Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 3383 ggr
Cahira
14

Vila i frid.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2011 gav jag arsloftet att jag skulle kopa ny hund innan aret var over. Hund nummer tva. Jag var deprimerad och behovde en kompis till Ixxi och en motivator att gora mer. Min kompis berattade att sonen till hennes hund som jag var sa kar i var till salu. En mittelspitz. 

Jag akte med henne till uppfodaren. Han var elva manader och sekunden jag sag honom hade jag bestamt mig. Jag foll pladask!

Han fick namnet Ådi (tur det finns copy/paste sa namnet blir ratt) for han var lika mycket "gladpucko" som den tecknade hunden med tungan alltid hangande ute. Han hade orastypisk pals, mjuk och lang sobel likt en sheltiepals. Palsen var mycket lattskott och luktade aldrig illa. 

Ådi hade fantastisk arbetsmoral. Han visste inte att han var en "sallskapsras". Jag cyklade med honom, tranade tricks, spar, uppletande, apportering, simning m.m. och han kravde mental och fysisk aktivering ca 3 dagar i veckan plus milpromenad varje helg for att vara harmonisk. Men oj vad rolig han var att trana med! Att komma ut och jobba hart for hans valmaende tog mig ur min depression.

Jag mottes av ett svart beslut nar jag fick chansen att flytta utomlands. Det finns coyotes som tar hundar har och Ådi hade stark jaktlust sa jag valde att lata honom bo med mina foraldrar istallet eftersom det finns mindre vilt i Sverige. 

De akte till mormors gard mitt i norrlandsskogen over helgen. De akte dit sa han kunde fa springa los och slippa samhallet lite. Mormors gard ar en gammal bondgard med en stor aker m.m. och han holl sig inom synhall. Det ar otroligt glest med folk dar sa brukar vara enormt avslappnande att komma bort ett tag. Det finns en eller tva grannar bara. Annars folktomt.

Pappa kom ut och sag grannens hund med Ådi i munnen. Hade han inte sett hunden hade hunden burit ivag Ådi och de hade aldrig vetat vad som hant. Ådi var skadad bortom raddning och avled 9:19 imorse svensk tid.

Agaren av hunden blev otroligt bestort och ville ersatta pa nagot vis. Hunden som hogg honom var en blandras med mycket lajka. 

Jag trodde inte att hundattacker skulle ske pa mormors bakgard mitt i skogen. I samhallet hade jag forstatt, men inte dar. Jag ar i djup chock just nu over att min lilla racerspets rakade ut for min varsta mardrom. Att jag aldrig mer far kora min freestylerutin med honom, att jag aldrig mer far borra ned huvudet i hans fluffiga pals. Att jag aldrig far se hans svarta nos bli gra. 

Pa filmen hade han en 15 meters lina slapandes efter sig och erbjod frivilligt fotgaende. Jag hade precis varit och badat med honom och min vattenflaska kluckade for varje steg. Minns fortfarande hur varmt det var den dagen. 

Vila i frid alskade racerspets. Jag saknar dig. 😢 Vi ses vid regnbagsbron. ❤️

2010-05-20 - 2014-07-06

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
1
VildaVittra
2

Men så tråkigt Cahira. Många många tröstekramar. 💔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hanna
1

Beklagar verkligen. 😕🌺

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Grodan
1

🌺Stor tröstkram 🤗

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TjockaBerta
1

Din vän är borta. Beklagar

>>>Malum domesticum<<<

Calcifer
2

Skickar kärlek och vänskap, älskade du. 🌺

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LinaK
1

Usch vad ledsen jag blir för din skull, tänker på dig och Ådi en dag som denna 🌈🌺

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Kallaterrier
1

Men käre nån, fy sjutton vad tråkigt! Vi tänker på er och på Ådi, den glada lurvtussen 💔🌈

Persifone
1

Beklagar verkligen 🌺

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Aristarcos
1

Beklagar förlusten av lille Ådi! @):-

LuLeLo
1

🌺Fy så hemskt! Många styrkekramar!🌺 ❤️❤️❤️🌺

Tass Josephine

Tarotstollan
1

Fy vad hemskt, det finns inga ord.😭
🤗❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Turast
1

Men fy vad hemskt :( rip lilla sötnos! :( *styrkekram*

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mischa
1

Beklagar sorgen.

≧◔◡◔≦

[fabienne]
1

Beklagar. 😕🌺Fruktansvärt.

tjoopa
1

Usch så fruktansvärt :'(( ♡

Vovisch nr2
0

Håller med de som skrivit tidigare. Sov gott lille Ådi :')

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Tuulikki]
3

Såg er på vovve för 2 år sen och blev förälskad i Ådi redan då. Beklagar🌈🌺

redstaryena
1

Fy vad hemskt!!😕

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Daniela1983]
2

Beklagar jag med. Han verkar jättehärlig.

Lavine
1

Men fy vad hemskt. Finner inte ord. Beklagar, Cahira!

[Forest]
0

Beklagar förlusten 🌺 😭🌈

Cahira
1

Jag ar sa sjukt upprord just nu. Fick just veta att andra hunden kommer inte avlivas for "han ar en farhund", "han vaktade bara faren" och "det var bara olyckliga omstandigheter."

Jag orkar inte. Jag orkar verkligen inte.

[Forest]
1

23. har händelsen anmälts för jag tycker väl att hunden kan gått få på sig en munkorg? är det så att det finns varg eller annat som den ska behöva ta till bett? visligen lär väl hunden bli dödad av vargen men tja en tanke ändå. En hård styrkekram 🌺

Cahira
1

#24 Jag PMar dig. Orkar inte ta det jag ska saga oppet.

Bello_O
0

Min lilla vovve blev överfallen av två laikor för ett par veckor sen. Hon fick sår vid strupen, vid ljumsken och i en armhåla. Hon gick att rädda med gud så hemskt det var ändå.  Förstår din sorg:( Styrkekramar!🤗🌺 R.I.P

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

chemicalwarfare
0

Min katt gick bort efter en hundattack för 2,5 år sedan. För mindre än en månad sen fick vi avliva vår 10-månaders valp Idefix pga svåra epileptiska kramper. Båda gångerna var det så extremt plötsligt. Vi gör vårt bästa för att orka… Det känns nästan omöjligt… Jag hoppas att ni klarar er igenom det här, kram

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

[MikaelaR]
0

börja nästan komma lite tårar i ögonen, vilken mardröm! 

Vila i frid lilla vän ❤️

[FridaGenborg]
0

Sänder styrkekramar 🌺

Vizzla
0

Men fy så hemskt! Vila i frid! 

Kramar..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf