Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 419 ggr
Calibe
0

En sommardag

Hur ser en vanlig dag ut för er och hundarna? Många har semester, gör ni något speciellt med hundarna då? Vore kul att höra vad ni hittar på dessa sommardagar :)

Sugar Mist
1

Tar en sväng till sjön en bit härifrån, forsätter upp bakom skogen hos oss. Passar på att stanna till vid en plats i skogen där jag brukar köra upplet, binder upp hunden, gömmer lite saker och skickar ut hunden. Plockar upp ev, glömda saker i rutan och fortsätter hem. Detta brukar ta drygt 1-3 timmar. Sen små rastningar i trädgården, och ev. ett besök till klubben på kvällen.

-

LuLeLo
0

Semester är precis vad vi har, eller sommarlov då :). Vi har varit på Öland i snart 3 veckor nu och ska vara det i ca 1 vecka till, och här passar jag på att träna så mycket jag kan och har lust med innan skolan :). I Köpingsvik fanns inga bra spårmarker så där blev det mest lydnad och rally, här i Byxelkrok är det betydligt bättre av den varan så vi har hunnit lägga 4 spår (2 spår per gång) och kört upplet en gång. 
Här i Byxelkrok har det inte varit så jättevarmt så vi har inga problem med små joggingturer på morgonen (försöker inrätta det som rutin :P) eller långpromenader. Så vi gör det mesta vi kan av hundlivet :). Massor av bad (och lite apportering) blire förstås också!

Tass Josephine

Saffran0Spice
0

Latar oss och har lite träning då och då eftersom vi går kurs i allmänlydnad ^^
Annars tar vi dagarna som de kommer - hunden busar och njuter av livet medans matte tillverkar massa vinterkläder och försöker få ordning i stöket på det som borde kallas vårat hem hahaha

Ralktad
0

Just nu är jag hundlös då jag är i Norrland i 4 dagar till och Gripa (schäfer) är hos en vän som agerar hundvakt.

Annars ser en jobbfri sommardag ganska olika ut. För det mesta åker vi iväg till klubben, förutom heta dagar som vi då spenderar vid sjön istället. Lydnad står oftast på schemat dagligen, men annars brukar jag lägga spår och/eller köra uppletande framåt kvällen.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus