Planer i sommar?
Hittade ingen sån här tråd, finns det en så ursäktar jag!! ^^
MEn vad har ni för skoj planer med era hundar i sommar?
Själv ska vi valla, Köra en Del agility (Agility läger med ena hunden), Spårträning, Lydnads träning och självlart en del hundutställningar och BAD på stranden!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Går kurs i allmänlydnad, ska påbörja lite flyball - sedan är det bara frisbee, bad, promenader och skoj som gäller. Vi ska även på bröllop, men annars ska det vara lugnt ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Inga speciella planer. Jag kommer att sommarjobba, så får se vad det blir mina lediga dagar eller dagar jag jobbar kväll 😛
Men ska försöka få Roxy till att vilja bada och simma i alla fall. Njuta av dagarna helt enkelt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska bl.a träna på Brukshunklubben med Pixie, min kompis och hennes Cavalier. Ska testa lite allt möjligt! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Tävla! ÄNTLIGEN min och Kenzos första tävlingssäsong :-)
Bara njuta av sommaren! Åka på dagsutflykter, hitta nya promenadleder, träffa hundfolk och eventuellt tävla lite smått. Kanske ta upp treibballträningen igen med.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Vi kommer att ha en lugn sommar med höggravid matte som inte orkar ge sig ut på våra vanliga heldagsvandringar… Planen är att istället köra mer högintensiv träning som inte kräver lika mycket av föraren. Ska börja bära i klövjeväska, finns planer på att börja dra lite smått också. Utöver det blir det lite blodspår som vanligt och säkert lite badutflykter! Hade planer på att gå en kurs i K9 Nosework, men det visade sig att den klubb vi vill träna på har sommaruppehåll.
Sedan har vi planer som innefattar hunden men inte fokuserar på honom: vi ska mysa en långhelg i ett litet torp i Dalarna, hinna flytta till ny lägenhet och föda en bebis förstås. Känns som att vi kommer ha fullt upp, trots allt 🙂 Och att vovvlingen kommer ha nog att tänka på.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Grattis till alla er som ska tävla, och lycka till!
Jag ska hundvakta dem (de räknas lite grand som mina, va? ^^) så vi ska jobba stenhårt med lydnadsträning, och om vi ser nå' folk, skvaller. Jag hoppas att någon gång, kanske, möjligtvis, att vi ska kunna tävla i någon nybörjarklass, typ lydnad/bruks eller, mest troligt, rallylydnad.
Det känns som att vi faktiskt har en möjlighet, så länge vi får till skvallret :)
Sedan ska vi promenera ner över lägdorna till Martins strand, och prova (förlåt mig!) Kärringrundan - motionsspåret - som går runt sjön. (Det är inte jag som har döpt den! Jag ber om ursäkt ^^)
Ska hämta hem min Sheltievalpis om 11 dagar! :D Så det blir väl massa skoj med henne och min nuvarande vovve! :)
Vika mysiga planer alla har! Lycka till med träningar och tävlingar! och har ni badkrukor låt dom skutta och ha kul i havet!
Semester vecka 30 och 31 då åker vi upp till Dalarna med min mans familj och hundarna följer såklart med. Blir nog dagsvandringar mm 🙂
Sen träna en jäkla massa rallylydnad då vi funderar på tävlingsstart i September.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vi ska flytta till vårt egna hus så det kommer läggas mycket energi på det under sommaren, ska stängsla in 2000kvm tomt till hundarna så dom kan gå lösa är tanken och sen renovera huset :-)
Ska på hundläger och sen ska vi väl jobba lite i dalarna (Jamie får följa med), vi ska bada och träna massor med kul saker :D
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#12 vad kul! får man fråga vad för hundläger du ska på? ^^
Vi ska börja träna sök samt ev rally :)
#14 Låter dom en bra ide, Sök är bra mental träning! ^^
Jag ska jobba hela sommaren så hunden får vara på dagis dagtid och busa med sina kompisar och bada :)
Just nu har jag intensiv sommarsimskola i tre veckor så jag hinner inte med hunden så mycket efter jobbet men annars försöker jag ta med hunden ut på långpromenad med mycket lösgående, inkallning, läggande/sättande under gång och lite sånt där som faller sig naturligt när vi är ute :)
Jag kommer ha semester i slutet av augusti-början av september någon gång då det förhoppningsvis blir en liten valp. tiken är beräknad att föda 25-26 juni så efter det vet jag om det blir valp eller inte, ska bli så kul :D
Mvh Linn
#13 svensk hundungsoms riksläger :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Vi ska åka på hundutställningar, träna lydnad och prova på spår :) Sen såklart en massa sommarbus, bad och skogspromenader :)
Ska börja valla med valpis och gå lite privatträningar i vallning och så ska vi träna massa saker och grunda inför framtiden.
