Adaptil halsband
Hej! Jag tänkte be om lite råd :-) Vi har tragglat lite med ensamhetsträningen av vår unghund, och när det var som värst beställde jag ett Adaptil halsband för att se om det kunde hjälpa något. Nu har jag fått hem det, men nu har träningen även börjat ge resultat, så jag undrar om jag borde sätta på det ändå eller om jag ska strunta i det och se hur han klarar det "på egen hand"? Jag har bara hört positiva saker om Adaptil och det var min instruktör som rekommenderade mig att testa.
Tycker ni ska använda det tills ni känner att han kan vara ensam utan problem, och efter det testa att inte ha det ett par gånger. Om det fungerar utan så kan ni ju strunta i det =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Måste bara fråga, hur länge håller ett sådant halsband :)?
Hemsida: Nivinas kaniner
#2 Typ 4 veckor, tänkte man behöva de längre tid så är de rekommenderat att använda en vägg spray som är en man kan köpa påfyllning till, då trycker man in de i vägguttaget och de sprutar av sig själv.
#1 tack för svaret :-) Satte på honom det, nu hoppas jag att det fungerar :-) Märkte ingen skillnad idag men det är väl för tidigt än.