Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3508 ggr
Aristarcos
3

Blocket amstaff/bordercollie

Undrar vad det ska bli av en sådan blandhund..

Aristarcos
4

Jag har svårt att se fördelen med att korsa de här typerna av hundar, en skarp hund som amstaff, med border collien som är en högintensiv hund med mycket stort energi behov. Jag också sett många crazy BC korsningar…

Maja2
2

Tja … kan bli bra, kan bli dåligt.

vallhund
4

Med stor sannolikhet rena katastrofen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Egycsaj15
1

Eller tvärt om. Kan bli riktigt bra med. Alla hundar har sina egna personligheter likaså den hunden har de…. Blandrasavel e nåt alla tycker e så negativt men komigen… Vi är stolta ägarna till en blandis. Han e helt underbar och man skulle inte kunna önska sig bättre. Blandras avel kan bli lika fel som renras avel med tanke på att renras kan bli inavlad osv. Kan bli rena katastrofen de med. Så sluta hålla på o klanka ner på blandras avel. Skulle jag avla skulle ja lätt göra de på blandras istället för renras… Många renras avlare e bara ute efter pengarna. Dock så respekt till de som inte e de…

vallhund
12

#4 När stötte du senast på blandrasuppfödare som testar sina avelsdjur för alla tänkbara sjukdomar/fel som kan finnas i de ingående raserna i föräldradjuren? Jag avser nu inte prestationsavel.

Självklart är alla hundägare stolta över sin hund o älskar den, konstigt vore väl om de inte var så.

Hur många blandrasuppfödare känner du till som inte gör det för pengarna? Javisstja, blandisar är ju per automatik friska så därför behövs inga tester, vet har ju sagt att det är OK att hon valpar trots att hon bara är 11 månader vid förväntad valpning. Hoppsan, tiken blev tjuvparad med samma egna hane för 4e gången på 4 på varandra följande löp. Föräldradjuren är trevliga o trygga familjehundar så MH/BPH behövs inte! Blir semester i år oxå, bra det där med att ha hund.

Att blanda BC o AST är ungefär lika ointelligent som att blanda AST med KO.

Ja jag är väl insatt i både AST o BC, o har sett otaliga katastrofer där dessa parats med andra raser, har du?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ison
7

#4 dina påståenden om rasaveln är tyvärr helt skeva. Inte många kronor över efter alla koller, chip, vaccin osv på föräldrarna och valparna vid ev försäljning. Sen ska ju föräldrarna helst vara meriterade och ha gjort div saker för de ändamål valparna ska användas till. Jag är också stolt ägare till en blandrashund, men inte är jag så naiv att jag inte inser skit aveln bakom. Jag har världens bästa individ enligt mig, men han har problem som kunnat eliminerats med rätta tester och ordentligt kontrollerade föräldradjur. Öppna ögonen och läs på, läs om och läs rätt om rasaveln.

redstaryena
6

Blir mörkrädd när jag ser såna annonser. Har sett flera hundar med husky/amstaff  korsning här i Malmö. Och det är hundar som är fruktansvärt "out of control" Det är bara så fel mot djuren.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.