, herregud. Hade nog gjort något väldigt impulsivt som jag säkerligen fått ångra sedan. Men fly förbannad hade jag blivit.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Kan tillägga att vid stark tillsägelse och konfrontation från vårat håll så svarade veterinären med att antingen får vi acceptera att han gör sådär då han gör så mot sina egna hundar (han var minsann uppväxt med hundgårdshundar - för de gör man ju så mot!?) och mot alla andra patienter, eller så får vi gå därifrån utan undersökning.
Vid vidare ifrågasättning så svarade veterinären att vår syn på uppfostran går att diskutera då vi anser att man inte ska bestraffa en hund som markerar för smärta - enligt veterinären ska en hund vifta på svansen och vara glad/bita ihop oavsett grad av smärta.
Kan tillägga att min sambo höll på slå han i ansiktet (han bet ihop dock), jag själv blev rasande och ställde han mot väggen. Han blev ganska paff kan jag säga…
Herregud! Jag hade anmält. Jag hade nog inte kunnat hålla mig för att smälla till vetten tyvärr.. :/
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Anmäl!!!
om en veterinär bet min hund i fejset hade jag nog ärligt blivit så chockad att jag inte ens hade kunnat bli förbannad. Hade nog därimot sagt ett och annat till den veterinären men förbannad hade jag nog blivit efteråt, och mest chockad tror jag 🤔
Den veterinär hade stått tryckt mot en väg med mig framför om jag hade varit där. Sen hade jag frågat om han ville bli biten över ansiktet då jag tyckte att han betett sig illa. Kanske hade kört en Suarez på honom! Efter en fet utskällning så hade en fet anmälan gjorts! Och jag är ändå inte aggressiv av mig men blir vansinnig bara över att läsa om vad som har hänt.
Veterinären Bet hunden.. Anmäl!
Antar att anmälan görs till länsstyrelsen då? Här är vi fortfarande arg över händelsen och kommer aldrig gå dit igen, kan tillägga att veterinären ifråga dessutom är djursjukhusets ägare.
Hade tagit min hund och gått, bytt veterinär och anmält den som gjorde det.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Veterinären anlitar man för att utföra en veterinärmedicinsk behandling, inte för att få sin hund amatörmässigt uppfostrad, man kan tycka att det borde finnas en förståelse och erfarenhet av stökiga hundar på en veterinärmottagning, långt ifrån alla djur uppför sig idealiskt just där.
Jag hade nog också blivit chockad, men aldrig heller satt min fot på kliniken igen och sett till att fler djurägare får kännedom om hur hundarna blir behandlade av veterinären.
Är det veterinären som äger kliniken, eller har h*n en chef? i så fall kan du vända dig dit med ditt klagomål också.
≧◔◡◔≦
Förjävligt beteende av veterinären. Jag skulle gärna vilja veta vilken klinik det är tal om, sänd mig ett pm så slipper det bli tal om "uthängning".
Anmäl! Det är ju inte baa din hund som blir utsatt för detta tydligen. Jag tycker du gott kan anmäla även till polisen, det är i mina ögon djurplågeri det är frågan om.
Vill inte tänka sig vad min hund skulle blivit utsatt för då han absolut inte är samarbetsvillig då han har ont och försöker bita ifall det gör ont vilket jag anser är fullt förståeligt, han är absolut inte en aggressiv hund annars!
Håller med dom andra om att ni bör anmäla det!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Men herregud! Så kan man ju inte bete sig. Så otroligt oprofessionellt och väldigt oroande är ju även veterinärens syn på hunduppfostran och att detta är något hen gör regelbundet!? Har ingen annan reagerat?! Anmäl, det är nog till länsstyrelsen. Men alltså… tycker den där veterinären BORDE hängas ut så ingen annan blir utsatt för det där! Djurförbud öht på den om det är sättet hen uppfostrar djur på. Fy. Stackars eran hund men ffa stackars veterinärens hundar :-(
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Håller med de andra om att du bör anmäla. Om han gjorde så mot din hund, varför skulle han inte kunnat gjort det innan? Kan ju vara fler som blivit utsatta för samma idiot.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Fyfaaan… :'( Stackars hund! Hoppas han inte fick några värre men av det :( Anmäl anmäl och åter anmäl! Inga djur ska behöva utsättas sör sånadär idioter VET eller inte! Hitta en ny PROFFESIONEL vetetinär! Kramar till vovve och matte&husse!
