Ska på intervju
Jag ska på en intervju inför praktik på ett hunddagis nu i Augusti! 😃
Det som oroar mig mest nu är vilka metoder detta dagiset använder, jag kör själv med mjuka och vänliga metoder - inga tvång, utan väntar hellre ut och lockar med gott. Och jag vet inte hur de ställer sig till detta >.<
Nu vet jag med mig att om de kör med metoder jag verkligen vägrar utöva - ex alfarullningar och strypkedjor så kommer jag inte att börja där, vägrar vara en del i vad jag vill kalla organiserad djurmisshandel…
Så hoppas verkligen att det blir en lyckad intervju och att det är sunt hundfolk som jobbar där, så himla spänd 🤐
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Lycka till :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Lycka till! och ja det finns tyvärr hunddagis som behandlar hundarna som f-n, hade jag som ägare fått veta att de kör med sådana metoder så hade inte min hund fått stanna kvar en sekund till.
Jag praktiserade på ett hunddagis för många år sedan där de slog till hundarna på nosen med läderkoppel om de inte var tysta, jag stannade inte kvar där länge kan jag säga men det var inget som märktes av när jag var dit och hälsade på utan det uppdagades sen när jag väl var där och fick en större inblick.
#2 Ja, jag har inte sett hur deras regler och hanterings plan ser ut (nystartat dagis) och jag har redan förklarat för den jag pratade med att om jag ser någon metod som kan anses som misshandel av något slag så kommer jag säga ifrån då jag inte tolererar detta.
Jag skulle aldrig behandla någon annans hund sämre än min egen, så för min del så finns det inte någon chans att jag skulle slå, tvinga eller fysiskt dominera en hund (ex alfarullning)
Så chefen vet redan vart jag står och mina metoder - men hur de andra som jobbar där ser på mitt sätt och hur det kommer se ut i arbetsgruppen är det som gör mig mest orolig. Tyvärr är det ju långt från alla som kör med mjuka och ''icke bestraffning'' metoder =/
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Lycka till! Jag jobbar själv på ett jättetrevligt hunddagis och kan säga att det är världens bästa jobb :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Lycka till!
Jag tycker inte att du ska oroa dig- det låter mer som att du redan bestämt dig för att de kör med "hårdare metoder". Ta det som det kommer och om det visar sig att de använder, för dig, obekväma metoder så tala om det och ta ställning till det då och inte redan nu 🙂
# 2 jag får dagmardrömmar när jag läser om straffet. Hade du som praktikant tystnadsplikt gentemot kunderna? Hann du se om det blev skillnad på de hundar som blev slagna så, dvs om de märkbart förändrades till räddare o dyl? #4 om det är i sthlms län skriv gärna vilket, bra referenser är bra att känna till. Men du är nöjd med jobbet, får jag fråga hur personalen gör när hundar skäller eller gör annat oönskat? Ts du fick gärna praktisera på dagiset i järfälla och ge mig insideinfo.:) sitter ibland och oroar mig för hur han har det på dagiset, fast han drar dit vissa dagar. Men det kanske är för att det är kul att träffa boxkompisarna..?
Just ja lycka till, hoppas det är ett bra hunddagis.