fästinghalsband
Tjena har någon av er testat detta fästinghalsband?
http://www.grizzlyzoo.se/fastingprodukter-Petwise/petwise-fastinghalsband/
jag vill höra om det fungerat för era hundar!
De enda medlen med bevisad effekt är de som säljs på apotek.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Japp testat det, och fungerade sådär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dom jag har varit nöjdast med är Tick-less och fixodida. Båda är biverkningsfria. Har använt tickless i år men alla andra år har jag haft fixodida.
I have no sympathy for people without empathy
Jag vill bara kunna sova med min hund det står väl på dem flesta fästingmedel/halsband från apoteket att man ej ska sova med fästinghalsband.. de har iallafall jag läst på bipackssedeln finns det inte något annat alternativ som ändå funkar de önskar jag iallafall 😕
De där fixodida är ju naturligt pulver som hunden ska äta, de har jag hört mycket bra om att de verkligen fungerar.
är fixodida bevisat på ngt sätt?
#6 De ska vara bevisat att de fungerar vad jag läst i alla fall, de kan du nog hitta på deras hemsida om de finns en sån men de borde de väl göra.
tack ni får gärna lämna fler tips, vill gärna motverka fästingarna!
oj visste inte att hunden inte fick sova i sängen om den hade fästinghalsband från apoteket min hund har haft scaliborhalsband och nu seresto och sover oftast i min säng
Teamgolden
Seresto står det delvis såhär på bipackssedeln: Förvara påsen med halsbandet i ytterförpackningen tills det används.
Som för alla veterinärmedicinska produkter, låt inte små barn leka med halsbandet eller stoppa det i munnen. Husdjur som använder halsbandet bör inte tillåtas att sova i samma säng som sin ägare, speciellt inte barn.
Tror det står något liknande me scalibor 😕
Jag har testat halsbandet och det fungerade inte alls. Eftersom vi bor i fästingrikt område så använder jag numera Seresto, även om jag inte gillar att ha på gift på min hund egentligen.
Va kan hända om man sover tillsammans med hunden med halsbanden/medel från apoteket? me tanke på att dem avråder så starkt?
Med spotonmedlen händer ingenting- De appliceras o sen skall man låta bli att klappa på just det området i ca 2 timmar, eller tills pälsen torkat helt.
Praktiskt o bra.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
okeej ska checkaa upp det