Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 585 ggr
Saffran0Spice
1

Hunden behöver semester!

Saffran0Spice
1

Tycker det är intressant att det blivit en helomvändning hos forskarna - Från Absolut nej till Jo men visst!

Sjöstjärna
8

Jag tror absolut inte att hunden behöver semester från sin ägare. Det vore helt orimligt att tänka sig att ett flockdjur skulle behöva semester från sin flock. Däremot tror jag att många hundar har ganska enformiga och tråkiga liv till vardags och verkligen uppskattar miljöombytet som semestern innebär. Men det optimala för hunden hade säkert vara att få följa med ägaren på semester och alltså hålla ihop flocken samtidigt som hunden fick miljöombyte och uppleva nya saker.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

-Aida-
0

Jag tror hundar mår ganska bra om man lämnar dom på hundpensionat eller dagis, massor av andra hundar den träffar och umgås med, springa av sig på en gård, men jag tror mer att de är bättre för hunden att tillbringa semester med ägaren, men ska man på flygplan eller båt då tycker jag man kan lämna den på dagis.

Fenix_Chicci
0

Kan säga att min vuxna tik hade mått uruselt om vi lämnat henne på pensionat. Dels är hon osäker på främmande hundar och hade gått upp i stress något fruktansvärt och inte på ett bra sätt och dels så är hon väldigt familjekär och det är svårt att lämna henne ensam ens några timmar hemma. Nu slipper hon vara ensam eftersom vi har en till tik men hon mådde inte speciellt bra den månaden hon var ensamhund och vi skulle till affären eller så.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Kallaterrier
1

Ja, om man har en hund som gillar att vara med andra hundar och människor så har den säkert jättekul! Vår jycke lider inga men när hon passas av andra, men har man en osäker hund som är väldigt knuten till just sina människor, då kan det säkert vara jobbigt med en pensionatsvistelse till exempel.