Anmäl!!!!!!!!!!😡 Jag hade nog skrikit till o sen frågat veterinären vad i allsin dar han gör?! O sen sagt att han inte får röra mitt djur mer. Om det inte fanns en annan veterinär på plats så hade jag hade tagit mitt djur därifrån omedelbums.
https://jazzans.wordpress.com/
Varför satte inte veterinären på en munkorg om hunden försökte bitas?
Jag skulle skyndsamt tagit ner min hund från undersökningsbordet och gått hem, utan att passera betalningsdisken. Sedan skulle jag anmält veterinären. Inga diskussioner, ingenting. En sådan veterinär löns inte försöka prata med.
#13 Den veterinär vi hade är också han som äger hela kliniken. #21 Jag ifrågasatte det då jag finner det fullt normalt att en hund markerar vid smärta, svaret vi fick var att en hund, oavsett grad av smärta, ska bete sig. På en distrikts mottagning här så satte de munkorg direkt på min farmors hund då de skulle utföra böjprov, hunden ifråga hade redan ont och ett böjprov gör ju inte saken bättre. Munkorg visade sig vara onödig men fortfarande en nödvändig tillgång och åtgärd OM hunden skulle riva ifrån. Förebyggande helt enkelt.
Det hela låter konstigt så jag ifrågasätter santhalten i det här.
hur jag skulle göra eller säga?! jag skulle blivit arg och tagit ut hunden därifrån. Jag hade med stor sannolikhet gjort en anmälan och lagt denna veterinär på svartlista verkar inte kunna hundar alls, hur många djur anser inte att det är otäckt att komma dit och efter sånt här.. ne fy så arg jag hade blivit.
Vilken klinik var det? :O
Jag hade slängt på honom en munkorg, gett honom en lugnande spruta och kastrerat honom på plats. Hade veterinärens aggressioner inte blivit avhjälpta efter det hade jag nog övervägt avlivning, alternativt försökt omplacera honom till ett hem utan hundar.
Jag hade flippat ur kort sagt
27 👍 😃
#24 Varför skulle jag hitta på något sådant, om jag får fråga? Då sajten inte tillåter direkt uthägning (rätta mig gärna om jag har fel) så skriver jag inte mer än att det är en klinik i Jämtlands län.
Jag hade tagit hunden och gått därifrån och sedan anmält veterinären. Jag anser att vid smärta är det okej att hunden markerar, hunden förstår ju inte att den blir undersökt och i vilket syfte, den har ont och vill att smärtan ska sluta och hjälper inte signalerna så markerar hunden tillslut, helt normalt.
#31 Tänker så vi med, att bestraffa en hund som markerar vid stark smärta resulterar bara i dåliga ting. Till slut kommer den totalt sluta visa och sedan smäller det rejält istället utan förvarning, och vem vill det?
Jag är så nyfiken… HUR exakt bet den där token?
Pratar vi om ett bett/hugg med handen eller (som enstaka idioter gör) ett riktigt bett med munnen?
My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺
Hur har det gått?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Herregud, det är totalt vansinnigt! Glöm inte att berätta om ert fruktansvärda bemötande på Rejta.se, Eniro och liknande sajter så att andra djur slipper uppleva samma sak!
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#33 Jag skulle inte säga att han bet honom över nosryggen om det var så att han tog tag över med handen, han bet med munnen över nosryggen. Handen hade han tagit ett stadigt grepp om vår hunds haka/hakskinn och tryckt upp huvudet med samtidigt som han vred det mot honom (mot veterinären alltså).
#34 Inget vidare än så länge, tyvärr. Vi får dock höra mer och mer att det är många som rykt ihop med denna veterinär av olika anledningar, bland annat min pojkväns ena chefs fru har rykt ihop med honom och vägrar åka dit igen.
#35 Absolut! Eftersom att han svarade att han även gjorde så mot alla sina patienter så är vi knappast den första och absolut inte den sista.
