Veterinärbesök?
Jag är en hönsmamma som blir orolig över minsta lilla jag ser på min vovve. Men angående det här ville jag höra med andra, hade ni bokat ett andra besök eller ej?
Bakgrunden är att jag tog lillkillen till veterinären för några veckor sedan pga hans maniska ätande av fimpar, plast, papper, jord. Plus ökat gräsätande och dålig aptit. Börja med att kolla tonsillerna sade jag till veterinären, det gjorde han och sade att de som de alltid varit är lite stora på vovven. Men inte röda. Han sade också att om det var lymfkörtlarna på halsen, som var förstorade och trodde det kunde bero på de inflammerade tonsillerna. Vi fick recept på en smärtstillande och inflammationsdämpande medicin, Cimalgex att ge i 2 veckor. Symptomen har förbättrats litegranna. Han tyckte det kunde vara bra med ett återbesök.
Men behövs det verkligen? Hade ni gått till veterinären för det här igen?

Ja, jag hade gått på återbesök om inte symtomen försvunnit till 100%
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det beror på hur länge han tagit medicinen.
Medarbetare på Social fobi iFokus
Jag skulle gått tillbaka, bättre att vara på säkra sidan.
Det är en liten klinik så de skulle inte kunna göra en mag-och tarmundersökning, så tror inte han kan gå vidare med min hund ang besvären. Men detta med lymfkörtlar, som jag inte vet mycket om, är kanske det som jag tänker på mer.
# 2 kuren tog slut för en vecka sedan. När jag efter veterinären kollade upp cimalgex på nätet tyckte jag det var lite konstigt att han förskrev just den som smärtstillande med tanke på vad som stod om medicinen.