Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4073 ggr
[Cookie Monster]
0

Fisande hund!

Passar en hund som fiser lite hela tiden. och dem är inte luktfria direkt. Hon rapar även en del… Vad beror det på? Fodret, godiset, benen? 🤢

Kallaterrier
0

Det kan vara vilket som. Börja ta bort godiset och se om det gör skillnad, är det likadant, ta bort benen och fiser hon fortfarande så borde det då vara fodret så vida hon är frisk för övrigt.

CissiD
0

Vi bytte foder till vår valp när han fes och rapade mycket. Han va i och för sig dålig i magen också och det berodde på fodret.  Men både fisarna och raparna försvann nästan helt när vi bytte foder och idag kan han fisa någon gång ibland men inte alls lika mycket.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Saffran0Spice
0

Min hund blir gasig av nötkött - kanske kan vara en orsak om det finns i fodret?

[Cookie Monster]
0

Han äter pedigree 🤮 Men pälsen, klorna och tänderna är fina likaså hullet. Otroligt nog. Trampdynorna är däremot hårda och torra. Han bajsat 1-2 ggr per dag och är alltid bra i magen. När han fick sitt kvällsmål idag så inom loppet av 7-8 min så han han fisa 3 gånger samt rapa en gång. Så det blir liiiite svårt att byta  foder då det inte är min hund. Får väl stå ut så länge om det nu är fodret. Ska testa att utesluta godiset en dag och benen en annan ock se om han ffd fiser..

Sugar Mist
0

När min valp käkade pedigree fes han som bara den, bytte när säcken var slut och fisarna försvann.

-

SuperLimm
0

#4 Försök att övertala ägarna till hunden att byta foder? Det finns billiga foder som är mycket bättre än pedigree och om hunden fiser och rapar så mycket mår den uppenbarligen inte bra på maten. Fråga ägarna hur deras magar känns när dom fiser så illa, alla har vi väl gjort det någon gång?

Mvh Linn

[Forest]
0

prova med att blötlägga fodret med lite kokhett vatten, våran ena hund rapar om hon får torrt torrfoder.

lizton
0

Pedigree är inget bra foder. Det finns bättre foder som inte är jättedyra, men förstås dyrare än Pedigree. Magnussons Meat & Biscuit tog bort fisarna från min hund då hon fes av Royal Canins foder. Det finns också en billigare sort av Magnussons med köttmjöl. Alla Magnussons är bakade foder. Bakat foder är snällare mot magen. Du hittar fodret billigast på tex Ica Maxi och Coop, men det finns i nätbutikerna också.

[Forest]
0

8 Har jag aldrig hört innan att bakat ska vara snällare mot magen. Det jag har läst har vart att bakat foder ska vara mer "snällt" mot  råvarorna som används i fodret.

lizton
0

#9 Det kan man läsa på engelskspråkiga hundsidor. Ett tecken är att sen torrfoderindustrin övergick från bakat foder till extruderat så ökade magomvridningarna hos hundar i mycket hög grad. Jag minns inte procenten. Många hundar med känslig mage kan tåla Magnussons bakade foder, men inte extruderat torrfoder. Magnussons är de enda med bakat foder i Sverige. Om du lägger några torrfoderkulor i blöt av olika extruderade foder så ser du att de sväller ganska mycket i vatten över en natt.  Magnussons sväller inte utan de faller sönder.