#36 - "Jag skulle inte säga att han…"
Nej, det skulle inte jag heller göra. Men folk uttrycker sig ju väldigt olika, och därför frågar jag först. Det blir så sjukt många missförstånd på iFokus, och då är det väl smart att vara säker på att man förstår, innan man kommenterar? Det finns ju trots allt ett begrepp som är att "bita", när man talar om handbett.
Och nu när jag har fått ett klart svar så skriver jag som de flesta andra: Vilket idiot. Det är bland det sjukaste jag hört. Anmäl!
Älskade Charlie 🌺
#37 Absolut, gör du rätt i. Har dock aldrig hört om något "handbett" så blev lite förvirrad där, men det är bra att du frågar.
Kan tillägga att djurkliniken har nekat att man kan skriva omdömen på rejta (som tydligen hade flyttat ihop med eniro nu), finns det fler sidor så får ni gärna tipsa då jag inte vet om så många sådana sidor.
Förstår inte att denna veterinär får arbeta, när han gör så mot patienterna…
Om inget händer med anmälan så föreslår jag en namninsamling så ni får bort denna människa från era djur!
#38 - 🙂
Ett handbett är när du väldigt snabbt hugger mot hunden och "bits" med fingrarna. Man ska efterlikna en annan hunds bett, typ. En del uppfostrar speciellt valpar på det här sättet, för att efterlikna mammans tillrättavisning.
Inget för mig alltså, men jag undrade om det var något för veterinären. Men det var ju tydligen något ännu sjukare han föredrog! 😟
Älskade Charlie 🌺
#38 Så synd att man ens får ta bort sin recensionssida på Rejta! Det gör ju att alla företag som beter sig illa tar bort möjligheten att bli betygsatta så att de kan lura fler intet ont anande kunder. 😕
Prova reco.se?
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Fy tusan tusan vad sjukt. Vet inte hur jag själv skulle reagera. Var på en klinik tidigare i somras i Jämtlands län och var med om oförstående personal fast jag sa innan att han är livrädd för veterinären. Min hund är riktigt rädd för främmande människor som ska greja med honom och vetrinären är han lika rädd för. Jag reagerade genom att inte säga något och grinade när jag kom hem typ. Önskar att jag vågade bli arg på en gång. Men jag behöver tid för att sätta allt och verkligen känna efter vad som egentligen hände.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Fy, när jag läser det alltså… Önskar att alla hade så bra veterinär som vi (eller ja, just nu bara mamma) har till våra hundar. De ÄLSKAR att åka till veterinären! De. Tycker det är såå kul att åka dit, massa spännande lukter, snälla människor (både veterinärerna och veterinärassistenten), gos och oftast godis ;) Nyttigt godis om de inte är där för magproblem alltså!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Hade en veterinär ens försökt sig på en sådan sak med någon av mina hundar, så hade han nog fått en smäll + att jag hade anmält och ställt till ett helvete för denne.
#40 Då förstår jag! =)
Har skrivit på Reco nu, tipsa gärna fler ställen.
Har de ingen facebooksida du kan skriva på? Fast då kan de väl iofs ta bort obekväma inlägg själva… :/
Min hund markerade mot en veterinär med att vända sig mot baken där han klämde, eftersom han var obekväm i situationen (vetten skulle provocera fram OM han hade ont där) och nafsa i luften samt morra efteråt. Det enda som hände var att vi satte på munkorg under fortsatt undersökning. Jag tycker också det är helt okej att hunden visar att den ogillar situationen, det vill jag inte ta ifrån. hade vår veterinär betett sig som mot din hund vet jag inte vad jag gjort! Förmodligen hade min hund blivit otroligt osäker & kanske bitit i panik, eftersom han i vårt läge redan var mycket spänd och misstänksam. Usch så arg jag hade blivit! Hoppas det inte har satt några psykiska spår.
Hm… märkligt beteende av en veterinär. Min förra hund hatade att åka till djursjukhuset, säkert pga en massa dåliga erfarenheter. Blev det nåt stickande eller nåt annat som gör ont så fick hon munkorg. Svårare än så är det inte.
Nuvarande hunden älskar att åka dit, för där blir man ju klappad och pussad på, får en massa hundgodis och får se en massa andra hundar i väntrummet.
hade skällt ut idioten när han hade vaknat kan dock inte säga om det skulle ske första gången nöten vakna