Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 488 ggr
Patriszija
1

skonsamt schampo

Hej! Har en papillonblandning med tjock päls som efter varje schamponering kliar sig ordentligt i ett par dagar (endast över ryggen). Har prövat lite olika schampon men alla har gett samma resultat. Så behöver lite tips på extra skonsamma schampon!

viktoria91
0

Plush puppy är bra. 😃

Turast
0

Sköljer du ur noga? Ibland när man inte sköljt ur tillräckligt noga kan det klia. När man tror att man har sköljt ut helt så ska man skölja en gång till, så sa allltid vår lärare när vi lärde oss om pälsvård ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Patriszija
0

Ja jag är jättenoga, han kan klia bara man tvättat med vatten också "/

Turast
0

Aha.. det kan inte vara någon allergi då? Om han kliar av bara vatten, kanske har nåt eksem? 

Espree tycker jag har bra schampon men vet inte om de är milda och skonsamma :/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
0

Hårt vatten kan torka ut huden och det kan klia så försök hitta ett bra balsam att gnida in efteråt för att återfukta huden. Se om det hjälper.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Patriszija
0

#4 espree funkar inte :(. Ingen allergi har varit hos veterinären för att kolla och de hittade ingenting, han är inte ens röd liksom. Fick av dom något anti-kli/lugnande schampo som gjorde att han fick sådan klåda att vi fick ta på honom tossar på tassarna! Tror det är att han har så tjock päls att det fortfarande är fukt kvar längst in trots föning, alt. att han blir torr. #5 Har testat olika slags spraybalsam vilket inte gör nån skillnad.

Cahira
0

Om pälsen är väldigt tjock så kommer den troligen inte nå ända ned med sprayer. 

Jag rakade ned min puff av samma anledning, hårt vatten torkade ut huden så för att kunna sköta huden bättre blev han nedklippt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.