Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1216 ggr
dogiiee
0

snabbt svar! åska

Är det farligt att ha taklampan tänd när det åskar och blixtrar mycket? Kan det hända något?

Imasy
0

Nej det är inte farligt :) Däremot så skulle jag plugga ur tv, dator, modem etc.

dogiiee
0

#1 tack för så snabbt svar :) tur var väl det annars hade jag inte vetat vad jag skulle ta mig till… Allt det är redan utkopplat då vi väntar ett oväder nere i skåne

Imasy
0

Ok, får se om det är det som kommer upp till oss i Dalarna sedan då :S

Sjöstjärna
0

De har dragit tillbaks det mesta av den varningen. Nu är verkar det som om det kraftiga åskvädret inte kommer förrän imorgon.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Vaderoversikt-Sverige-meteorologens-kommentar?meteorologens-kommentar=http%3A%2F%2Fwww.smhi.se%2FweatherSMHI2%2Flandvader%2F.%2Fprognos15_1.htm

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

dogiiee
0

#3 det kan det mycket väl vara #4 åh vilken tur, hoppas det kommer på dagen och inte på natten. Hatar när det åskar och blixtrar på kvällen/natten :/

[TooLoover]
0

Wä det blixtrar åskar och regnar/haglar! Rädd! Bor också i Skåne! :(

dogiiee
0

#6 här jag bor är det ganska lugnt, just nu iallafall…. Hoppas vi slipper haglet som är stora som golfbollar

[ZorroKanin]
0

vad har detta med hundar att göra..?

dogiiee
1

#8 ingenting just därför jag la inlägget i Off-topic

[ZorroKanin]
0

Aha.. Såg inte det var i Off-topic hehe sry

Saffran0Spice
3

Jag drar inte ur nått när det åskar - men det beror på att jag bor nära en järnväg, så chansen är större att det slår ner i den =P

[TooLoover]
0

#11 Man vet aldrig! 😊

Saffran0Spice
1

#12 Om jag bor i ett hus som har kanske 2000 volt i sig totalt (gissar på detta) och bor ca 20 meter från en järnväg med 50 000 volts ledningar så känner jag att det är mer logiskt att blixten slår ner där det är mest elektrisk-spänning ^^

Karmatarerskanise
1

Vi km.hem till ösregn, storm byar och det blixtrade något enormt. Trevligt välkomnande av staden.

Har aldrig varit med om.så mycket gigantiska blixtrar.