Med schäfern så tränar vi just nu flyball och agility. Ska ha flyball uppvisning på guldagility och även tävla lite i sommar. Sen småtränar vi lite tricks för vårat nya freestyle program för U-SM
I sommar ska vi fjällvandra 4 dagar tillsammans med båda hundarna. Vi ska då sova i tält och allmänt bara umgås med hundarna. Märta och jag ska gå fortsättningskurs i agility. Sen får vi se, det lär ju bli lite tävlingar med henne. Med Arrak har jag inget speciellt inplanerat eftersom att han är för ung för det mesta än. Sen får vi se, vi tar det som det kommer.
-Bättre ökänd än okänd
Både sambon och jag jobbar i sommar så vi kommer nog att ta det ganska lugnt på hundfronten 😛 Kommer att träna lite ensamhetsträning och så blir det nog en del skogspromenader ett par ggr per vecka, utställningsresor (kanske t o m utomlands?), hälsa på hos vänner och bekanta och så våra älskade "rallarrundor" (=packar ihop oss i bilen och bara kör någonstans utan slutmål).
Vi skaffade ju hund nr 2 i början på juni, en unghund på 8 månader så dem håller varandra rätt nöjda på egen hand med allt sitt busande 😂
jag och min kompis planerar att gå … någon skogsvandring som tar några dagar att gå :) och såklart ta med hundarna! vi har inte planerat klart allting ännu, vi vet inte vart vi ska gå.. fjällvandra skulle vara kul, men väntar nog tills vi är lite större.. och klarar oss själva på fjället, inte kul med föräldrar med :P
vi ska försöka införskaffa ett bättre tält också… ett som är lite lättare att sätta upp och packa i.. det vi har nu tar alldeles för lång tid, och tältet går typ inte ner i tältpåsen..
annars, så tar vi nog en 'endagsvandring' flera gånger under sommaren.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Lotus och jag ska på hundläger nu om 5 dagar, där kommer vi få testa på det mesta. Sen ska vi träna mycket rally och spår på Öland, samt även simma och bada en del. När vi kommer hem sen ska jag sommarjobba så då blir det fokus på cykling och jogging.
Ganska aktiv sommar för oss den här gången :).
Tass Josephine
Ingen som ska på läger i östersund den sjätte Juli?
Dit ska jag och pälsbollen! Vi ska vara volontär ledare! hojta till om ni med ska dit ^^
I år har jag inte mycket inplanerat mer än att spendera så mycket tid som möjligt ute med hundarna. Vi brukar vara några stycken som möts och låter hundarna springa och leka fritt samt bada hur de vill på stranden medans vi grillar så hoppas på många sådana dagar i år igen. Blir en del lydnadsträning i sommar också. Men det viktigaste är att vi har kul och bara njuter nu i sommar.
Fortsätta lydnadskursen med Legolas och öva, öva, öva på alla saker vi får lära oss! Sedan ska vi försöka få bukt med människoproblemen.
Vi ska vandra i fjällen, tälta och ha mysigt och så ska vi den här sommaren äntligen försöka ta tag i i agilityn. Anmält mig till en kurs. LÄNGTAR!
Ett hem utan en hund är inget hem

åh, detta blir den valpsommar som jag drömt om i hela mitt liv! just nu handlar det bara om att njuta av att ha en liten skrott hemma. valpkurs blir det i juli, sedan är det ju allt annat runtomkring som vi håller på med :)
Vi skall packa flyttar i augusti, sen en vecka på Öland där hundarna får springa och busa på tomten. Och sen massor med mys och sedan få ligga och sova på morgonen som båda mina hundar älskar. Sen blir det mys och åter mys med mina små älsklingar .
Det blir en riktigt hundaktiv sommar för mig! Jag ska på ett par hundläger och efter det fjällvandra en vecka. :) Veckorna här hemma blir det mycket lydnad (har planer på att debba i augusti), endel agility, ett gäng viltspår och massa bad! :)
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
En hel del äventyr omkring i landet, rasspecial, kennelträff, vandringar, bad, träningar, viltspår, m.m. Förhoppningsvis(troligtvis) flyttar vi hemifrån i augusti också, så vi flyttar 30 mil norrut!
-
Jobbajobbajobba.. Får en semestervecka, och då blir det att åka till min pojkvän som bor låååångt upp. Prickade rätt med min semestervecka så förhoppningsvis blir det en stor marknad under den veckan!
Annars blir det nog mest träningar efter jobbet och på helgerna. Lydnad, spår och rapport. Mest längtar jag tills hösten kommer och jag kan ta ut kickbiken och kicka igång med dragträningarna.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ska hämta hem min lilla havvis tös om 24 dagar så det blir en valp sommar i år för mig😉
Jag och min hund ska på hundläger imorgon! 😃
//Flöffo